Kwiecień 14, 2021, 00:50:39 am

Autor Wątek: szablon do otworów na półki  (Przeczytany 2087 razy)

Offline woodcraft

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
szablon do otworów na półki
« dnia: Styczeń 26, 2019, 12:58:47 pm »
Taki temat pewnie już sie gdzieś pojawił .Widziałem szablon zrobiony przez jednego z uczestników forum.Mam pytanie dotyczące wierteł do tychże szablonów. aby kołek 5 mm wciskany dobrze "siedział " otwór można wywiercić wiertłem 4,9 mm .Czy spotkał sie ktos z uchwytem do frezarki której można założyć takie wiertło ( kupiłem frez palcowy 5 mm cmt ale okazało się że otwór jest zbyt "luźny" pod standardowe kołki które mają średnicę  5 mm ) Jeżeli miałbym wykonywać otwory wiertarką to aby były one idealne potrzebne jest ( i tutaj nie znam nazwy ) prowadnik do wiertła samocentrujący właśnie pod takie wiertło 4,9 Ponieważ nie miałem doświadczenia z oryginalnymi szablonami CMT Kreg czy Milescraft to nie mam pojęcia czy wiertła do nich dołączane robią na tyle "ciasne " otwory ( wszędzie mowa jest o wiertle 5 mm )Spędza mi to sen z powiek Może jakieś pomysły etc.

Offline zarekl

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
Odp: szablon do otworów na półki
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 27, 2019, 08:12:10 am »
Ja używałem wiertła do otworów nieprzelotowych z końcówką HM fi 5mm. Konkretnie to takie:
https://allegro.pl/oferta/wiertlo-nieprzelotowe-hm-5-0x70mm-chwyt-10mm-prawe-7449976495

Do tego zlobiłem sobie szablon z drewna bukowego.
Otwory wyszły jak z fabryki. Wcześniej wieciłem zwykłym do drewna, ale nie najtańszym to i tak powyrywalo krawędzie.

Offline woodcraft

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: szablon do otworów na półki
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 27, 2019, 21:53:58 pm »
a jak z jakością powyższego wiertła ?

Offline zarekl

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
Odp: szablon do otworów na półki
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 27, 2019, 22:11:26 pm »
Jak dla mnie dokonała. Wywierciłem ok 2400 otworów pod półki i nie widziałem, żeby wiertło się stępiło. Kupiłem profilaktycznie 2 sztuki, ale drugiego nie rozpakowałem.

Offline woodcraft

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: szablon do otworów na półki
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 27, 2019, 23:03:08 pm »
ok dzięki za info
pochwalę się efektami po zakupie
pozdrawiam