Październik 21, 2019, 09:22:14 am

Autor Wątek: Lamello i wyrywanie laminatu  (Przeczytany 368 razy)

Offline art.ur

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
Lamello i wyrywanie laminatu
« dnia: Wrzesień 19, 2019, 16:31:19 pm »
Cześć.
Mam pytanie do użytkowników Lamello Zeta P2: miałem ostatnio możliwość pobawić się chwilę tym sprzętem. Zasadniczo wszystko super, tylko przy frezowaniu w płycie fornirowanej lub laminowanej na wyjściu freza strasznie wyrywała fornir/laminat. Czy to wina freza/techniki frezowania (znaczy moja), czy ten model tak ma?
Z góry dziękuję za podpowiedzi

Offline JarekO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2201
  • Centrum dowodzenia
    • Zobacz profil
    • Domidrewno.pl
Odp: Lamello i wyrywanie laminatu
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 19, 2019, 21:01:22 pm »
A frez diamentowy? Generalnie może być minimalne wyrwanie (frez w końcu wychodzi z materiału w tym miejscu), ale to jest bardzo małe. Najważniejsze jest aby gniazdo było czyste, wtedy łącznik lekko wchodzi. To mikrowyrwanie zaraz przykryjesz drugim elementem :) Z ciekawości sprawdzę jak to u mnie wygląda przy frezowaniu, nigdy na to nie zwracałem uwagi :p

jak możesz cyknij fotę
----------------------------------------
Pozdrawiam
Jarek

Offline art.ur

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
Odp: Lamello i wyrywanie laminatu
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 19, 2019, 21:23:37 pm »
Frez standardowy, całkiem nowy. Szczególnie na płycie stolarskiej dramatycznie to wygląda — nie wiem, czy "mikrowyrwanie" to dobre słowo ;)
Wiem, że to miejsce zostanie schowane w montażu, ale rozważam Lamello z myślą o przygotowywaniu połączeń do mebli, które chcę wysyłać na płasko, w paczce. I wtedy klient niestety widzi to łączenie :(
A nie wygląda ono niestety profesjonalnie.

PS: nie wiem, czy udało mi się załączyć fotkę w postaci załącznika.

Offline zarekl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
Odp: Lamello i wyrywanie laminatu
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 20, 2019, 08:49:32 am »
Czy możesz zrobić zjecie freza? CiekawyI mnie dlaczego obrys otworu nie jest prostokątny tylko ma takie poszerzenia na końcach.

Offline tomekz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 5106
    • Zobacz profil
Odp: Lamello i wyrywanie laminatu
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 20, 2019, 10:04:38 am »
Frez pewnie do łączników plastikowych - ale coś  za mocno szczypie

Offline art.ur

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
Odp: Lamello i wyrywanie laminatu
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 21, 2019, 11:07:31 am »
To jest frez do złączek Lamello Clamex/Tenso - kształt jest akurat OK, tylko te wyrwania mnie niepokoją.
Próbowałem metody z taśmą malarską na frezowanej płycie, ale nie pomaga w ogóle :(

Offline art.ur

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
Odp: Lamello i wyrywanie laminatu
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 25, 2019, 06:17:31 am »
@JarekO, czy udało Ci się spojrzeć na to, jak Twój diamentowy frez radzi sobie z sytuacją?