Czerwiec 25, 2018, 07:50:09 am

Autor Wątek: Formatówka z wózkiem 2 czy 3 metry  (Przeczytany 1022 razy)

Offline Yabadabadoo

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Formatówka z wózkiem 2 czy 3 metry
« dnia: Lipiec 16, 2017, 22:10:34 pm »
Hej,
proszę kolegów o poradę.
Podobny wątek jest już na forum, tylko odpowiedzi mnie satysfakcjonującej nie było.

Chodzi mi o zakup formatówki. Głównie składam meble z gotowych, zleconych w hurtowni formatek. Zdarza się, że czasami coś się pomylę, coś wychodzi nie tak u klienta, no to albo proszę się (i płacę) w hurtowni o docięcie, albo tnę zagłębiarką. Stwierdziłem, że kupię sobie własną formatówkę.
No i tu mam problem, bo najpierw myślałem o takiej, co to wózek ma długości ok. 3 m, ale ceny dobrych używanych niestety małe nie są.
Znalazłem kilka fajnych w granicach 10 - 13 tys. zł, ale wózek 2 m. No i teraz nie wiem - czy jednak jeszcze trochę poczekać (lub pożyczyć kasę) i kupić większą, czy jednak mniejszą ?
W sumie i tak będę zamawiał gotowe formatki, bo i tak nie mam okleiniarki, a po drugie taki outsourcing jest lepszym rozwiązaniem.
Ale chcę ciąć również drewno (różne rzeczy), HDF itd.

Podpowiedzcie koledzy - czy warto wydać więcej i zakup się kiedyś zwróci ?

Dodam, że powierzchnia warsztatu nie ma dla mnie znaczenia (mam 120 m2), to każda piła wejdzie.

dzięki za porady !

Qiub

  • Gość
Odp: Formatówka z wózkiem 2 czy 3 metry
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 18, 2017, 22:34:04 pm »
te 10-13 kola to netto na wejsciu, z 3m wozkiem zmiescisz sie w 20 za w miare dobry sprzet.

Zawsze mozesz kupic chinola a'la bernardo ale juz pisal ze uwalona kasa bo sprzet na wyrzucenie i uzeranie sie z serwisem

Taka pila sie tak naprawde nie zwroci jak zamawiasz wszystko. Na pierdoly typu cos przyciac  -  zaglebiara festa albo mafella z tarcza z gornej polki i jedziesz.

Nic innego za gowniane pianiadze nie wymyslisz a jak wspomnialem dobra pila to znaczny wydatek. Minimum K4 hamerajda ale to 20 kola lekka reka. A gdzie tarcze? Gdzie dodatki? Serwisowanie tego?

Musisz powaznie sie zastanowic. Kozio ma taka mniejsza ale chyba nie na 3m tylko 1,6 o ile dobrze pamietam i musialbys z nim rozmawiac. Kozio sie nie skarzyl ze zle tnie wiec pewnie by styknela o ile wymiarowo Ci lezec bedzie.


Offline mk_kosa

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
Odp: Formatówka z wózkiem 2 czy 3 metry
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 19, 2017, 08:39:47 am »
hej, pogadaj ze Specem - będziesz miał informacje od praktyka; ostatnio na zlocie mówił, że sam przygotowuje formatki z płyty na formatówce w warsztacie.....

Offline Yabadabadoo

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Formatówka z wózkiem 2 czy 3 metry
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 19, 2017, 13:17:51 pm »
Dzięki za porady.
Życie czasami podsuwa rozwiązania. Udało mi się kupić używkę ale w bardzo dobrym stanie Hammer Winner z 2 m wózkiem.
Kasy starczyło, czas pokaże czy zrobiłem dobrze.
 :)

Qiub

  • Gość
Odp: Formatówka z wózkiem 2 czy 3 metry
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 19, 2017, 19:01:39 pm »
na pewno lepiej niz bernardo ;D

obys byl zadowolony z wyboru, wyczysc machine, kup dobra tarcze, wykalibruj i trzep kapuche :D

Offline Yabadabadoo

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Formatówka z wózkiem 2 czy 3 metry
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 19, 2017, 20:56:06 pm »
na pewno lepiej niz bernardo ;D

obys byl zadowolony z wyboru, wyczysc machine, kup dobra tarcze, wykalibruj i trzep kapuche :D
Dzięki bardzo !

Offline tomek_88

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
Odp: Formatówka z wózkiem 2 czy 3 metry
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 28, 2017, 20:18:57 pm »
Witam
Chciałbym się dowiedzieć jak tam sprawuje się twój Hammer. Widziałem parę ofert k3 winner za ok 11- 13k ale nie wiem czy warto się nad takim sprzętem zastanawiać. Nowej nie biorę pod uwage bo przynajmniej na razie u mnie nie zarobi na siebie.