Kwiecień 19, 2024, 07:44:05 am

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - TonaWiorow

Strony: [1] 2
1
Papier ścierny i ręcznie. Brzeg jest pod kątem prostym do płaszczyzny?
Tak, jest pod kątem prostym. Sam kształt tego wycięcia jest taki pofalowany. Wzorowałem się na desce którą zobaczyłem na kanale yt Gizmo garaż. Tak więc papier i lecę. Nie wiem tylko czy uda mi się wygładzić środek "rączki" tej deski.

2
Czołem!
Czy zna ktoś jakiś sposób na wyszlifowanie nieregularnych krawędzi bez wymienionej szlifierki? Mam gotową deskę do podawania potraw z kształtem wyciętym od ręki wyrzynarką. Jedyne co zostało mi do zrobienia to wyszlifowanie krawędzi i olejowanie.
W ostatnim czasie dość mocno wykosztowałem się na sprzęt więc kupno tej szlifierki w najbliższym czasie niestety nie wchodzi w gre. Ma ktoś jakiś patent na taki problem? Przekopałem całe forum i nic nie potrafię znaleźć.
Dziękuję z góry! :)

3
Strugarki / Scheppach HMS1070 vs HMS1080
« dnia: Kwiecień 29, 2020, 10:12:54 am »
Cześć,
po kilku miesiącach namysłu czy rozpoczynanie zabawy z tańszymi maszynami ma w ogóle sens, postanowiłem zaryzykować i kupić tego nieszczęsnego scheppacha. Nic innego sensownego w kwocie do 2000zł nie widzę.
Jak wiadomo na rynku dostępny jest aktualnie najnowszy model HMS1080, w którym to wg producenta zostało wprowadzone kilka ulepszeń w porównaniu do poprzedniego modelu. Cena prawie ta sama, więc normalnie brałbym te 1080 bez namysłu. Jednak jedna sprawa mnie męczy. Doczytałem że konieczne jest odkręcanie przykładnicy za każdym razem jak chce się skorzystać z grubościówki. Boje się że po z czasem zacznie to stwarzać problemy z trzymaniem kąta 90st., czy chociażby że same gwinty mogą się wyrobić. (rozumiem że jest to przykręcane na jakieś śrubki)
Może są tu jacyś posiadacze tego modelu i są mi w stanie napisać jak to wygląda w praktyce? Jest się czego bać, czy niekoniecznie? Bo jeśli tak to postawię jednak na starszy model.
Co prawda HMS1070 nie jest już produkowane ale w kilku miejscach są jeszcze ostatnie sztuki do nabycia.

Dzięki z góry za pomoc! :)

4
Niestety nie posiadam

5
Nie znalazłem dobrego sposobu na ich zeszlifowanie. Postanowiłem zaryzykować i to zostawić. Mam nadzieję że olej z farbą nie wejdzie w jakąś reakcję. Poza tym komponuje się to myślę całkiem nieźle.

6
Najczęściej producent opisuje sposób przygotowania drewna i sposób aplikacji - wystarczy przestrzegać zaleceń. Najczęściej jest to tak, jak opisuje Lirorobert. W przypadku blatów kuchennych warto co jakiś czas ( co kilka miesięcy) odświeżyć - lekko przeszlifować papierem o granulacji min 300 i   pokryć nową warstwą oleju - wygląda świeżo, jak nowy.
Takich zaleceń też szukałem, ale niestety jedyna informacja na opakowaniu oleju duńskiego od Rustins dotyczy samej konieczności przeszlifowania. Nie ma niestety żadnej wzmianki o gradacji.
Tak czy inaczej zrobiłem tak jak kolega wyżej polecił, przeszlifowałem do gradacji 150 i jestem już po nałożeniu 3 warstwy na drzwi. Efekt myślę zadowalający. Chciałem jeszcze na koniec przeszlifować gładszym papierem, ale szczerze mówiąc jest to już świetne w dotyku nawet po tym papierze 150.
Drzwi były oryginalnie pomalowane na kolor jaki widać w rowkach. Po zeszlifowaniu farby były w użyciu "na surowo" kilka lat, przez co wyglądały już tragicznie. Myślę że renowacja udana. :)

7
Witam.
Szlifowanie powyżej 180 to już zamykanie porów drewna, a tym samy utrudnienie olejowi penetracji.
Środki wykańczające powinny wniknąć w drewno. Jeśli tak się nie stanie to mogą i penie będą się łuszczyć, odchodzić płatami lub odprykiwać przy uderzeniu.
Aby dobrze zaolejować należy przeszlifować papierem 150 ewentualnie 180.
Potem nałożyć pierwszą warstwę oleju, poczekać kilkanaście minut i zetrzeć nadmiar. odczekać troszkę, ale nie dopuścić do wyschnięcia całkowitego. nałożyć kolejną warstwę i powtórzyć operację. Operację powtarzać ażdo momentu kiedy po starciu nadmiaru oleju uzyskasz jednakowy połysk. Pozostaw do całkowitego wyschnięcia. Teraz możesz przeslifować powierzchnię nawet papierem 600. Już nie ma znaczenia, bo olej został wchłonięty przez drewno. Na koniec jeszcze jedna cieniutka warstwa oleju i polerowanie.
Dobrą praktyką jest pierwszą warstwę rozcieńczyć aby głęboko wchłonął.

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź! :)

8
Cześć,
jak to jest w końcu z tym szlifowaniem pod olejowanie?
Po przejrzeniu forum i zagranicznych filmów na yt stwierdzam, że każdy poleca inną technikę; jedni mówią o gradacji 120, max 150 przed pierwszym olejowaniem (więcej ma podobno zamknąć pory) -> gradacja 220 przed drugą warstwą.
Inni mówią o szlifie do gradacji 300 przed pierwszą warstwą, i o tej samej gradacji przed drugą.
Jeszcze inni szlifują przed pierwszą warstwą do gradacji 600 (chyba że to jakaś inna skala).

Która technika pozwoli nam uzyskać najlepszy dla oka i dotyku efekt w przypadku oleju duńskiego? Jednocześnie da najlepsze warunki do wchłonięcia się oleju i tym samym odpowiednio zabezpieczy drewno?
Czy dla każdego rodzaju oleju technika szlifowania się różni? Czy jest jedna jakaś 'uniwersalna'?

9
Cześć,
po zaopatrzeniu się w kilka podstawowych narzędzi przyszedł czas na pierwszy w życiu mini "projekt".
Do moich rąk trafiła przypadkiem tarcica bukowa, więc postanowiłem wykonać deskę do krojenia. Niby bułka z masłem ale jednak mając w rękach tylko stanleya no5 + platnice  bahco przygotowanie materiału zajęło mi kilka dobrych godzin. Niestety pojawił się problem tuż przed klejeniem. Nie posiadam strugnicy. Jedynie chwiejny stół z jeszcze bardziej chwiejnym imadłem. W efekcie nie potrafiłem idealnie wyrównać elementów pod klejonkę. Efekt widoczny na zdjeciu.

Bardzo chciałbym uratować tę deskę i nie zamieniać jej w odpad. Przychodzą mi na myśl dwa rozwiązania; zostawić i liczyć że po olejowaniu i oczywiście od samego uzytkowania się to zasklepi, albo kombinować z zasklepianiem tego mieszanka kleju z trocinami. Co wg was będzie najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji?
Klej: Titebond III
Dzieki z góry za pomoc! :)

10
Drodzy koledzy i koleżanki prośba o podpowiedź.
Stwierdziłem że najodpowiedniejszą drogą do rozpoczęcia swojej przygody ze stolarstwem jest nauka obchodzenia się narzędziami ręcznymi. W związku z tym zaopatrzyłem się w klasyczny zestawik dla amatorów, tj. dłuta narex, osełkę, strug stanley #5 oraz piłę ręczną bahco. Odnalazłem na forum fotorelację "stolik od podstaw". Wielkie ukłony i podziękowania dla autora (Łukasz G.) bo wątek stworzony i opisany w sposób mistrzowski - dowiedziałem się z niego wielu rzeczy.
Będę próbował wykonać ten projekt, ale od razu chciałbym zapytać czy kojarzycie jakieś miejsce w sieci, albo jeszcze jakiś wątek na tym forum na którym znajdę podobne relacje z wykonywania krok po kroku projektów dla początkujących z wykorzystaniem podstawowych narzędzi?

I przy okazji. Dużo zdrówka w Nowym Roku! :)

11
Środki sztuczne - lakiery / Lakier na emalię akrylową
« dnia: Wrzesień 27, 2019, 16:47:43 pm »
Cześć,
proszę się nie śmiać - jestem naprawdę laikiem w kwestiach wykończeń.
Mam drewnianą skrzynkę pomalowaną białą emalią akrylową. Muszę tę skrzynkę jakoś zabezpieczyć z uwagi na to że docelowo będzie ona doniczką, więc nie obędzie się bez okazjonalnej styczności chociażby z wodą. Upatrzyłem w innych wątkach lakier akrylowy Vidaron, który jest bezpieczny do użycia wewnątrz, tylko jak to z tymi lakierami jest? Czy można lakierować powierzchnie wcześniej pomalowane, np. farbą akrylową albo lateksową? Czy to jest do użycia tylko na surowe drewno?

12
Środki sztuczne - inne / Odp: Biała rama do lustra z efektem "postarzenia"
« dnia: Sierpień 13, 2019, 10:13:41 am »
Dziękuję za odpowiedź. :)

13
Środki sztuczne - inne / Biała rama do lustra z efektem "postarzenia"
« dnia: Sierpień 12, 2019, 16:25:19 pm »
Cześć.
Skończyłem kleić sosnową ramkę na lustro do swojego pokoju.
Chcę żeby docelowo była ona biała z popularnym ostatnio efektem postarzenia.
W tym celu jeszcze przed szlifowaniem ją poszczotkowałem. Wszystko gotowe do ostatecznego wykończenia jakimś preparatem. Jaki sposób na uzyskanie takiego efektu będzie według was najlepszy?
Słyszałem o malowaniu rozcieńczoną farbą akrylową. Ktoś też wspominał mi o ługowaniu.
Co możecie polecić mając na uwadze również kwestie braku szkodliwości dla zdrowia użytych środków?

14
Przedstaw się na Domidrewno / Cześć!
« dnia: Sierpień 12, 2019, 16:04:27 pm »
Cześć wszystkim.
Nie przedstawiłem się wcześniej więc czas najwyższy.
Michał, lat 21. Lubię 'grzebać' wieczorami po pracy. Sprzęt ubogi, wiedza jeszcze uboższa, ale mam nadzieję że dzięki Waszej pomocy uda mi się wejść w ten świat i wykonać czasem coś fajnego z drewna. :)

15
Płyty / Odp: Czy płyta MDF będzie dobrym materiałem na łóżko?
« dnia: Grudzień 14, 2018, 18:43:19 pm »
Dziękuję bardzo. :)

Strony: [1] 2