Marzec 29, 2024, 05:53:29 am

Autor Wątek: Pierwsza klejonka  (Przeczytany 1598 razy)

Offline Daniel Kr

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
Pierwsza klejonka
« dnia: Listopad 10, 2020, 21:01:30 pm »
Witam.
Mam do was pytanie, jakie drewno będzie odpowiednie na blat klejony do stołu wymiary 160x80x4 stalowych nogach i dwóch stolików kawowych 60x60x4 i 55x55x4.
Uprzedzając wasze pytania, dopiero zaczynam swoją przygodę, jestem laikiem, naoglądałem się jutubów i trochę podstawowych sprzętów już mam. 
Myślałem nad drewnem jesionowym lub bukowym, ale nie wiem co kupić na klejonkę, aby było w miarę tanio. Deski, tarcicę, jakieś belki czy kantówki. Co polecacie.

Online Lirorobert

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 7538
    • Zobacz profil
    • Lirorobert
Odp: Pierwsza klejonka
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2020, 08:11:54 am »
Poruszasz ważny temat.
Codzi o poczatki pracy. Brak  wprawy. Na pierwsze prace kup materiał w pierwszej klasie jakości. Praca będzie łatwiejsza i przyjemniejsza. Jak kupisz gorszej jakości to się możesz zniechęcić. Gatunek nie ma większego znaczenia.

Offline Daniel Kr

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
Odp: Pierwsza klejonka
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 11, 2020, 13:24:08 pm »
Dzięki za szybką odpowiedź. Teraz sobie pomyślałem, że ojciec ma w stodole jakieś deski i chyba z nich spróbuję zrobić jakiś blat, najwyżej jak już nabiorę wprawy to zrobię z porządnego drewna i wymienię. A teraz tak z innej beczki czy dam radę z tym zadaniem bez heblarki stacjonarnej i grubościówki ? Mam tylko hebel elektryczny ręczny i szlifierkę i pile tarczową.

Online Lirorobert

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 7538
    • Zobacz profil
    • Lirorobert
Odp: Pierwsza klejonka
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 12, 2020, 07:30:33 am »
Poradzisz sobie,  ale się urobisz.
Powierzchnie klejone muszą być proste i gładkie. Pozatym prostopadłe  do przyszłej powierzchni blatu.
Poczytaj jak układać drewno  w klejonce.