14 Maj 2025, 00:25:37 czas Polski

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10
71
Krok po kroku (realizacje własne) / Odp: Jaskinia Roba
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RobRob dnia 19 Marzec 2025, 12:39:04 czas Polski »
zapraszam na 2 część
72
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« Ostatnia wiadomość wysłana przez color1 dnia 17 Marzec 2025, 18:51:02 czas Polski »
No i zrobione żywicą odlewniczą (nawet pobawiłem się pigmentem;p), najpierw zamaskowane streczem (w miejscu wyklejenia przetarłem lakierem akrylowym bezbarwnym żeby się trzymał strecz w miejscu), na krawędziach dałem paski dwustronnej taśmy na fizelinie (baaardzo cienka, tak aby częściowo wchodziła na strecz i na parkiet), do taśmy przykleiłem sznur silikonowy kwadratowy, wylałem żywicę i dałem kilka pasków maty z włókna szklanego w miejscu gdzie była największa nierówność. Po ok 1,5 doby odczepiłem silikon, menisk zeszlifowałem p.ściernym na trójkątnej szlifierce, odczepiłem wylaną formę od podłoża gdy była jeszcze trochę elastyczna ale twarda, choć w pełni utwardzona ma być po 7 dniach (usunąłem taśmę i strecz - łatwo zszedł, strecz nie wiąże się z żywicą), nawierciłem otwory tam gdzie wcześniej były w dolnym profilu, profil założony, drzwi zamontowane, jest OK.

widać jaka była krzywizna podłogi


i wylewka "w formie"


teraz dolny profil lewituje ale od góry w ogóle tego nie widać
73
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lirorobert dnia 06 Marzec 2025, 20:04:33 czas Polski »
Ta szpachla o której pisałem wiąże w kilka minut i jest twarda jak kamień. Moim zdaniem najprostrzy i najszybszy sposób, ale życzę powodzenia z żywicą.
Jestem bardzo ciekaw jak sie uda.
74
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« Ostatnia wiadomość wysłana przez color1 dnia 06 Marzec 2025, 19:01:34 czas Polski »
No fakt, szpachla + docisk to też jakaś opcja... tyle że tu ryzyko, że jednak docisk = odkształcenie od idealnego poziomu. Tak czy inaczej po rozmyślaniach zrobię podejście do żywicy: jest samopoziomująca, mogę wpuścić przycięte kawałki włókna szklanego tam gdzie jest największa niecka, mogę nieckę wykleić taśmą klejącą pakowną lub nawet streczem. Ogranicznik (pasa) zrobię ze sznura silikonowego, który akurat mam, przyklejonego super cienką taśmą dwustronną, potem tylko lekkie polerowanie powierzchni formy która z tego wyjdzie i powinno być idealnie. Dam znać jaki będzie efekt ;)
75
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lirorobert dnia 06 Marzec 2025, 09:24:31 czas Polski »
Rozważyłbym użycie szpachli chemo utwardzalnej.
Szpachla plus utwardzacz. Rozrobić sobie, położyć kilka placków i ustawić prowadnicę.
Jak się utwardzi to podnieść prowadnicę i dołożyć w kolejne miejsca.  Na koniec przykręcić i gotowe.
Spachla przyklei się do prowadnicy więc obklej prowadnicę jakąś folią .
76
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« Ostatnia wiadomość wysłana przez color1 dnia 05 Marzec 2025, 23:24:16 czas Polski »
Też myślałem nad wystruganiem ale niecka jest nieregularna od 0,5mm do prawie 4mm i w dodatku zwichrowana w dwóch płaszczyznach (to miejsce, gdzie kiedyś jeździła cykliniarka i najwyraźniej przy bocznych ścianach nie zebrała równo). Musiałbym końce takiej wstawki wystrugać na "szczapę"...

No dobra, jaką metodą zrobić taki szablon uzupełniający? Scyzorykiem? ;p
Czy ewentualnie wytoczenie nastu "zapałek" (prędzej doprowadzę że płaszczyzna będzie jednolita) o różnych średnicach i podparcie w wielu punktach byłoby ok? A może zastosować przekładki dystansowe takie jak przy oknach? Z twardego PCV są i można zeszlifować dla lepszego dopasowania +/-

U mnie nie ma zjeżdżania skrzydła, ale nie mogę przesuwać skrzydeł zamiennie tzn. wyregulowałem tak że lewe i prawe są przeciwstawnie lekko przechylone względem siebie, jak zamienię to nie przylegają z drugiej krawędzi do ściany. Drażni mnie świadomość tego, że nie jest doskonale ;) więc myślę jak to poprawić.

Pomyślałem jeszcze nad wylaniem żywicy epoksydowej (tzn. zrobienie jak wylewka samopoziomująca) takiej jak stosuje się w meblarstwie dekoracyjnym, w wyznaczonym pasie + przeszlifowanie menisku, tyle że tego już nie oderwę, no chyba że z klepką...
-co sądzicie?

Tego co tam ostatecznie będzie i tak nie widać z zewnątrz, względnie nierówność można zamaskować kitem pod kolor drewna, analokiczniejak przy listwach przypodłogowych...
77
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lirorobert dnia 05 Marzec 2025, 21:08:03 czas Polski »
najlepiej by było dociąć derwniany element do kształtu podłogi.
78
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mario78 dnia 05 Marzec 2025, 20:53:50 czas Polski »
Wcześniej pisałem że musiałem kiedyś odrywać tor dolny przyklejony na taśmę piankową. Robiłem szafę w domu który był remontowany,nowy parkiet itd... pomierzyłem,przygotowałem materiał,złożyłem szafę 3 drzwiową.Po zmontowaniu szafy,lewy i prawy front zjeżdżały same do środka,na środku była "niecka". Ja akurat miałem lite drewno I dopasowałem listwę z drewna dębowego,przykleiłem do parkietu a na to nakleiłem tor na taśmę piankowy.  Do dziś jest ok bo to akurat u sąsiadki robiłem.
79
Jak to zrobić / Odp: Drzwi przesuwne do szafy wnękowej, wysokie - dywagacje
« Ostatnia wiadomość wysłana przez color1 dnia 05 Marzec 2025, 19:07:20 czas Polski »
No dobra, jedna szafa zrobiona ale przy drugiej mam zagwozdkę... może coś podpowiecie; krzywa jest podłoga (parkiet) jest w "banan" tzn. podłoga w tym miejscu jest w "U" i zastanawiam się jak wypełnić przestrzeń pod prowadnicą dolną (jest równa) aby była osadzona stabilnie (tu już tylko wkręty wchodzą w grę). Ne zastosuję pianki samoprzylepnej w kilku warstwach bo to będzie elastyczne a chodzi o to aby prowadnica dolna była sztywna i nie ulegała odkształceniom pod naporem rolek w różnych pozycjach. Zrobiłem tymczasowo na stopniowanych wstawkach częściowo cienkiego mdf a częściowo z warstw twardej gumy przyciętej tak aby w miarę równomiernie rozłożyła się pod ciężarem, ale to trochę fuszerka i nie jest satysfakcjonujące dla mnie, poza tym i tak są naprężenia i drzwi nie jada po prostej tylko przez mniejsze "U" - przy końcu się podnoszą i już niema pionu przy krawędzi/ścianie bocznej (to wnęka).

Gdyby to było na betonie to normalnie dałbym podsypkę z zaprawy i po zastygnięciu dopasowałaby się do wklęśnięcia, no ale mamy parkiet - czy są jakieś sposoby na wypełnienie tego aby było stabilnie? Myślałem o jakimś pianokleju (takim budowlanym, do porothermu) tylko pytanie czy on tężeje "na beton"? Albo jakiejś piance niskoprężnej np. do ościeżnic, ale tu też pytanie czy po zastygnięciu to nie będzie się odkształcać od ciężaru?

ps. aha myślałem by zebrać nierówność cykliniarką (tj. szlifierka taśmową) no ale jest tego na 4 mm i nie dam rady miejscowo tak zebrać aby nie było widoczne na zewnątrz (tj tylko pod powierzchnią prowadnicy)
80
Krok po kroku (realizacje własne) / Odp: Jaskinia Roba
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RobRob dnia 05 Marzec 2025, 16:31:04 czas Polski »
tym razem biurko narożne zapraszam na film
Strony: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10