06 Grudzień 2024, 18:56:25 czas Polski

Autor Wątek: Kilka narzędzi na początek - czy wystarczy?  (Przeczytany 1991 razy)

Offline Fafi

Kilka narzędzi na początek - czy wystarczy?
« dnia: 06 Kwiecień 2015, 12:23:52 czas Polski »
Witam,

***Dodałem do działu strugarki - ponieważ najbardziej zależy mi na opini o maszynie Hammer***

Kompletuję narzędzia i maszyny do małego warsztatu stolarskiego. Posiadam ukośnicę ze stołem, zagłebiarke, krajzegę, strug ręczny, wyrzynarkę, szlifierkę taśmową (ręczną), frezarkę (ze stołem) oraz ogrom narzędzi ręcznych (garażowych).

Szukam kilku dodatkowych narzędzi.

wyrówniarko-grubościówka:
Zdecydowałem się na nową A3 26 - gwarancja, serwis w mieście obok mnie, wiadomo - nowa to nowa, nie mam doświadczenia żeby sprawdzić urzywany sprzęt - oraz czasu żeby go ustawiać/naprawiać, nie mam również czasu na denerwowanie sie z nowym "chińczykiem".
Zdecydowałem się na nową również ze względu że mogę odliczyć vat - co czyni maszynę tańszą.
Nie ufam firmom sprzedającym używane maszyny - to tak jak z samochodem od handlarza.

Czy A3 26 będzie wystarczająca na początek? - planuję w przyszłości kupić jakąś większą. W planie mam wykonywanie małych mebli, szafki, komody, może schody w przyszłości. Zależy mi na dokładności, oczywiście bez przesady. Z filmu na stornie DiD widziałem ze jest bardzo dokładna. Ludzie ogólnie chwalą Hammery na forach polskich i zagranicznych.

Frezarka górno-wrzecionowa:
Bosch, POF 1200, 1200 W - lub coś podobnego w tej cenie lub tańsze. Jestem w trakcie przeszukiwania internetu. Jestem otwarty na propozycje :]

Szlifierke mimośrodową:
Też w trakcie poszukiwiań - jednak w tym przypadku planuję coś tańszego.

Dluta:
Dłuta stolarskie Narex - standard.

Piła ręczna dobrej jakości.

W dalszym planie jest też pilarka stołowa/formatowa oraz pilarka taśmowa - ale to jak/jeżeli sprzedam kilka mebelków :D

Prosiłbym o opinie innych użytkowników forum.

(przedstawiłem się w odpowiednim dziale  - wiadomość dla nadgorliwych :D)