Marzec 28, 2024, 09:34:49 am

Autor Wątek: Lakierowanie stołu.  (Przeczytany 5979 razy)

Offline zyklone

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Lakierowanie stołu.
« dnia: Marzec 06, 2021, 21:37:04 pm »
Witam serdecznie.
Proszę koleżeństwo o pomoc. Jestem w trakcie odnawiania dużego drewnianego stołu i potrzebuje dobrego lakieru, który nie zejdzie za rok czasu. Zależy mi na ja najwyższej trwałości. Stół będzie używany w domu jako jadalny i taki po prostu codzienny. Pod lakier zamierzam użyć bejcy olejnej OSMO. Dobry pomysł? Myślałem o jakimś akrylowym dwuskładnikowym lakierze, ale nie znam się więc może być coś innego. Coś co będzie się w miarę łatwo rozlewało używając wałka/pędzla. Chciałbym położyć jedną warstwę, przeszlifować i położyć drugą.

Przy okazji zapytam o siniejące drewno na takim stole. Na całej powierzchni blatu i nóg widnieją jasnoszare przebarwienia. Nie widać, żeby struktura drewna była jakoś naruszona. Czy należałoby coś z tym zrobić czy można olać i nic się nie stanie po czasie ?

Offline Lirorobert

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 7537
    • Zobacz profil
    • Lirorobert
Odp: Lakierowanie stołu.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 06, 2021, 22:22:11 pm »
Ta sinizna była od początku czy pojawiła się po wykonaniu stołu?
Ja lakierów wodnych nie użuwam w ogóle. Nawet dwuskładnikowych.
Jeśli chcesz dobrze zrobić to zastosój dwuskładnikowy chemoutwardzalny.
Możesz lakier rozcieńczyć aby poprawić jego rozpływalność.

Offline zyklone

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
Odp: Lakierowanie stołu.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 06, 2021, 23:47:44 pm »
Stół mam od tygodnia. Dopiero co zerwałem z niego lakier i wyszlifowałem także nie mam bladego pojęcia od kiedy jest sinizna, może zrobię zdjęcie to będzie widać o co chodzi.

Jesteś w stanie polecić jakiś konkretny lakier chemoutwardzalny ?

Offline Lirorobert

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 7537
    • Zobacz profil
    • Lirorobert
Odp: Lakierowanie stołu.