Wrzesień 16, 2019, 10:51:09 am

Autor Wątek: Rama do lustra  (Przeczytany 964 razy)

Offline Jarek75

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
Rama do lustra
« dnia: Styczeń 31, 2015, 18:24:57 pm »
Witam,
jak w temacie robię ramę do lustra z olchy (kantówka 100 x 48 x 2000) o wymiarach końcowych 800 x 1600 i podczas frezowania (wybierałem dość sporo na szerokości kantówki ok. 70 i głębokości ok 30) deska zaczęła się wyginać w stronę frezowanej powierzchni (na odcinku 2 metrów odstaje 5 centymetrów czyli sporo).
Czy ktoś ma pomysł jak uratować tę ramę czy np. podklejenie deski  od strony nie frezowanej czyli przeciwnej kierunkowi wyginania się może dać jakiś efekt.
Z góry dziękuje za porady gdyż małe ramki na razie nie są planowane.
Pozdrawiam jarek.


Offline robson

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1655
    • Zobacz profil
Odp: Rama do lustra
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 31, 2015, 18:38:36 pm »
Z tego co piszesz wnioskuję że drewno nie jest suche, frezując głęboko ''otworzyłeś'' środek   i poszło ....  :)
jedyne co przychodzi mi do głowy, tak na szybko, to możesz naciąć  maksymalnie głęboko  rowki od lewej strony ramy .

Offline Jarek75

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
Odp: Rama do lustra
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 31, 2015, 18:54:27 pm »
Deska była z tartaku, w którym jest suszarnia ale robiłem ja w warsztacie gdzie jest bardo ciepło. Z tymi rowkami to chyba nie już gdzie ich nacinać ale może tak zrobię i dokleję 2,5 calówkę i zobaczymy, kiedyś robiłem taką samą z jesionu i było ok. nie wiem co mnie naszło z tą olchą - jedyne co to miła w obróbce.
Dzięki za radę.

Offline tomekz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 5085
    • Zobacz profil
Odp: Rama do lustra
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 31, 2015, 19:58:18 pm »
Skręć ściskami razem te kantówki prosto ,  a nawet lekko wygięte w drugą stronę i niech tak się dosuszą .