Maj 20, 2024, 23:07:39 pm

Autor Wątek: Klejenie z uzyciem workow prozniowych  (Przeczytany 3364 razy)

Offline prezio

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 617
    • Zobacz profil
Klejenie z uzyciem workow prozniowych
« dnia: Grudzień 09, 2016, 23:12:00 pm »
Czy ktso uzywal systemu workow prozniowych do klejenia/fornirowania i innych rzeczy?
Interesuje mnie jak sprawuje sie odkurzacz z tym
Ewentualnie jakie jest minimum cisnienia przy klejeniu/fornirowaniu?
Czy ktos moze przerabial samochodowy kompressor jako odkurzacz/kompressor odciagajacy powietrze
------
Robert

PS. Przepraszam, jeżeli nie użyłem polskich liter. Powodem jest pisanie z telefonu bądź z tableta.

Online tomekz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 5697
    • Zobacz profil
Odp: Klejenie z uzyciem workow prozniowych
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 10, 2016, 10:06:01 am »
Też myślę o takiej prasie . To co proponujesz wydaje  mi się za słabe  do stworzenia właściwego podciśnienia i jego utrzymania. Nie zgłębiałem bliżej tematu lecz robiąc  coś takiego pomyślę o solidnej  butli , by mieć zapas podciśnienia na  starcie .
Może ktoś zapoznany z tematem da więcej wskazówek

Offline prezio

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 617
    • Zobacz profil
Odp: Klejenie z uzyciem workow prozniowych
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 10, 2016, 14:20:35 pm »
Wlasnie w tym ze to nie do konca wyglada zeby miec jakakolwiek butle przy klejeniu. Jezeli mowisz o duzej prasie to tak (ona pracuje na docisku i musi powietrzem wyciskac odpowiednie  cisnienie, a mnie bardziej chodzi o podreczna klejenie rzeczy nie obciazonych duza sila , ale za to dosc precyzyjne klejenie. Taka co tworzy podcisnienie wyciagajac je z worka - podobna rzecz ale inna technika.
Znalazlem specjalne odkurzacze do tego i sa na 3 roznych poziomach cisnieniowych- 2.5 Pa, 4,5 i 8,5 z roznych ciagime powietrza (szybkoscia) bo to tez istotne.
Jedyna rzecz jaka jest dosc wazna i powinno sie a nia zwrocic patrzenie to stale cisnienie w worku (podcisnienie)
Chodzi o cos takiego


------
Robert

PS. Przepraszam, jeżeli nie użyłem polskich liter. Powodem jest pisanie z telefonu bądź z tableta.

Online tomekz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 5697
    • Zobacz profil
Odp: Klejenie z uzyciem workow prozniowych
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 10, 2016, 14:40:50 pm »

Wiem o co chodzi . Butla po to by szybciej wyciągnąć  na starcie . co do klejenia to potrzeba w miarę  stałego podciśnienia ok - 0,9 bara . Choć wakuometr  będzie się załączał  w  jakimś przedziale    ok  -0,3  do  -  0,9  bara   bo może wahać  się  podciśnienie z braku należytej szczelności  układu.

Offline prezio

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 617
    • Zobacz profil
------
Robert

PS. Przepraszam, jeżeli nie użyłem polskich liter. Powodem jest pisanie z telefonu bądź z tableta.

Online tomekz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 5697
    • Zobacz profil
Odp: Klejenie z uzyciem workow prozniowych
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 10, 2016, 17:13:59 pm »
Nie za małe podciśnienie ?
Chcesz robić ramę na stół ,czy worki ?

Offline prezio

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 617
    • Zobacz profil
Odp: Klejenie z uzyciem workow prozniowych
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 10, 2016, 18:13:23 pm »
Na worki - uzywac chce do instrumentow i klejenia mniejszych lelementow
Wlasnie - male cisnienie - tyle tylko ze to jest cisnienie ssace. Pytanie jakie wytworzy podcisnienie w worku
------
Robert

PS. Przepraszam, jeżeli nie użyłem polskich liter. Powodem jest pisanie z telefonu bądź z tableta.

Offline marekb

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
Odp: Klejenie z uzyciem workow prozniowych
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 10, 2016, 20:16:48 pm »
do tego imho potrzebna pompa vacu

Offline prezio

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 617
    • Zobacz profil
Odp: Klejenie z uzyciem workow prozniowych
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 10, 2016, 20:20:43 pm »
Czyli taka wlasnie z linku.
Ale tez widzialem jak przerabiali kompresory samochodowe i ciekaw jestem jak to dziala
------
Robert

PS. Przepraszam, jeżeli nie użyłem polskich liter. Powodem jest pisanie z telefonu bądź z tableta.

mily68

  • Gość
Odp: Klejenie z uzyciem workow prozniowych
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 10, 2016, 20:56:04 pm »
Temat bardzo ciekawy. Przyznam, że nic nie wiem w tym temacie ale myślałem o czymś podobnym. Będę obserwował z ciekawością.

Online tomekz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 5697
    • Zobacz profil
Odp: Klejenie z uzyciem workow prozniowych
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 10, 2016, 21:30:44 pm »
Tu dochodzi sprawa by kompresor nie pracował ciągle, i do tego potrzebny by był regulator. Nie jest potrzebne  ciągle wysokie podciśnienie do -o,9 bara które w praktyce powoli spada bo sa jakieś nieszczelności . Tak jak pisałem nie powinny spaść poniżej -0.3 bar.

1 bar to jest 1000hPa , a  to ok. 1 kg na   1 cm2  . By sobie lepiej to uzmysłowić to na 1 m2  działa siła 10 ton.
Prezio , musisz sobie zdawać  sprawę z siły docisku przy ( okleinowaniu ) instrumentach .Płytę 18 mm jak podparł byś na końcach i włożył pod membranę to ją  złamie .

Offline prezio

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 617
    • Zobacz profil
Odp: Klejenie z uzyciem workow prozniowych
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 10, 2016, 22:10:13 pm »
No i wlasnie mamy sedno.
Ja nie potrzebuje i nawet nie moge miec takiego nacisku w przypadku instrumentow.
Nie bede ich okleinowal tylko kleil.
Czemu prozniowo - bo pewne elementy lepiej sie kleja niz poprzez nacisk czy scisk.
10 ton na m2 to w przypadku instrumentow moze byc niszczace przy drewnie grubosci 2-2,5 mm
Przy okleinowaniu blatow czy klkejonek - jak najbardziej ale tam sa odrobine wieksze grubosci ;)

No chyba ze przeliczymy tzw. punktowy nacisk na cm2 z rozejsciem scisku - no to moze i bedzie 10ton na m2 ;)

------
Sprawdzil sile scisku dla drzewa miekkeigo i twardego w przypadku instrumentow
I fakt  - miekkei 10Bar'ow, twarde nawet 17Barow - zacisku punktowego;(

To teraz pojawia sie pytanie jakie podcisnienie bedzie sie wytwarzalo w przypadku powyzszej pompy

----
http://www.westsystem.com/ss/assets/HowTo-Publications/Vacuum-Bagging-Techniques.pdf

Troche ciekawych informacji i tak jak mowiles 1 Bar (14-15PSi)

----
I wlasnie doczytalem na jednej pompie ze ma cisnienie swoje 0.03mBar'a ale wywoluje podcisnienie 30Hg - czyli okolo 1Bar
« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2016, 22:24:59 pm wysłana przez prezio »
------
Robert

PS. Przepraszam, jeżeli nie użyłem polskich liter. Powodem jest pisanie z telefonu bądź z tableta.

Offline Tranzyt

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 180
    • Zobacz profil
Odp: Klejenie z uzyciem workow prozniowych
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 03, 2017, 14:59:16 pm »
Jeśli temat aktualny to chyba ja się mogę wypowiedzieć  ;D
Choć nie mam dużego doświadczenia, to jednak zrobiłem sobie układzik vacuum 8)
Ostatnio kleiłem w worku stopnie schodów, a właściwie oklejałem płytę dębem 4 mm.
Polecam wykonanie pompy z układem regulacji podciśnienia. Tzn taki w którym po ustaleniu wartości pompa sama się załącza i wyłącza.
Opcja w której nie będzie żadnych nieszczelności jest mało prawdopodobna dla tego ważne jest utrzymanie zadanego podciśnienia.
Dodatkowym plusem jest to że mamy kontrole nad stopniem prasowania danych detali.
Ja wykorzystałem pompę z dojarki i steruję nią przez stykowy vakumometr.

Tak to wyglądało podczas montowania elektryki  :D
Dodatkowy zbiornik podciśnienia jest pomocny z 2 powodów.
Pierwsze pomaga po pierwszym uruchomieniu odessać szybciej powietrze, dwa jeśli są nieszczelności w układzie to rzadziej uruchamia się pompa.
Moja pompa dociąga max -0,82 i to wystarcza do klejenia w zupełności.
Sam kleje instrumenty i nie uważam żeby te -0,82 było za dużo. Tego typu ograniczenia z tego co wiem bardziej dotyczą żywic i to bardziej poliester niż epoksyd wymaga niższych podciśnień.
Będę teraz robił testy klejenia płyty na formie 3d zobaczymy co z tego wyjdzie  ;)

Największym kłopotem jak mi się wydaje w całym pomyśle są worki próżniowe, sensowne worki, których nie trzeba wymieniać co chwilę.
Szukam obecnie jakichś rękawów próżniowych bądź worków ale bida w tym temacie.
« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2017, 15:06:58 pm wysłana przez Tranzyt »