Tarcza (sprzęgło?) na wał silnika początkowo klejona ze sklejki ale zamówiłem u tokarza stalową
Czy możesz zdradzić jak wykonałeś stalowe sprzęgło tarczy z silnikiem ?
Rozumiem, że jest to tuleja na oś silnika (+ klin) z kołnierzem do przykręcenia tarczy z płyty (jakie wymiary ?)
Czy zastosowałeś dodatkowe zabezpieczanie tulei na osi silnika przed jej zsunięciem, np. śruba wkręcana prostopadle do osi silnika
lub śruba wkręcana w oś silnika od czoła ?
Jak przykręcasz tarczę z płyty do kołnierza tulei. Czy śruby na wylot ? Ile ? Jeśli tak to czy nie przeszkadzają przy naklejaniu papieru ?
Czy też może wkręty do drewna ? Wtedy powierzchnia płyty jest gładka dla papieru ściernego
Myślę jeszcze nad takim rozwiązaniem, że kupię jakieś gotowe koło pasowe o małej średnicy i do niego przyspawam
krążek z blachy gr. 5mm i całość dam do przetoczenia po obwodzie i od czoła. Tylko czy uda się uzyskać precyzję aby nie
było bicia na kole drewnianym ? Najlepiej byłoby stoczyć czoło blachy na włączonym silniku
ale to w warunkach
domowych raczej się nie uda
Bo jeśli koło będzie z płyty meblowej to jego równanie (toczenie) od czoła już jest nie możliwe.
Pytam bo nie mam dobrego tokarza w okolicy a nie chciałbym popełnić błędu
pozdrawiam
leku