Styczeń 20, 2018, 15:57:11 pm

Autor Wątek: Precyzyjne rozwiercanie  (Przeczytany 1802 razy)

Offline Marktsack

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
Precyzyjne rozwiercanie
« dnia: Sierpień 03, 2015, 19:24:57 pm »
Witam,
Proszę o pomoc z dość ważnym dla mnie tematem, chodzi o rozwiercanie tunelu w twardym drewnie. Każdy przedmiot nawiercam wiertłem 6mm i obrabiam na tokarce, problem pojawia się gdy to 6mm muszę rozwiercić np. do 14 bądź 25 mm. Próbowałem wiertłem stożkowym, wiertłami do drewna itd ale za każdym razem wiertło trochę schodzi a zależy mi na tym aby szło po tunelu który już jest.
Pozdrawiam 



Offline tomekz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4577
    • Zobacz profil
Odp: Precyzyjne rozwiercanie
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 03, 2015, 19:28:32 pm »
Zakorkować i ponownie  nawiercić  :)

Offline Henry

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1140
    • Zobacz profil
Odp: Precyzyjne rozwiercanie
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 03, 2015, 20:02:32 pm »
A jakby przełożyć rurkę aluminiową w którą wejdzie szpikulec wiertła - powinno zadziałać jak prowadnica.

Offline Marktsack

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
Odp: Precyzyjne rozwiercanie
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 03, 2015, 20:55:47 pm »
zakorkowanie niestety się nie nada, ponieważ nie miałbym jak ponownie nawiercić idealnie w ten sam sposób, a z rurką zaraz spróbuje ale boję się, że będzie się oddalać od wiertła

Offline kozio

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 8623
  • Jeśli się mylę to mnie popraw!
    • Zobacz profil
Odp: Precyzyjne rozwiercanie
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 03, 2015, 21:25:09 pm »
Zakorkować i ponownie  nawiercić
Moim zdanie to najprostsza i najskuteczniejsza metoda, nie rozumiem czemu się nie da ponownie?

Offline Marktsack

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
Odp: Precyzyjne rozwiercanie
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 03, 2015, 21:50:24 pm »
Jest to element okrągły który musi być co do milimetra rozwiercony po torze tunelu

Offline velsyster

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 477
    • Zobacz profil
Odp: Precyzyjne rozwiercanie
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 03, 2015, 22:19:51 pm »
Tzn ten tunel nie jest idealnie prosty?

Offline Marktsack

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
Odp: Precyzyjne rozwiercanie
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 03, 2015, 22:32:07 pm »
jest

Offline akwa-stolarz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2111
    • Zobacz profil
Odp: Precyzyjne rozwiercanie
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 03, 2015, 22:38:11 pm »
Daj zdjęcie tego elementu. Próbowałeś wiercic na tokarce ?

wysłane przy użyciu tapatalk

Praca i duma z tego co się robi jest źródłem szczęścia i powinna nim być.

Offline Marktsack

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
Odp: Precyzyjne rozwiercanie
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 03, 2015, 22:53:59 pm »
Próbowałem ale nie mam uchwytu tokarskiego tylko kły, zrobiłem z łożyska i sklejki coś w stylu podtrzymki ale wiertło schodzi do jednego z kłów. https://www.google.pl/search?es_sm=93&biw=1366&bih=667&tbm=isch&sa=1&q=Marktsackpfeife&oq=Marktsackpfeife&gs_l=img.3..0i24.7539.9467.0.9657.15.8.0.5.5.0.282.785.2-3.3.0....0...1c.1.64.img..7.8.815.VADwFlr1rtI#imgrc=_xORi40T2iY4rM%3A
Chodzi mi o rozwiercanie właśnie takich elementów ( ta najdłuższa część (bas) składa się z 3 wałków z tunelem oraz dzwonu) Każda z tych części ma tunel mniejszy ( między 10 a 14 mm) oraz większy 20/22 mm Są jeszcze gniazda ( elementy wszyte w worek) które mają tunel 20/25 mm. Na tokarkę zakładam elementy z tunelem 6 mm

Offline Henry

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1140
    • Zobacz profil
Odp: Precyzyjne rozwiercanie
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 04, 2015, 09:16:35 am »
A nie da się zrobić odwrotnie? nawiercić od razu duży otwór, zakorkować na końcach (które potem obetniesz) i wytoczyć?

Offline Klo

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1561
  • Kasjer (_!_)
    • Zobacz profil
Odp: Precyzyjne rozwiercanie
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 04, 2015, 11:32:59 am »
Albo - po nawierceniu do konkretnej średnicy, dotoczyć drewniane trzymacze.
Nauczony doświadczeniem wiem, że doświadczenie niczego nie uczy.

Offline Marktsack

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
Odp: Precyzyjne rozwiercanie
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 04, 2015, 15:31:33 pm »
niestety częst jest tak że przedmiot zatrzymuje się na dłucie a kły z takim korkiem kręcą sie dalej, próbowałem już tego kilka razy

Offline molu

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 226
    • Zobacz profil
Odp: Precyzyjne rozwiercanie
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 04, 2015, 16:22:18 pm »
Marktsack - trochę partyzanckie rozwiązanie i nie wiem czy zadziała sensownie dla tak dużych średnic. Ja sobie zmodyfikowałem wiertło o średnicy 10mm - przeszlifowałem końcówkę wiertła na mniejszą średnicę. Wiercę sobie 6 albo 8 ką (nie pamiętam już dokładnie która średnica) a później biorę zmodyfikowane wiertło. Przeszlifowana końcówka robi za pilota.

Ze szlifowaniem trochę zabawy ale jakoś się udało.

Teraz jeszcze przyszło mi do głowy.. ale szczerze mówiąc nie wiem gdzie w pl kupić takie coś.. nazywa się to counterbore albo spotfacer. Coś jak rozwiertak. Trochę podobne do freza, a na czole ma otwór na pilota. Są dostępne różne średnice. Tutaj możesz sobaczyć jak to wygląda i kupić.

T.


Offline Henry

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1140
    • Zobacz profil
Odp: Precyzyjne rozwiercanie
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 04, 2015, 17:57:41 pm »
niestety częst jest tak że przedmiot zatrzymuje się na dłucie a kły z takim korkiem kręcą sie dalej, próbowałem już tego kilka razy

Nie musi być okrągły, a jeśli nawet to można przecież przykręcić albo przykleić a potem całość odciąć.