Listopad 14, 2018, 08:29:40 am

Autor Wątek: Struganie, nierówna powierzchnia  (Przeczytany 370 razy)

Offline MichałB

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
Struganie, nierówna powierzchnia
« dnia: Sierpień 29, 2018, 09:09:45 am »
Hej,
Może najpierw kilka szczegółów.

Jestem kompletnie zielony, przeheblowałem pierwszą kantówkę w życiu.
Po wielu godzinach ustawień odpaliłem moją wieloczynnościówkę SCM minimax cu300 z 1993r.
Blaty odbiorczy podawczy ustawione w miarę równo, choć jak położę 2m łatę to niewielkie prześwity wychodzą. Blaty żeliwne
Świeżo naostrzone ostrza strugarki.
Strugarkę ustawiałem przy użyciu dokładnego miernika zegarowego, droga przez mękę.
Ogólnie myślę że wyszło ok, choć przy próbie "na listwę" były różnice ok 1-2mm między lewą a prawą stroną.[/li][/list]

Próby przeprowadzałem przy wysunięciu noży ponad blat odbiorczy:
- ok 0,02mm
- ok 0,1mm
- ok 0,2mm
No i teraz w czym rzecz - na zdjęciach widać że początek wychodził w miarę ładnie, ale później pojawiały się takie mocne nierówności, jakby wyrywało materiał.
Zazwyczaj koniec też był w miarę ok.
Pytanie - czy to kwestia braku doświadczenia, za mocnego/lekkiego dociskania kantówki na ostrzu, czy może ustawień?

Druga sprawa to grubościówka - mam posuw automatyczny, i jak podniosłem blat roboczy żeby przepuścić tą kantówkę i wyrównać, tak żeby posuw załapał, to potrafiło wyrwać nawet 0,5cm materiału, tak jakbym za bardzo dociskał blatem roboczym kantówkę, ale jeśli go opuszczę  to posuw automatyczny nie chyta...Noże wystają z głowicy jak na zdjęciu.



Offline Lirorobert

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 5310
    • Zobacz profil
    • Lirorobert
Odp: Struganie, nierówna powierzchnia
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 08, 2018, 09:11:17 am »
Wyrwania to wina układu sloi w materiale.
Weż inną kantówkę.
Nie mardzo łapie gdzie jest ta nierówność 1 do 2.mm

Offline zarekl

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 99
    • Zobacz profil
Odp: Struganie, nierówna powierzchnia
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 09, 2018, 07:22:24 am »
Spore te wyrwania. Kiedy ostrzyłeś noże? Na desce widać przebarwienia, jeśli to przypalenia to możliwe, ze noże tępe albo za wolno pchasz materiał. Poćwicz na ostrych nożach, Jak za szybko pchasz to będzie delikatna fala bo nienadąża zbierać i może bardziej wyrywać, Jak za wolno to może zacząć przypalać. Treningu nigdy za wiele  :)