Maj 11, 2024, 23:12:56 pm

Autor Wątek: Rozklejanie się blatu  (Przeczytany 3297 razy)

Offline Alien

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
Rozklejanie się blatu
« dnia: Listopad 11, 2016, 19:15:27 pm »
Zakupiłem stół bukowy (całość lite drewno). Blat klejony. Po 20 dniach pojawiły się rozklejania. Jutro chcę złożyć reklamację. Wykonawca na pewno będzie przekonywał mnie, że jest to w normie. Może podpowiecie jak z nim rozmawiać?

Offline tomekz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 5691
    • Zobacz profil
Odp: Rozklejanie się blatu
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2016, 20:00:06 pm »
Nie ma co dyskutować . Jest to  nie dopuszczalne i do  wymiany .

Offline seba.kl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 247
    • Zobacz profil
Odp: Rozklejanie się blatu
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 11, 2016, 22:29:59 pm »
Zgodnie z prawem polskim masz 2 lata gwarancji na każdy produkt kupiony zgodnie z prawem i z potwierdzeniem daty zakupu (parago lub faktura na osobę prywatną, firma tylko rok) więc bez problemów producent powinien wsiąść to na klate i ci naprawić lub dać nowy produkt. Tak informacyjnie nie ma 14 dni na naprawe tylko na informację czy uwzględni reklamację czy nie.
Problem się zaczyna od momentu gdy się okazuje że nie masz dowodu zakupu lub karty gwarancyjnej ale jeżeli minęło tak nie wiele czasu to są na to inne sposoby
Daj producentowi znać najlepiej przez e-maila lub sms z dokumentacją fotograficzną i odliczaj 14 dni chyba że w karcie gwarqncyjnej masz inny termin. 
A jeżeli kupowany produkt był przez pośrednika lub dystrybutora to już ten podmiot nie ma 14 dni na odpowiedź co się dzieje z twoją reklamację.
Ps
Jeżeli jest to dystrybutor to nie zgadzaj się na gwarancję tylko na rękojmę jak ci podsuna papier z gwarancją to ich poinformuj że chcesz skorzystać z rękojmi
To takie info dla wszystkich oddających co kolwiek zepsutego
« Ostatnia zmiana: Listopad 11, 2016, 22:34:25 pm wysłana przez seba.kl »

Offline tomekz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 5691
    • Zobacz profil
Odp: Rozklejanie się blatu
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2016, 23:08:26 pm »
Jeżeli jest to dystrybutor to nie zgadzaj się na gwarancję tylko na rękojmę jak ci podsuną papier z gwarancją to ich poinformuj że chcesz skorzystać z rękojmi 
To takie info dla wszystkich oddających cokolwiek zepsutego

Daj jeszcze wyjaśnienie tego zagadnienia  i będzie  komplet  wiedzy :)

Offline burchov

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 240
    • Zobacz profil
Odp: Rozklejanie się blatu
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 12, 2016, 00:24:49 am »
    Jeżeli jest to dystrybutor to nie zgadzaj się na gwarancję tylko na rękojmę jak ci podsuną papier z gwarancją to ich poinformuj że chcesz skorzystać z rękojmi
    To takie info dla wszystkich oddających cokolwiek zepsutego


Daj jeszcze wyjaśnienie tego zagadnienia  i będzie  komplet  wiedzy :)

dokładnie...
wg mnie tomek w pierwszym poście wszystko wyjaśnił..
Nie ma co dyskutować . Jest to  nie dopuszczalne i do  wymiany .

Offline seba.kl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 247
    • Zobacz profil
Odp: Rozklejanie się blatu
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 12, 2016, 09:22:27 am »
Tomek co tu wyjaśniać wszytko jest opisane w odpowiednim kodeksie
Ale skoro nalegacie
Do każdego zakupionego towaru przysługuje nam gwarancja producenta a jej warunki są określone w karcie gwarancyjnej. Jeżeli dany produkt nie ma karty gwarancyjnej to zasady reklamacji są rozważane na warunkach ogólnych czyli standardowo 14 dni od zgłoszenia wady produktu. Ubiegając się o gwarancję przy oddawaniu wadliwego produktu do dystrybutora mamy jak najbardziej wszytkie prawa związane z tym co pisałem powyżej, ale dystrybutor już nie ma obowiązku informowania nas o przebiegu gwarancji chyba że sami się będziemy dopytywać. Krótko mówiąc usunięcie wady produktu może trwać i nawet 6 miesięcy (to znam z własnej autopcji )  i nie możemy się przez ten czas ubiegać o zwrot pieniędzy lub nowy produkt bez wad.
Natomiast rękojmia przenosi wszytko na sprzedawcę/dystrybutora danego produktu i ten ma już niestety te 14 dni ale na informację was co się dzieje z waszym produktem. Jeżeli do 14 dnia nie dostaniecie żadnej informacji na temat rozpatrzenia zgłoszonj wady produktu możecie uważać że produkt został naprawiony i śmiało się zgłosić po odbiór
Jeżeli sprzedawca wam powie że jeszcze nie ma to jak w zaparte proscie o zwrot gotówki lub nowy produkt bez wad
To tak w skrucie wygląda, więc patrzcie co macie napisane na wniosku reklamacyjnym.

Offline MebLeszek

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
    • Meble na wymiar Leszek Lech
Odp: Rozklejanie się blatu
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 25, 2017, 20:39:33 pm »
No z tą gwarancją to nie tak... gwarancja jest udzielana na taki czas na jaki określi to gwarant. Może być np 3 miesiące lub nawet nie dać żadnej gwarancji. Można np dać 1 miesiąc gwarancji na wodoodporność blatu w miejscu łączenia 2 ze sobą, no ale sorki jeśli ktoś na łączeniu będzie non stop odkładał zmywak i to jeszcze prawie go nie wyciskając to prędzej czy później napęcznieje. Oczywiście wypadałoby dać na piśmie instrukcję konserwacyjną blatu gdzie jest zaznaczone, że blat jest wilgocio-odporny a nie wodoodporny. To coś w stylu farb odpornych na szorowanie czy też zmywanie. . Jedna zniesie szorowanie szmatą a inna szorowanie ostrą gąbką. Jęśli gwarancja nie jest określona to obowiązuje 2 lata.

Co innego ta rękojma. Tu w pewnym sensie można powiedzieć, że sprzedawca odpowiada za to czym handluje - że np handluje bublem z chin i co ważne nie jest jego producentem. Jeśli ktoś sprzedaje własnoręcznie robiony stół to rękojmi nie ma tylko jest gwarancja producenta. Do tego wszystkiego dochodzi to, że towar robiony na zamówienie nie podlega zwrotowi no chyba, że inaczej to określi producent we własnym regulaminie.

Offline kipi

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 308
    • Zobacz profil
Odp: Rozklejanie się blatu
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 25, 2017, 23:50:51 pm »
Jeśli ktoś sprzedaje własnoręcznie robiony stół to rękojmi nie ma tylko jest gwarancja producenta.

A kto tak powiedział? Jeżeli sprzedawcą jest przedsiębiorca, a kupującym konsument - czyli osobą kupująca "dla siebie", a nie w ramach działalności gospodarczej to na każdy nowy przedmiot obowiązuje minimum 24 miesiące rękojmii.

Do tego wszystkiego dochodzi to, że towar robiony na zamówienie nie podlega zwrotowi no chyba, że inaczej to określi producent we własnym regulaminie.

Masz na myśli zwrot towaru zakupionego na odległość w terminie 14 dni od dnia otrzymania? Jeśli tak, to zgoda. Wciąż masz natomiast prawo odstąpić od umowy (zwrócić towar) jeśli będzie on wadliwy, a sprzedawca nie zdoła w odpowiednim czasie go naprawić lub wymienić na nowy.

Polecam generalnie lekturę kodeksu cywilnego dział II - Rękojmia za wady, można sporo "ciekawostek" się dowiedzieć o prawach przysługujących kupującym.

Ja zawsze reklamuję produkty na podstawie przepisów o rękojmi, a nie o gwarancji. Daje to o wiele większe uprawnienia konsumentowi i co ważne odpowiedzialność z tytułu rękojmi nie może zostać zniesiona nawet za zgodą konsumenta, a jeżeli sprzedawca nie odpowie na żądanie wymiany towaru lub jego naprawy w ciągu 14 dni żądanie takie zostaje z mocy ustawy uznane za zasadne i nie wymagane jest dalsze dochodzenie zasadności złożonej reklamacji.

Jeśli ktoś ma problemy z wymigującym się sprzedawcą mogę pomóc w ramach możliwości.

Offline MebLeszek

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
    • Meble na wymiar Leszek Lech
Odp: Rozklejanie się blatu
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 27, 2017, 19:09:13 pm »
wszystko zależy od wady.
ART.560 § 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
§ 4. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

czyli teraz kwestia istoty wady... i sposobu ewentualnego naprawienia. Takie rozklejenie drewna można uznać za nieistotną wadę czyli brak możliwości zwrotu. Co do wymiany na nowy a naprawa to wiadomo, że naprawa bo wymiana równa się wywalenie stołu i zrobienie od nowa bo rozkleić się tego nie da, a to są duże koszta w stosunku do całego nowego mebla, czyli sprzedawca ma prawo zaproponować naprawę zgodną ze sztuką stolarską czyli zakitowanie szczelin np wiórami tak jak przy cyklinowaniu podłóg i ponowne polakierowanie. Może też odrobinę dać rabatu i heja, a jeśli dał specyfikację i sposób konserwacji mebla to nic nie robić bo może wady nie uznać stwierdzając po ekspertyzie, że się rozeszło bo było traktowane zbyt dużą ilością wody.

Rzeczy robione na zamówienie często mają umowę o dzieło gdzie wypisuje się standardy wykonanych prac. Np kuchnia w zabudowie jak wiadomo składa się z kilku niby szafek ale jak wiadomo te szafki są ze sobą skręcone i stanowią jedną całość.
Jeśli klient by chciał reklamować takie meble z powodu odprysków laminatu w niewidocznych miejscach to wiadomo, że można odmówić i nie ma tłumaczenia, że może kiedyś będzie chciał inaczej szafki powiesić i będzie widać odpryski.
Zamawiana jest zabudowa, a nie pojedyncze szafki. Odprysk to pikuś w porównaniu z wkrętami które poprzebijają korpusy podczas skręcania. Liczy się efekt końcowy. W mało istotnych miejscach można takie odpryski pokryć woskiem i jest to zgodne ze sztuką stolarska i tu też nie może protestować zamawiający. Co innego fronty choć i tu mogę być pewne wady zgodne ze specyfikacją produktu - np. przy frontach foliowanych może podejść ziarenko kurzu i widać małą wypukłość. Zależnie od producenta może ich być np 2-3 na 1 m2 i nie ma z tego powodu wymiany, naprawy czy odstąpienia od umowy. Oczywiście należy klienta poinformować o standardach najlepiej na piśmie.

Czy buty np do biegania jak Ci się przetrą po roku czasu to też dajesz na rękojmi bo gwarancja zwykle jest 1 rok a czasami i nawet 6 miesięcy na tego typu buty? Jeśli tak to dziwie się - nie wymagam niezniszczalności od produktu który będzie eksploatowany tym bardziej, że tego typu buty powinno się wymieniać co sezon. Co innego jakiś zegarek - wisi i musi pokazywać właściwą godzinę.

Wracając do tematu... wiadomo, że stół do reklamacji. Czy wymiana na nowy? niekoniecznie... naprawa... owszem  o ile nie było do tego jakiejś informacji o tym, że drewno pracuje, nie lubi dużo wody itp itd. Ale nawet jeśli było coś takiego dołączonego... to zawsze można zwyczajnie po ludzku pogadać a nie od razu na noże. Może stolarz to normalny gość i naprawi - zakituje polakieruje w ramach zostawienia po sobie dobrej opinii.
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2017, 19:22:04 pm wysłana przez MebLeszek »