Maj 25, 2019, 05:57:03 am

Autor Wątek: Kto pomoże - brak paru informacji do wyboru frezarki  (Przeczytany 227 razy)

Offline zeter

• Newbie
  • *
Kto pomoże - brak paru informacji do wyboru frezarki
« dnia: Maj 16, 2019, 10:46:23 am »
Witam wszystkich i proszę o pomoc.

Szukam frezarki (baaaaardzo bym nie chciał wydać ponad 1000 PLN), choć po miesiącu czytania wszystko wskazuje na Tritona (ale nie wiem którego – 2400 lub 1400).
Jestem hobbystą a nie profesjonalistą, choć lubię dobre (nie mylić z markowe) narzędzia.
Estetyka i jakość wykonania (np. chropowata obudowa i brzydki kolor) u mnie się nie liczą (nie mylić z niewygodnymi uchwytami) – to ma być wygodne w obsłudze i przede wszystkim precyzyjne.

- Będzie używana „z ręki”, jak i pod stolikiem (pół na pół)
- do obróbki różnych gatunków drewna, żywicy oraz sporadycznie aluminium
- Frezy 12, 8 i ew. 6 mm (uchwyt 12mm konieczny !!!)
- Regulacja prędkości (prędkość obrotowa na biegu jałowym) – najlepiej w zakresie:
   - dolny zakres od: 6 000 – 8 000 lub jeszcze mniej
   - górny zakres od: 22 000 – 30 000
- Porządne oświetlenie miejsca frezowania – LED
- Mikro-regulacja głębokości – dokładność min. 0,1 mm (będzie również zabawa w Aluminium)
- Prowadnica (najchętniej z mikro-regulacją odległości)
- Możliwość podpięcia do szyny – (najchętniej standard Makita/Festool)
- Sprawny odciąg trocin/pyłu (w pozycji „z ręki”)
- Moc znamionowa - na pewno powyżej 1000 W – najchętniej ok. 1 400 – 1 600W lub więcej
- Miękki start (softstart)
- W miarę duży skok korpusu – min. 50 mm, (chętniej 60 - 70)
I co ważne, żeby nie kiwała się na lagach na boki, jak większość marketowych propozycji.

Przymierzałem się do Makity 1801 (brak regulacji obrotów)
Makita M3600 – to samo i nie ma gotowca do stolika (choć cena kusi)