Maj 05, 2024, 21:46:03 pm

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - morafi

Strony: [1] 2
1
Hyde Park Domidrewno / Konstrukcja wiaty / problem
« dnia: Luty 09, 2019, 17:07:12 pm »
Witam wszystkich,

Mam problem natury technicznej i prosiłbym o sugestie, porady jak z tego wybrnąć.
Temat niby prosty, znany ale po zagłębieniu, okazuje się, że to już nie jest takie proste. O co dokładnie chodzi? o połączenia ciesielskie!!  żeby było to zrobione zgodnie ze sztuka i estetycznie wizualnie ( bez użycia blach na łączeniach, kątowników itp) Na dzień dzisiejszy mam problem, żeby znaleźć wykonawce na przydomową wiatę, która to, jest częścią konstrukcji dachu. 
Tak ma to wyglądać:


wymiary głównych belek:


Nazewnictwo konstrukcji:


Architekt zaprojektował, że główne belki: B1 - w jednolitym kawałku, natomiast S1 (parter) i S2, S3 są jako odrębne belki. Po rozmowie z 1 cieślą zasugerował żeby te belki (S1+S2, S1+S3) były w jednolitym kawałku tzn, żeby belka szła od gruntu po płatew.  Pytanie tylko które rozwiązanie jest lepsze. I najważniejsze - jaki rodzaj czopów miedzy belkami S1 - B1 - S2,S3?
Może ktoś z szanownych kolegów spotkał się już z taką wiatą i doradzi jak technicznie to wykonać,
jakie konkretnie połączenia zastosować?


2
Panowie potrzebuje kolejnej porady. Pracuję nad projektem a konkretnie nad dachem i zastanawiam się jak zrobić krokwie + belka kalenicowa. Krokwie w pierwotnej wersji 18 cm wysokie - od dołu 15 cm wełny wiec zostaje 3 cm prześwitu na wentylacje (planuje wykonać deskowanie zamiast płyty OSB). Natomiast szczelina wentylacyjna przy belce kalenicowej (belka kalenicowa: 20x5cm) będzie miała tylko 2,5 cm. Martwię się czy to nie za mało i czy nie zrobić krokwi 200x5cm (takie same jak kalenica) i powstanie szczelina na wentylacje przy belce kalenicowej 4,8 cm i tym samym szczelina miedzy wełną a deskowaniem dachu 5 cm. Na zdjęciu zaznaczone o który element chodzi - wysokość szczeliny 4,8113

3
mała aktualizacja projektu:





Na początku dodam, że zastosuję jednak deske kalenicową przy konstrukcji dachu.
Dzięki temu zaoszczędzę więcej czasu i ułatwię sobie pracę. Dołożyłem stężenia w ścianach.
Jeśli chodzi o drewno w jaki sposób jest suszone to muszę się jeszcze dopytać i zapytam o fazowanie krawędzi ;)

Mam mały problem jak wykończyć ściany szczytowe, w jaki sposób uzbroić je w belki.
Zrobiłem tak jak zdjęciu poniżej:


Zlicowałem z kleszczami z pierwszych krokwi a na dole przytwierdziłem do górnego oczepu. Czy taki sposób będzie dobry?

"pamiętaj o wentylacji połaci / musisz zrobić szczelinę wentylacyjną,
czyli krokwie 150mm wełna max 120mm potem szczelina wentylacyjna, oczywiście wlot pod dachem i wylot w szycie."

rozumiem że mówicie o tym co w tym filmie:





4
Dziękuję za tak duże zainteresowanie wątkiem.
Projekt podany na samym początku to tylko wstępny zarys i fakt brakuje tam dużo rzeczy. Dziękuję za cenne uwagi.
Systematycznie będę je dokładał do mojego projektu ;)

To może od początku:


- sgt_raffie -

"mam nadzieje, ze C24, suszone" - zamawiam drewno suszone. Pan twierdzi, że ma do 15% wilgotności i czterostronne strugane.
Dziękuję za rade zamówię 150x40 mm. Rozstaw belek ścian zrobiłem co 64 cm (robione od osi do osi) tak żeby rozstaw miedzy sami belkami
wynosił 60 cm (połowa wełny mineralnej) Garaż powstanie w Wielkopolsce - nie ma tutaj bardzo silnych wiatrów. Na plus jest to że z 2 stron jestem
odgrodzony od sąsiadów betonowymi płotami (zachód, północ) - z jednej strony nawet stoi 2 metrowy z pełnych płyt !!!
Garaż w całości od zewnątrz będzie pokryty deską elewacyjną o grubości 23 mm na pióro wpust.
Od zewnątrz po kolei: deska elewacyjna/ folia / belki szkieletu z wełną / folia / wewnętrzne ściany boazeria lub jakieś deski.

"nadproże nad głównym wjazdem liche, co najmniej 3x200x50"  - rozumiem, że chodzi ci o 3 szt belek o przekroju 200x50mm? Czy może zamówić w jednym kawałku belkę 200x150mm długa 3,4m
Do pionowych belek przy bramie wjazdowej mam już zamocowane w fundamencie kotwy z prętem stalowym.
"Duże nadproże przydało by się podeprzeć dwoma słupkami z każdej strony" - tak zrobię ;)
"zakładam, że ściany czołowe są pomiędzy długimi i połączone na tzw L albo potrojonym słupkiem (też tego nie widać)" - tak jest, RYSUNEK A1, RYSUNEK A2
"podwójny oczep spina konstrukcję (zachodzi na siebie na rogach) - Jest podwójny oczep, RYSUNEK A3
"a po długości jest odstęp przynajmniej jednego pola" - tutaj nie rozumiem, możesz napisać coś więcej

RYSUNEK A1

RYSUNEK A2

RYSUNEK A3

RYSUNEK A4

RYSUNEK A5


- marcin6391 -

Krokwie we wstępnym projekcie sa co 120cm - zmienię na co 60cm i nacinane pod oczep
Brak belki kalenicowej - myślę żeby dołożyć płatew i zrobić podobnie jak na RYSUNEK A5 (proszę nie patrzcie na wymiary, foto na szybko z netu)
"Można spiąć całość jeszcze na środku i dodać słupek pod wspomnianą wyżej belkę" - tutaj wspomniana płatew + pod nią dodatkowa mała jętka chyba załatwi sprawę.

- krit 6 -

Nawiązując do jętek / kleszczy
Pierwsza i ostatnia - kleszcze a resztę zmieniłem na same jętki ( pojedyncza deska ) zawsze odciąży to trochę całą konstrukcję dachu i same krokwie
tym bardziej że teraz rozstaw krokwi jest teraz co 60cm. Jętki zrobiłem w połowie krokwi ponieważ chciałbym zamiast belki kalenicowej dołożyć płatew i zrobić podobnie jak na RYSUNEK A5
Brak oparcia dachu na murłacie - dołożę. Przy tej wielkości konstrukcji murłata 100x100 mm wystarczy czy większa?
"zrobić symetrycznie drzwi" - zrobiłem dodatkowe okno naprzeciw bramy garażowej, myślę ze wystarczy ;)

Gotowy projekt już niebawem ;)



5
Witam wszystkich!

Postanowiłem, że zamiast garażu blaszanego postawię garaż w konstrukcji szkieletowej drewnianej. Jest to mój pierwszy tak duży projekt, nie mam w tym doświadczenia także proszę o wyrozumiałość ;)
Wymiary:
Długość: 720 cm
szerokość: 480 cm
Belki w szkielecie ścian: 150x50mm x 280cm
Krokwie: 180x50mm, kąt nachylenia 35 stopni




Pytania:
1. Czy wymiar belek jest wystarczający? użyłem 150 mm tak żeby potem weszła wata też 150 mm. W projekcie założyłem, że użyje waty miękkiej ale zastanawiam się nad watą sztywną? Którą byście polecili? Będę go używał cały rok, głównie zimą.

2. Nie ma w projekcie belek stropowych. Chciałbym uzyskać jak największą powierzchnię i prześwit. Czy krokwie (180 x 50 mm) z jętkami dadzą radę spiąć całą konstrukcję i nie będzie to "pracować"? Dach planuję odeskować i na to gont a od wewnątrz boazeria.

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i uwagi.


6
Hyde Park Domidrewno / Odp: Warsztat - przymiarki do budowy
« dnia: Czerwiec 13, 2017, 15:22:35 pm »
Moje Gratulacje, garaż prezentuje się świetne!!
Można prosić o więcej fotek od środka (ściany, więźby dachowej, połączeń ...)

7
Krok po kroku (realizacje własne) / Odp: Projekt: Schody strychowe
« dnia: Maj 05, 2017, 12:49:09 pm »
tomekz
Stopnie i policzki planuje połączyć na kołki + wkręty i dodatkowo pod stopniami mała beleczka na której też będą się opierały stopnie, coś jak tu tylko mniejsze mniej widoczne:




Najbardziej dręczy mnie to mokre drewno. Może uda mi się dogadać że przytną mi grubsze dechy - poproszę żeby chociaż z 3 tygodnie poleżało u nich w tartaku
trochę przeschnie i dopiero oheblujemy. Heblowanie wyrówna ewentualne wypaczenie a po 3 tygodniach drewno zawsze będzie mniej wilgotne przy montażu gotowych schodów

8
Krok po kroku (realizacje własne) / Projekt: Schody strychowe
« dnia: Maj 04, 2017, 22:56:37 pm »
Witam wszystkich,
Planuje wykonanie schodów w garażu na strych. Jak do tej pory wchodzenie na strych odbywało się z udziałem drabiny i chciałbym to zmienić.
Projekt banalnie prosty - 2 deski i stopnie. Szukałem jakiegoś projektu w necie ale zazwyczaj to tylko ogólnikowe wskazówki bez konkretnych rad co do wymiarów. Więc mój projekt też jest robiony na "oko" i jeśli ktoś ma w tym jakieś doświadczanie to będę bardzo wdzięczny za cenne wskazówki.
A teraz konkrety, taki wykonałem projekt:



Konstrukcja policzkowa,
Wysokość pomieszczenia (garażu) 350 cm + 25 cm strop, deski policzkowe (planuje grubość 6 cm a wysokość 25 cm) wyszły dosyć długie bo 500 cm i dlatego stopni tez będzie sporo bo 18 szt ( grubość 35 mm, głębokość 28 cm).

Deski do projektu będą z okolicznego tartaku. Znalazłem taki tartak gdzie maja heblarkę i cały materiał będzie oheblowany ale deski będą mokre. Chciałbym od razu takie świeże deski dociąć, przykręcić żeby uniknąć wypaczenia / skręcenia.

Co o tym sądzicie?
Chciałbym zaczerpnąć trochę rad przed rozpoczęciem prac ale jak tylko coś się pojawi to zaraz wstawię fotki ;)




9
Strugi / Odp: Strug Silverline
« dnia: Wrzesień 21, 2016, 19:24:23 pm »
Dzięki wielkie za tyle odpowiedzi :)
Stwierdziłem, że jednak STANLEY. Teraz jeszcze jedno szybkie pytanie, który wybrać STANLEY Bailey nr 7 czy nr 6
Nr.6 - długość 455 mm, Nr.7 - długość 560 mm ? Tak jak pisałem potrzebuje go wyrównania najbliższych blatów roboczych (70 x 250 cm)a potem w planach jakieś mebelki do ogrodu.
Penie z czasem kupie model mniejszy Nr.4 ale to dopiero gdy faktycznie będzie potrzebny ;)

10
Strugi / Odp: Strug Silverline
« dnia: Wrzesień 20, 2016, 13:30:22 pm »
pwt

byłoby fajnie ;) Jeśli to nie problem to poproszę.

11
Strugi / Odp: Strug Silverline
« dnia: Wrzesień 20, 2016, 12:16:00 pm »
tez o tym myślałem ale z tego co wyczytałem to przy STANLEY Bailey również trzeba szlifować stopę. Nie wiem jak z reszta wykonania w tych dwóch przypadkach -  czy ustawianie ostrza i reszta jest zdecydowanie lepsza w STANLEY Bailey nr 5??  Jeszcze jedno co mnie przekonuje przy Silverline  to grubość ostrza 3 mm, nie mogę znaleźć info o grubośći ostrza w STANLEY Bailey nr 5 - czy nie bedzie to czasami 2 mm?

12
Strugi / Strug Silverline
« dnia: Wrzesień 20, 2016, 11:45:31 am »
Witam wszystkich,
Stoję aktualnie przed zakupem pierwszego struga ręcznego i przymierzam się do zakupu struga Silverline a dokładnie taki:


Żeliwna konstrukcja z uchwytem z drzewa różanego zabezpieczona 2 mosiężnymi śrubami
 
* Frezowane boki, mosiężna śruba do regulacji
 
* Wytrzymałe ostrze 3 mm o szerokości 60 mm

Wymiary struga: dł. - 46 cm, szer. - 7.5 cm

Kupuje go z myślą o najbliższych pracach przy planowaniu blatów roboczych ze zwykłego drewna, sosny. Nie mam żadnej grubościówki wiec deski na blat będą tylko przycięte, sklejone a całość będę chciał wyrównać nowym strugiem. Pytanie zasadnicze: czy ten strug  nada sie  do takiej pracy?? jak z jakością tych strugów, tej marki? Zdecydowałem sie na tego konkretnie struga bo to najmniejszy z ostrzem o grubości 3 mm ( nie mam wprawy i na tym egzemplarzu chciałbym dopracować umiejętności a wiadomo, że większego, cięższego dzieżko będzie uszkodzić :D )

Pozdrawiam

13
Inne / Noże do heblarki - ostrzenie? nowe?
« dnia: Lipiec 20, 2016, 13:22:28 pm »
Witam wszystkich,
Jakiś czas temu zakupiłem ten oto sprzęt:


Pojawił się problem z nożami przy heblarce - bardzo się już stępiły a nawet są falowania przez co na heblowanej desce zostają falujące kreski nie zebranego materiału.
Chciałbym naostrzyć noże tylko problem jest w tym że ja nie mam do tego narzędzi a jak szukam u siebie w mieście to nikt się tym nie zajmuje i mam duży problem.
Może znacie kogoś sprawdzonego kto się takim ostrzeniem zajmuję i możecie polecić? Może ktoś z forumowiczów się może podjąć takiej usługi?

Druga sprawa to to, że myślałem o zakupie nowych noży ale moje są jakieś niewymiarowe i może ktoś wie gdzie takowe dostać?

długość: 153 mm
szerokość: 17 mm
grubość: 2 mm

14
Pilarki / Odp: PILARKA STOŁOWA KRAFT + Tarcza wielozadaniowa ?
« dnia: Marzec 04, 2016, 19:25:58 pm »
Głównie myślałem o cięciu drewna i Aluminium.
Zaproponowałem tą bo chyba jako jedyna ma takie same wymiary jak standardowa z zestawu.
Czy jeśli zastosuję większą średnice to nie wpłynie niekorzystnie na pracę samej pilarki?

15
Pilarki / PILARKA STOŁOWA KRAFT + Tarcza wielozadaniowa ?
« dnia: Marzec 04, 2016, 19:05:11 pm »
Witam,
Jakiś czas temu zakupiłem poniższa pilarkę z funkcja heblarki.



Standardowo jest zamontowana piła do ciecia drewna a chciałbym ją wymienić na taka wielozadaniową:

Maksymalna średnica   210 mm
Średnica otworu   25,4 mm
Ilość zębów 24
Grubość tarczy
2 mm
Maksymalna dopuszczalna prędkość obrotowa   3300 obr/min

Zastosowanie:
cięcie drewna (nawet z gwoździami),
tworzyw sztucznych
aluminium
stali


Często zdarza mi się praca przy obróbce metali, głównie Aluminium i chciałbym całość zamontować pod stół roboczy.
pytanie czy jest to bezpieczne zestawienie i czy gra warta świeczki?
Wymiary takie same jak przy tej standardowej w zestawie i tylko prędkość troszkę inna.



Pozdrawiam

Strony: [1] 2