Listopad 27, 2021, 03:05:54 am

Autor Wątek: Klejenie cienkiego forniru na skomplikowanych kształtach.  (Przeczytany 1095 razy)

Offline winmediacenter

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
Klejenie cienkiego forniru na skomplikowanych kształtach.
« dnia: Wrzesień 29, 2021, 08:07:51 am »
Witam. Czy ktoś z was ma doświadczenie w klejeniu cienkiego forniru (0,6mm) na nieregularnych kształtach ,konkretnie chodzi o dekor samochodowy wykonany z aluminium?

Po pierwsze jest duży problem z usunięciem starego forniru - jest przytwierdzony jakimś klejem, bardzo sztywnym i trzyma dosyć mocno. Jak ten proces przyspieszyć?

Nurtuje mnie jeszcze kwestia jakiego kleju użyć do tej operacji oraz jak przygotować liść forniru do klejenia (moczyć, nie moczyć).
Jak wygląda samo klejenie do takich listew czy potrzebna jest prasa próżniowa czy wystarczy docisk np. z worka z piaskiem.

No i jeśli chodzi o wykończenie czy używa się do tego żywicy epoksydowej czy może czegoś innego.

Nigdzie nie byłem w stanie znaleźć informacji jak to poprawnie wykonać.
Liczę na waszą pomoc :)

Offline winmediacenter

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
Odp: Klejenie cienkiego forniru na skomplikowanych kształtach.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 20, 2021, 09:07:22 am »
Dziękuję za pomoc informacje uzyskałem gdzieś indziej. Nie sądziłem że nikt nic o tym temacie nie wie. Można zamknąć.

Offline mario78

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1155
    • Zobacz profil
Odp: Klejenie cienkiego forniru na skomplikowanych kształtach.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 20, 2021, 14:29:08 pm »
Cześć
Jeśli wiesz,opisz odpowiadając w swoim wątku,bardzo chętnie się dowiem.
Pozdrawiam 

Offline Lirorobert

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 7118
    • Zobacz profil
    • Lirorobert
Odp: Klejenie cienkiego forniru na skomplikowanych kształtach.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 21, 2021, 02:51:42 am »
Też chętnie się dokształcę w tym temacie.

Offline winmediacenter

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
Odp: Klejenie cienkiego forniru na skomplikowanych kształtach.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 22, 2021, 10:41:50 am »
Fornir przed aplikacją trzeba delikatnie zwilżyć i uformować na dekorze na "wilgotno". poczekać aż podeschnie, kleić na klej kontaktowy chyba że masz dostęp do prasy próżniowej ,w miejscach o dużym skomplikowaniu trzeba fornir nacinać. Po przyklejeniu używać wałka gumowego do dociśnięcia forniru do elementu. Następnie szlifowanie i violla. Taki efekt

https://photos.app.goo.gl/5NjWrvM5XZQRM1Pp8

Offline mario78

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1155
    • Zobacz profil
Odp: Klejenie cienkiego forniru na skomplikowanych kształtach.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 22, 2021, 12:52:14 pm »
Super.
Jeśli będziesz robił listwy to pokażesz krok po kroku? Mam u siebie plastikowe listwy w samochodzie i nie wiedziałem że można coś takiego zrobić w warunkach domowych. Oczywiście listwy mozna kupić gotowe,koszt 800zł ;) do mojego auta.

Offline winmediacenter

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
Odp: Klejenie cienkiego forniru na skomplikowanych kształtach.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 25, 2021, 09:09:29 am »
Już jestem prawie po robocie więc mogę Ci na priv napisać jak chcesz jak ja to robiłem.

Offline Lirorobert

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 7118
    • Zobacz profil
    • Lirorobert
Odp: Klejenie cienkiego forniru na skomplikowanych kształtach.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 26, 2021, 00:17:47 am »
A czemu nie podzielisz  się ze wszystkimi członkami forum?