Lipiec 17, 2018, 09:25:07 am

Autor Wątek: Technika prawidłowego frezowania...  (Przeczytany 707 razy)

Offline Lirorobert

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 5125
    • Zobacz profil
    • Lirorobert
Odp: Technika prawidłowego frezowania...
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 11, 2018, 07:41:25 am »
Dziękuję.
Nie mając regulowanej prowadnicy, tej za frezem bedziesz skazany na używanie freza o jednej średnicy. Jak zamontujesz frez o innej średnicy to ci sie wszystko rezjedzie.
Może doprecyzuję co nie co.
Materiał po przejściu przez frez MUSI mieć podparcie na prowadnicy za frezem. Jeśli freujesz w ten sposób ze nie jest usuwany materiał na całej wysokości, np krawedzie itp to prowadnice muszą być w linii i frez może wystawać poza płaszczyznę
Natomiast wszystko sie zmienia jak frezujesz całą krawędź.
Wtedy po przejściu przez frez materiał nie ma podparcia na prowadnicy za frezem. W momencie kiedu traci podparcie na prowadnicy przed frezem powstaje uskok.
Frezowanie jakie robisz, to praktycznie jak struganie strugiem elektrycznym lub strugarką.
Proponuję zrobić prowadnicę ruchomą.
Będzie ci łatwiej.
A zdjecie wrzuć.
Coś pokombinujemy.
Pozdrawiam

Offline color1

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
Odp: Technika prawidłowego frezowania...
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 11, 2018, 13:30:29 pm »
Ale ja mam regulowaną prowadnicę (całą) względem pozycji freza, tu nie ma ryzyka że po zmianie freza szablon będzie bezużyteczny. Nie mam natomiast regulowanej (w prostopadłej płaszczyźnie) prowadnicy odbiorczej, i tu właśnie konieczność podkładki. BTW plexi jest wystarczająco twarda więc nie ma obawy, z resztą to jest kącik majsterkowicza a nie stolarnia dla pełnowymiarowych płyt ;)


Offline Lirorobert

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 5125
    • Zobacz profil
    • Lirorobert
Odp: Technika prawidłowego frezowania...
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 11, 2018, 20:29:51 pm »
No i teraz jest jasne.
Jest prawie dobrze.
Problem w tym, ze prowadnica za frezem powinna być regulowana nie zależnie od tej przed frezem.
Dodatkowo po przestawieniu muszą byc równolegle do siebie.

Offline color1

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
Odp: Technika prawidłowego frezowania...
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 11, 2018, 22:45:44 pm »
Czyli dwie dodatkowe wpuszczone prowadnice/suwnice + profil na pół...(albo całkiem inaczej mocowana lewa przykładnica)  hm... chyba za dużo roboty jak na moje potrzeby (dodatkowo taka konstrukcja narażona na niedoskonałości ustawienia). Chyba jednak zdecyduję się na szablon podkładką przykręcany pod lewą taflę plexi, wszak to sporadyczne frezowanie.

Ale i tak dzięki.

Offline Lirorobert

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 5125
    • Zobacz profil
    • Lirorobert
Odp: Technika prawidłowego frezowania...
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 12, 2018, 00:38:51 am »
Powodzenia.