Kwiecień 28, 2024, 12:12:17 pm

Autor Wątek: zabawki z sosny  (Przeczytany 8655 razy)

Offline Salbertone

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 534
    • Zobacz profil
zabawki z sosny
« dnia: Luty 06, 2017, 23:16:26 pm »
Robię z sosny zabawki dla dziecka. Chciałbym je jakoś ładnie wykończyć, zabezpieczyć. Do tej pory malowałem lakierem akrylowym albo farbami akrylowymi. Teraz marzy mi się jakieś ładne wykończenie naturalne. Olejem albo jakimś szelakiem. Chciałbym, żeby to wykończenie miało dwie cechy - przyciemniało drewno i było bezpieczne dla dzieci. Bardzo fajnie by było, gdyby można je było zastosować także na drewno już pokolorowane bejcą, lazurem. Popatrzyłem na dostępne oferty i niestety nie wiem jak to ugryźć. Rodzajów specyfików jest cała masa i nie wiem co wybrać, na co zwrócić uwagę. Ważne, żeby aplikowanie środka na drewno nie było zbyt skomplikowane bo jestem totalnym amatorem.

Poradźcie coś proszę.

PS. Rozważałem na przykład olej duński. Ma to jakiś sens?


Never underestimate a dad with woodworking skills

Offline wronks

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
Odp: zabawki z sosny
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2017, 07:50:49 am »
Olej duński daje super wykończenie. Myślę że nada się dla dzieci skoro jest używany również do blatów kuchennych. Podobnie olej tungowy.
Ja poszukał bym też jakiegoś wosku, zauroczyło mnie takie wykończenie kiedy jesienią odnawiałem dla kolegi starą skrzynie. W tym wypadku nie mam pewności co do "aspektu dziecięcego", trzeba by poczytać ulotki na opakowaniach.

kozio

  • Gość
Odp: zabawki z sosny
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2017, 07:59:10 am »
Jakie zabawki i jaki wiem dziecka?

Może być ze dziecko biorąc zabawki do buzi najzwyczajniej zje warstwę zabezpieczającą. Dlatego zwykle drewniane zabawki są surowe lub lakierowane. Surowe jednak chłoną wszystko z otoczenia i brudza się.

Offline Salbertone

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 534
    • Zobacz profil
Odp: zabawki z sosny