Maszyny stolarskie > Przyrządy

Prowadnica do połączeń kołkowych

(1/2) > >>

spyx:
Witam
Zabieram się za nowe szafki w kuchni, jestem amatorem, szukam "systemu" który umożliwi mi wygodne i precyzyjne połączenia kołkowe max budżet to 700zł, ale wolałbym się zamknąć w niższej kwocie

Mam taki prosty przyrząd Wolcraft jednak bardzo źle mi się z nim pracuje jak trzeba wiercić z boku krawędzi płyty, może to wiertło z zestawu jest tragiczne, całość mi się strasznie chybota.



Znalazłem takie interesujące rozwiązanie, Power Drill dostępne w kilku szerokościach jednak nigdzie nie jest dostępny (dopiero niby w połowie roku)


Cała ta listwa z Wolcraftu wydaje mi się czasochłonna przy pracy, każdy otwór trzeba przesuwać nie wspominając już że trzeba go ściskami do płyty chwytać, a te stopki wyglądają na plastikowe i nie wzbudzają zaufania


Kolejny przyrząd to prowadnica virtutex jednak jest ona nie przystosowana do płyt 18mm oraz wg opinii żeby sensownie coś porobić trzeba by mieć dwie, no i robi tylko 3 otwory.


Na amazonie mają ciekawe rozwiązania umożliwiające precyzyjne centrowania Dowl-it, ale rozwiązuje ono tylko wiercenie w krawędzi płyty, mamy coś takiego w Polsce?


Interesujący wydaje się także Milescraft Joint Pro, jednak nie mam pojęcia jak z dopasowaniem do płyt 18mm, no i narzekają na jakość wykonania



Najbardziej zależałoby mi na takiej listwie jak PowerDrill którą można za pomocą wbudowanych ścisków przykręcić do płyty (najlepiej od razu pod 18mm), umknęło mi coś dostępne w Polsce?

Proszę o rady, z góry serdecznie dziękuję

zarekl:
Fajny research, przyda mi się także :)

Nie widziałem Twojego projektu, ale czy wszystkie szafki chcesz kołkować? Jeśli szafki stykają się boczkami, to przecież nie będzie widać wkrętów. Ja w kuchni mam skrzynki z płyty, a fronty robiłem drewniane, do tego także drewniane panele na boczki szafek, które są "zewnętrzne" i cała kuchnia jest w drewnie. Skrzynki nie są kołkowane.