20 Marzec 2025, 17:04:00 czas Polski

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - color1

Strony: [1] 2 3 4 5
1
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« dnia: 19 Marzec 2025, 19:26:53 czas Polski »
A reasumując i w kwestii pierwotnego zapytania: przy tej szerokości drzwi cieńsza płyta raczej nie zdałaby egzaminu - mam tu na myśli pierwotną koncepcję wpakowania płyty 10-12mm w profile/rączki z rowkiem 10mm (co najwyżej 10 mm ale z HPL które jest mega sztywne ale niestety drogie).
Obecnie jedyne co nie zadziałało to stopery umieszczone w górnej prowadnicy - akurat w tym systemie tam są ulokowanie (takie plastikowe wsuwane, jak w GTV); zbyt duży opór przy otwieraniu faktycznie powoduje przechył skrzydła i unoszenie rolki z toru jazdy i albo trzeba chwytać rączkę nienaturalnie wysoko albo przytrzymywać drugą ręką, więc odpuściłem sobie stopery (może jeszcze popracuję nad tym ale generalnie nie jest mi to jakoś szczególnie potrzebne).


2
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« dnia: 17 Marzec 2025, 18:51:02 czas Polski »
No i zrobione żywicą odlewniczą (nawet pobawiłem się pigmentem;p), najpierw zamaskowane streczem (w miejscu wyklejenia przetarłem lakierem akrylowym bezbarwnym żeby się trzymał strecz w miejscu), na krawędziach dałem paski dwustronnej taśmy na fizelinie (baaardzo cienka, tak aby częściowo wchodziła na strecz i na parkiet), do taśmy przykleiłem sznur silikonowy kwadratowy, wylałem żywicę i dałem kilka pasków maty z włókna szklanego w miejscu gdzie była największa nierówność. Po ok 1,5 doby odczepiłem silikon, menisk zeszlifowałem p.ściernym na trójkątnej szlifierce, odczepiłem wylaną formę od podłoża gdy była jeszcze trochę elastyczna ale twarda, choć w pełni utwardzona ma być po 7 dniach (usunąłem taśmę i strecz - łatwo zszedł, strecz nie wiąże się z żywicą), nawierciłem otwory tam gdzie wcześniej były w dolnym profilu, profil założony, drzwi zamontowane, jest OK.

widać jaka była krzywizna podłogi


i wylewka "w formie"


teraz dolny profil lewituje ale od góry w ogóle tego nie widać

3
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« dnia: 06 Marzec 2025, 19:01:34 czas Polski »
No fakt, szpachla + docisk to też jakaś opcja... tyle że tu ryzyko, że jednak docisk = odkształcenie od idealnego poziomu. Tak czy inaczej po rozmyślaniach zrobię podejście do żywicy: jest samopoziomująca, mogę wpuścić przycięte kawałki włókna szklanego tam gdzie jest największa niecka, mogę nieckę wykleić taśmą klejącą pakowną lub nawet streczem. Ogranicznik (pasa) zrobię ze sznura silikonowego, który akurat mam, przyklejonego super cienką taśmą dwustronną, potem tylko lekkie polerowanie powierzchni formy która z tego wyjdzie i powinno być idealnie. Dam znać jaki będzie efekt ;)

4
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« dnia: 05 Marzec 2025, 23:24:16 czas Polski »
Też myślałem nad wystruganiem ale niecka jest nieregularna od 0,5mm do prawie 4mm i w dodatku zwichrowana w dwóch płaszczyznach (to miejsce, gdzie kiedyś jeździła cykliniarka i najwyraźniej przy bocznych ścianach nie zebrała równo). Musiałbym końce takiej wstawki wystrugać na "szczapę"...

No dobra, jaką metodą zrobić taki szablon uzupełniający? Scyzorykiem? ;p
Czy ewentualnie wytoczenie nastu "zapałek" (prędzej doprowadzę że płaszczyzna będzie jednolita) o różnych średnicach i podparcie w wielu punktach byłoby ok? A może zastosować przekładki dystansowe takie jak przy oknach? Z twardego PCV są i można zeszlifować dla lepszego dopasowania +/-

U mnie nie ma zjeżdżania skrzydła, ale nie mogę przesuwać skrzydeł zamiennie tzn. wyregulowałem tak że lewe i prawe są przeciwstawnie lekko przechylone względem siebie, jak zamienię to nie przylegają z drugiej krawędzi do ściany. Drażni mnie świadomość tego, że nie jest doskonale ;) więc myślę jak to poprawić.

Pomyślałem jeszcze nad wylaniem żywicy epoksydowej (tzn. zrobienie jak wylewka samopoziomująca) takiej jak stosuje się w meblarstwie dekoracyjnym, w wyznaczonym pasie + przeszlifowanie menisku, tyle że tego już nie oderwę, no chyba że z klepką...
-co sądzicie?

Tego co tam ostatecznie będzie i tak nie widać z zewnątrz, względnie nierówność można zamaskować kitem pod kolor drewna, analokiczniejak przy listwach przypodłogowych...

5
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« dnia: 05 Marzec 2025, 19:07:20 czas Polski »
No dobra, jedna szafa zrobiona ale przy drugiej mam zagwozdkę... może coś podpowiecie; krzywa jest podłoga (parkiet) jest w "banan" tzn. podłoga w tym miejscu jest w "U" i zastanawiam się jak wypełnić przestrzeń pod prowadnicą dolną (jest równa) aby była osadzona stabilnie (tu już tylko wkręty wchodzą w grę). Ne zastosuję pianki samoprzylepnej w kilku warstwach bo to będzie elastyczne a chodzi o to aby prowadnica dolna była sztywna i nie ulegała odkształceniom pod naporem rolek w różnych pozycjach. Zrobiłem tymczasowo na stopniowanych wstawkach częściowo cienkiego mdf a częściowo z warstw twardej gumy przyciętej tak aby w miarę równomiernie rozłożyła się pod ciężarem, ale to trochę fuszerka i nie jest satysfakcjonujące dla mnie, poza tym i tak są naprężenia i drzwi nie jada po prostej tylko przez mniejsze "U" - przy końcu się podnoszą i już niema pionu przy krawędzi/ścianie bocznej (to wnęka).

Gdyby to było na betonie to normalnie dałbym podsypkę z zaprawy i po zastygnięciu dopasowałaby się do wklęśnięcia, no ale mamy parkiet - czy są jakieś sposoby na wypełnienie tego aby było stabilnie? Myślałem o jakimś pianokleju (takim budowlanym, do porothermu) tylko pytanie czy on tężeje "na beton"? Albo jakiejś piance niskoprężnej np. do ościeżnic, ale tu też pytanie czy po zastygnięciu to nie będzie się odkształcać od ciężaru?

ps. aha myślałem by zebrać nierówność cykliniarką (tj. szlifierka taśmową) no ale jest tego na 4 mm i nie dam rady miejscowo tak zebrać aby nie było widoczne na zewnątrz (tj tylko pod powierzchnią prowadnicy)

6
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« dnia: 24 Luty 2025, 22:51:21 czas Polski »
ok dzięki za potwierdzenie.
zrobiłem jednak na tesę na siatce bo akurat taką miałem pod ręką (taka do dywanów i wykładzin, klej na bazie syntetycznego kauczuku), trzyma dobrze.

7
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« dnia: 23 Luty 2025, 12:47:31 czas Polski »
Dobra, jeszcze dwa pytanka, bo jutro zabieram się za montowanie i przycinanie profili:

1. czy dolną prowadnicę wystarczy przykleić na mocną taśmę dwustronną (pianka, akryl, siatkowa)? tzn. układana jest na płytkach gładkich gresowych szkliwionych nieporowatych więc siła wiązania byłaby mocna, czy może jednak trzeba wiercić kołki i mocować na wkręty albo nie wiem..., kleić polimerem?

2. na załączonym obrazku jest ten uskok, czy zatem po długości całą płytę powinienem oferezować o te 3/1 milimetry? na małej próbce 4cm płyty to się gibie ale niekoniecznie tak będzie przy pełnej długości, bo jednak chwyt jest mocny. jak robicie?


8
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« dnia: 11 Luty 2025, 18:07:42 czas Polski »
Dzięki zatem - wiem już wszystko ;)

9
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« dnia: 11 Luty 2025, 01:54:53 czas Polski »
Dzięki za wskazówki ;)
Dopytam w jeszcze w jednej sprawie; tam w instrukcji (@mario78 załączył) jest napisane, że do montażu rączek nie używać kleju montażowego... to jak te profile trzymają się płyty? Tylko na wcisk i to wystarczy?

10
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« dnia: 07 Luty 2025, 20:38:21 czas Polski »
Rączka classic plus "aluprofil"



No tak, nie pomyślałem, że równie dobrze może być płyta 12 + lustro 6mm
- może cięższy zestaw przy tak wąskich drzwiach będzie lepszy? nie wiem - pytam jak lepiej ? Bo jakby liczyć mdf 14mm + 1 mm klej/taśma + 3mm lustro to też się wpasuje idealnie (w sumie nie wiem jake są przesłanki za/przeciw aby wybrać grubsze lustro na takie drzwi)

W tej rączce nie da się różnicować głębokości osadzenia względem materiału tj. tak jak na obrazku przedpiścy, gdzie płyta wchodzi głębiej a lustro płycej. Chcę też aby "wsad" był maksymalnie zlicowany z rączką... (no chyba że chodzi o ten mały uskok - muszę sprawdzić ile tego jest)
Aha jeszcze jedno, może to istotne, wymagana głębokość frezu pod wózek to 11mm więc jakby bardziej wskazane aby płyta do której będzie to mocowane była trochę grubsza (dlatego mdf 14mm wydaje mi się bardziej optymalny)
Poza tym czy meblowa laminowana 12 mm będzie sztywniejsza niż 14mm mdf?

ps. o frezach na wózki oczywiście pamiętam ;)

11
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« dnia: 06 Luty 2025, 23:58:53 czas Polski »
No i tak jak przewidywałem..., zmieniła mi się (chyba ułatwiła) koncepcja i ostatecznie zastosuję rączkę, w którą wejdzie płyta 18 (ładne płyty sobie upatrzyłem i to przeważyło nad zbytnim kombinowaniem z poprzednimi profilami). Ale tu mam pytanie: w jedno ze skrzydeł docelowo będę chciał zastosować lustro na pełnej powierzchni (płyta o wymiarach 2445x398 -jeden element). Gadałem ze szklarzem, że ok, zrobi, naklei na płytę tylko jak to dokładnie "wycyrklować", aby płyta + lustro 4mm były prawidłowo osadzone w rączce pod 18mm ? Jaką płytę się stosuje w takich układach - mdf? hdf? inną?
Jeśli wybiorę mdf, to tu występują grubości 12mm lub 14 mm + lustro 4 mm to daje łącznie 16mm/18mm; jaką się stosuje grubość kleju dla takiego lustra a w konsekwencji jaką powinienem wybrać płytę, aby to solidnie osadzić w rączce lub czym uzupełnić brakujący mm?

edit: możliwe że będzie problem ze zdobyciem formatki 14mm, jakoś nie mogę znaleźć

12
Jak to zrobić / Odp: Jak przeciąć na pół
« dnia: 18 Styczeń 2025, 22:47:36 czas Polski »
nie proponowałem piły formatowej bo jest niemal pewne, że przy tak głębokim cięciu ten gatunek drewna się przypali, poza tym taśma może skroi mniej materiału, jeśli ma to znaczenie...

13
Jak to zrobić / Odp: Jak przeciąć na pół
« dnia: 16 Styczeń 2025, 23:50:24 czas Polski »
piła taśmowa

14
Jak to zrobić / Odp: Modyfikacja ramy łóżka Ikea Malm
« dnia: 16 Styczeń 2025, 13:22:36 czas Polski »
OK, dzięki za podpowiedzi, jak (jeśli) zrobię to się podzielę zdjęciami ;)

15
Płyty / Odp: Pytanie o płyty, niekoniecznie drewniane
« dnia: 16 Styczeń 2025, 13:19:19 czas Polski »
@Lirorobert Ale to już jest tak zbudowane, poza tym te dwie płyty stanowią cześć sufitu w dwóch sąsiadujących pomieszczeniach, nie zrobię rozpierduchy tylko z tego powodu by wymienić na trwalszy materiał (to i tak dodatkowo osadzone jest w poprzek, na samym środku na ościeżnicy).

- reasumując, zdecydowałem się na HPL 8

Strony: [1] 2 3 4 5