25 Marzec 2025, 20:16:48 czas Polski

Autor Wątek: Stanley premium problem - krzywa żaba  (Przeczytany 6933 razy)

Offline sajo

Odp: Stanley premium problem - krzywa żaba
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Styczeń 2015, 22:34:48 czas Polski »
ha, no pewnie że zdarzają się felerne Veritasy i LN, ale chodzi o to jak często :)
Pomiędzy stanleyem a powyższymi markami znalazłem jeszcze chińczyka: http://www.fine-tools.com/juuma-planes.html
mam ich 5. cudo jak dla mnie. Choć porównania za bardzo nie mam, bo to mój drugi strug.

Klo

  • Gość
Odp: Stanley premium problem - krzywa żaba
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Styczeń 2015, 15:50:51 czas Polski »
mam ich 5. cudo jak dla mnie. Choć porównania za bardzo nie mam, bo to mój drugi strug.
Piłeś? ;)

Offline sajo

Odp: Stanley premium problem - krzywa żaba
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Styczeń 2015, 16:05:47 czas Polski »
mam ich numer 5 :D
"JUUMA Jack Plane no. 5"

Klo

  • Gość
Odp: Stanley premium problem - krzywa żaba
« Odpowiedź #18 dnia: 22 Styczeń 2015, 16:15:36 czas Polski »
Aaaa. :)
Memory 5.
Siara.
I wszystko jasne. :D

Jeszcze nie wytrzeźwiałem. ;D

Offline ŁukaszZR

Odp: Stanley premium problem - krzywa żaba
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Luty 2015, 08:58:10 czas Polski »
Problemu nie udało mi się całkowicie usunąć, więc zacząłem kombinować dalej.
Zadzwoniłem do serwisu Stanleya Erpatech - miła obsługa i pani poleciła mi wysłać strug do nich (na ich koszt) to może coś naprawią, wymienią. Po dwóch dniach otrzymałem narzędzie z powrotem (tak szybko? - szok) - z adnotacją, że Erpatech (oficjalny serwis Stanleya) zajmuje się tylko naprawą elektronarzędzi FatMax. (przesyłka znowu na ich koszt - pani w telefonie pięknie mnie przeprosiła, ale nie umiała wskazać odpowiedniego serwisu).
Zadzwoniłem do centrali Stanley - Black&Decker w Warszawie - wyjaśniłem swój problem - pan potwierdził, że z gwarancji raczej nici - nie mam co odsyłać do sprzedawcy, ale na tyle przejął się moim problemem, że dał mi telefon do przedstawiciela Stanleya na moje województwo. Dodzwoniłem się do Pana Andrzeja, on również przejął się tą sprawą, i obiecał, że poszuka rozwiązania. Po paru dniach zadzwonił do mnie i oznajmił, że w Polsce nie ma części zamiennych (typu cała podstawa), więc ma już w samochodzie dla mnie nówkę sztukę i wymieni mi w ramach gwarancji:)
Do dziś zbieram szczękę z podłogi - choć może tak powinno być - kupujesz - wymagasz.
Lekcja na dziś - nie poprawiaj nic sam - od razu odeślij do sprzedawcy - niech oni się martwią.
Moja ocena firmy Stanley okazała się nieprawidłowa ;D jak ja lubię się mylić :D

Offline sajo

Odp: Stanley premium problem - krzywa żaba
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Luty 2015, 09:07:52 czas Polski »
może co do kontroli jakości była prawidłowa, ale jak taką mają obsługę klienta... no brawo dla Stanleya.

Offline studio tata

Odp: Stanley premium problem - krzywa żaba
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Luty 2015, 09:24:50 czas Polski »
ja bym sie nie cieszyl zanadto , bo sie moze okazac , ze drugi bedzie taki sam
 :D

Offline ŁukaszZR

Odp: Stanley premium problem - krzywa żaba
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Luty 2015, 11:07:10 czas Polski »
Tata - nie dołuj, na pewno będzie dobrze.... chyba....

Offline ŁukaszZR

Odp: Stanley premium problem - krzywa żaba
« Odpowiedź #23 dnia: 16 Marzec 2015, 12:22:30 czas Polski »
Mała aktualizacja.
Otrzymałem nowy strug. Żaba jest wykonana poprawnie. Jak tylko doszlifuję stopę do płaskości to będzie z tego fajne narzędzie.
Pozytywnie zaskoczyło mnie nastawienie firmy Stanley (a może tylko jednego przedstawiciela) frontem do kłopotliwego klienta:)
Mam nauczkę na przyszłość - lepiej odesłać wadliwy sprzęt niż samemu próbować naprawiać.

Offline studio tata

Odp: Stanley premium problem - krzywa żaba
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Marzec 2015, 13:51:49 czas Polski »
az tak krzywa ta stopa ?

krzysiek

  • Gość
Odp: Stanley premium problem - krzywa żaba
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Marzec 2015, 18:44:59 czas Polski »
Witam
ŁukaszZR - jeśli to nie jest tajemnica to gdzie kupiłeś tego Stanley'a. Pytam ,bo w czasie najbliższego pobytu w Polsce chcę sobie sprawić też "czwórkę", żebym nie trafił na to źródło.

Offline ŁukaszZR

Odp: Stanley premium problem - krzywa żaba
« Odpowiedź #26 dnia: 17 Marzec 2015, 11:24:51 czas Polski »
Tutaj kupiłem, ale proszę nie być uprzedzonym do sklepu - to nie ich wina - chyba. Gdybym od razu odesłał, to pewnie finał byłby taki sam - pozytywny. No chyba, że mają całą partię trefnego produktu - kto to wie...

http://sklep.narzedziawarszawa.pl/pl/p/STANLEY-Strug-Rowniak-354-12-137-BEZPLATNA-DOSTAWA-od-299-PLN-/12450

Stopa jest troszkę bananowa- jakby była lekka górka na tyłku. Ale nierówność nie jest duża i z tym sobie poradzę. W obu strugach stopa wygląda tak samo. Jest gładka, ale lekko bananowa - wiem, że to akurat jest normą - nie tylko w stanleyach.

krzysiek

  • Gość
Odp: Stanley premium problem - krzywa żaba
« Odpowiedź #27 dnia: 17 Marzec 2015, 12:30:30 czas Polski »
Widziałem na YT jak niejaki p. Paul Sellers podcinał pilnikiem tylną część stopy a w zasadzie jej krawędź. Ma to podobno ułatwić podniesienie struga w ostatniej fazie posuwu, wiór jest wtedy odcinany a nie odrywany co by następowało gdyby krawędź była ostra.

Klo

  • Gość
Odp: Stanley premium problem - krzywa żaba
« Odpowiedź #28 dnia: 21 Lipiec 2015, 20:15:44 czas Polski »
Nawiązując do:
Kupiłem model 12-060 i tak jak w Twoim, aby uzyskać jednakową grubość strugania na całej powierzchni, nóż musi być pod ukosem.

Zrobiłem dokładnie to, co na poniższym filmie i jest elegancko. Chodzi konkretnie o zeszlifowanie miejsca przy ustach, gdzie leży nóż. (6:30)
https://www.youtube.com/watch?v=Kv1zo9CAxt4

marek_b

  • Gość
Odp: Stanley premium problem - krzywa żaba
« Odpowiedź #29 dnia: 29 Lipiec 2015, 18:34:25 czas Polski »
Jestem początkującym  stolarzem, pracowałem w większosci elektronarzędziami i kontynuując wątek, kupiłem taki sam strug na co zwrócić uwagę aby go poprawnie sprawdzić ?