Lipiec 15, 2018, 20:57:22 pm

Autor Wątek: Noże ze stali A2  (Przeczytany 3034 razy)

Offline krit 6

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 639
    • Zobacz profil
Odp: Noże ze stali A2
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 08, 2017, 20:51:16 pm »
Cytuj
Nadaje się na ostrze do struga?
pewnie że się nadaje, pod warunkiem że będziesz miał to czym obrobić, no i z ostrzeniem możesz mieć mały problem. Chyba że wytniesz  nóż wodą  tak jak Krzysiek, to po problemie.

Offline krit 6

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 639
    • Zobacz profil
Odp: Noże ze stali A2
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 08, 2017, 22:15:26 pm »
Ta stal niehartowana jest bardzo ciężka w obróbce, zapomnij o wierceniu, czy piłowaniu.  Jedynie co to cięcie tarczami ściernymi lub najlepiej wodą. Wiercenie tylko wiertłem z węglika spiekanego do metalu, żadne wiertła kobaltowe czy tytanowe jej nie biorą.

Offline krit 6

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 639
    • Zobacz profil
Odp: Noże ze stali A2
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 09, 2017, 10:19:16 am »
No i hartuje się powyżej 1000 stopni Celsjusza, więc potrzebny jakiś piecyk aby osiągnąć te parametry.

krzysiek

  • Gość
Odp: Noże ze stali A2
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 09, 2017, 13:28:59 pm »
Na tej stronie znajdziesz więcej informacji o tej stali
http://damast.com.pl/index.php?id_category=31&controller=category
Co dziwne to to ,że piszą o niej jako o łatwej w obróbce w stanie surowym i zmiękczonym. Podają też parametry temperaturowe hartowania i odpuszczania.
Nie powinno być tak ,źle jak pisze Kolega @Krit 6.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2017, 13:30:32 pm wysłana przez krzysiek »

Offline krit 6

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 639
    • Zobacz profil
Odp: Noże ze stali A2
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 09, 2017, 14:38:25 pm »
Pewnie pomyliłem sobie ze stalą nc11lv, którą próbowałem przetworzyć na ostrze lecz nie zdołałem jej przewiercić. Dopiera po zakupieniu wiertła z węglikiem się udało.

krzysiek

  • Gość
Odp: Noże ze stali A2
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 09, 2017, 15:39:20 pm »
Rzeczywiście. Ze stali NC11LV miały być w pierwszej wersji wykonane moje noże ale los zrządził ,że ominęła mnie przyjemność hartowania w temperaturze 1070 stopni.

Offline Henry

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1138
    • Zobacz profil
Odp: Noże ze stali A2
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 10, 2017, 09:45:43 am »
Tyle to wyciągniesz też na węglu drzewnym, tylko utrzymać ciężko. Ale przecież zawsze możesz wysłać gdzieś do hartowania.

krzysiek

  • Gość
Odp: Noże ze stali A2
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 10, 2017, 19:22:14 pm »
Rzeczywiście fachowcy "som" ale czasami im się coś w głowach pie...li , sprawdź mój post na stronie nr 2 tego wątku ile zawołał fachowiec za hartowanie i wymrażanie trzech noży ważących razem trochę więcej niż 0,5 kG.

krzysiek

  • Gość
Odp: Noże ze stali A2
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 10, 2017, 21:53:08 pm »
Dlatego zrobię to sam . Czekam tylko  żeby mi ręka całkowicie wyzdrowiała i zacznę robić piec do hartowania z butli po gazie Propan-Butan tej dużej .

Offline krit 6

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 639
    • Zobacz profil
Odp: Noże ze stali A2
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 12, 2017, 18:27:26 pm »
A czym go będziesz izolował? bo ostatnio widziałem taki piecyk wyłożony tynkiem paryskim zmieszanym z piaskiem i wodą. Mam też inny przepis na wykładzinę z ceramzytu,ze szkła wodnego i tlenku magnezu, tak że jakby co to daj znać a Ci wyślę.

krzysiek

  • Gość
Odp: Noże ze stali A2
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 12, 2017, 19:04:31 pm »
Wyślij ten przepis, im więcej wiedzy, informacji tym lepiej. Dzięki.
Można tutaj kupić małe cegły szamotowe do wykładania kominków to sobie pomyślałem ,że nimi wyłożę środek tnąc je na pół i przycinając odpowiednio zewnętrzne krawędzie tak by dopasować je do wewnętrznej krzywizny butli. Jeśli chodzi ruszt to też odpowiednio na zespawanej z prętów stalowych kracie ustawię "na sztorc" połówki cięte wzdłuż . Odstępy między połówkami jakieś 10 mm . Brykiet albo gruby węgiel drzewny powinien się utrzymać . Kombinuję jeszcze żeby pod kratą metalową wspawać rurę wyciętą z butli turystycznej ( mam taką już ) i włożyć w nią taką normalną dmuchawę łazienkową. Posiadam takową i do tego właśnie okrągłą .

Offline krit 6

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 639
    • Zobacz profil
Odp: Noże ze stali A2
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 12, 2017, 20:47:57 pm »
poszło na " pw"

krzysiek

  • Gość
Odp: Noże ze stali A2
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 12, 2017, 22:00:15 pm »
Jeszcze raz dzięki.

Offline krit 6

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 639
    • Zobacz profil
Odp: Noże ze stali A2
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 12, 2017, 22:07:27 pm »
No nie przesadzaj, nie ma za co. ;D

Offline adniem21

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: Noże ze stali A2
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 07, 2017, 13:02:45 pm »
NC11LV należy hartować w atmosferze ochronnej lub w foli przeznaczonej do tego, jak zaczniecie w palenisku lub w piecu gazowym to będziecie mieć problem z odwęgleniami, nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ale swoje noże wysyłam do kolesi co hartują w prózni własnie, a wracając do wiercenia to nie zauważyłem większych problemow przy wierceniu w niezahartowanej stali,