Styczeń 17, 2021, 19:55:48 pm

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 8 9 [10]
91
Sklepy branżowe / Odp: UWAGA !!! na zakupy Bernardo w firmie Hafen.pl
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jureq dnia Styczeń 10, 2018, 12:28:52 pm »
tomekz w tym konkretnie przypadku gwarancji nie ma po pierwsze dlatego że to świadczenie dobrowolne sprzedawcy (i to tak samo wobec firm jak i konsumenta) o którym nie zostałem poinformowany w chwili zakupu a po drugie nawet gdyby takowa była to nigdy nie obejmuje ona uszkodzeń mechanicznych. Mogłaby mnie jedynie obowiązywać rękojmia (gdyż o jej wyłączeniu nie zostałem poinformowany przy zakupie a jest taka możliwość przy zakupie na firmę) ale musiałbym udowodnić że sprzedawca wysłał do mnie uszkodzony produkt.
92
Sklepy branżowe / Odp: UWAGA !!! na zakupy Bernardo w firmie Hafen.pl
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tomekz dnia Styczeń 10, 2018, 12:14:53 pm »
Raz jeszcze powtórzę - gdybym na zakup dostał paragon a nie fakturę to miałbym już dawno nową i sprawną maszynę !

No ale  masz  niesprawną  maszynę .
 To sprzedawca czy producent nie odpowiada za swój wyrób ? A gwarancja czy rękojmia  ich nie obowiązuje jeśli zakup  na fakturę?
93
Sklepy branżowe / Odp: UWAGA !!! na zakupy Bernardo w firmie Hafen.pl
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jureq dnia Styczeń 10, 2018, 11:47:45 am »
przemoprzem cała batalia nie dotyczy klauzul i regulaminów a jedynie podejścia sprzedawcy do klienta.

Jeśli kupujesz towar poza lokalem przedsiębiorstwa ale na firmę a nie jako "Jan Kowalski" to zgodnie z obowiązującym prawem odpowiedzialność sprzedawcy kończy się na wydaniu towaru spedytorowi.

Raz jeszcze powtórzę - gdybym na zakup dostał paragon a nie fakturę to miałbym już dawno nową i sprawną maszynę !
95
Sklepy branżowe / Odp: UWAGA !!! na zakupy Bernardo w firmie Hafen.pl
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RobRob dnia Styczeń 10, 2018, 11:45:26 am »
96
Sklepy branżowe / Odp: UWAGA !!! na zakupy Bernardo w firmie Hafen.pl
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jureq dnia Styczeń 10, 2018, 11:40:39 am »
m_kola to czy protokół zostałby spisany w obecności kuriera czy też później nie ma na nic wpływu, podpisanie odbioru oznacza zakończenie umowy na dostarczenie przesyłki, ważność spisywanego po tym fakcie dokumentu jest taka sama w sekundę po podpisaniu listu przewozowego jak i (zgodnie z regulaminem Schenkra'a) w ciągu max. 7 dni.

Co innego jeśli przesyłka przychodzi z widocznymi uszkodzeniami - wtedy jeśli byłaby pobraniowa to na 100% jej nie odbieram ale jeśli za towar zapłaciłem i nie mam pewności w jakim stanie jest zawartość to mogę spisać protokół odchyleń (bo tak to się to w Schenkerze nazywa) w opcji "przed podpisaniem listu przewozowego" i wtedy wiadomo że świadomie odbieram uszkodzony produkt.

W moim przypadku podstawą odrzucenia reklamacji przez Hafen było podpisanie odbioru nieuszkodzonej przesyłki a to chyba logiczne że ją odebrałem skoro za nią zapłaciłem.

Ci którzy planują zakupy prywatne (nie na fakturę jak w moim przypadku) a nie zapoznali się z treścią usuniętego wątku (do znalezienia w koszu) nie muszą się o nic martwić.
W przypadku zakupu konsumenckiego sprzedawca odpowiada za towar nawet po wydaniu go kurierowi więc to czy w przypadku takim ja opisany zadzwonicie po kuriera i w ogóle spiszecie protokół odchyleń jest jedynie waszą dobrą wolą - za wszystko wobec konsumenta odpowiada sprzedawca i to jego zmartwienie jak załatwi sprawę ze spedytorem o ile oczywiście został poinformowany o tym że coś się stało z produktem w transporcie - klient który kupił cokolwiek na podstawie paragonu ma otrzymać towar zgodny z umową i kropka
97
Sklepy branżowe / Odp: UWAGA !!! na zakupy Bernardo w firmie Hafen.pl
« Ostatnia wiadomość wysłana przez przemoprzem dnia Styczeń 10, 2018, 11:34:31 am »
Kurier nie miał obowiązku czekać na rozpakowanie - chyba że by było widać naruszenie opakowania.

"Po podpisaniu przez odbiorcę protokołu odbioru, kurier nie ma obowiązku czekania na otwarcie paczki i sprawdzenie jej zawartości. Jeśli okaże się, że zawartość paczki została naruszona w trakcie transportu, wówczas odbiorca ma siedem dni na zgłoszenie żądania ustalenia stanu przesyłki."

http://spedycje.pl/transport_i_spedycja/kurierzy_i_poczta/34449/prawa_i_obowiazki_kuriera.html

Nie masz jakiegoś prawnika znajomego? Bo jak kupiłeś na FV to rzecznik praw konsumenta nie pomoże, chociaż w sumie mógłbyś zapytać czy "po godzinach" by się nie podjął tematu.

Tutaj masz o klauzulach niedozwolonych - niby to UOKiK ale chyba te zapisy są również bezprawne jeśli kupuje firma - a nie tylko konsument.  http://prawoexpert.pl/towar-uszkodzony-protokolu-szkody-brak-czyli-problem-z-zapisami-regulaminow-sklepow-internetowych/
98
Sklepy branżowe / Odp: UWAGA !!! na zakupy Bernardo w firmie Hafen.pl
« Ostatnia wiadomość wysłana przez raven dnia Styczeń 10, 2018, 11:33:18 am »
moja odpowiedź też wyleciała, mimo, że nie było w niej nic wulgarnego ani obraźliwego. :o
99
Sklepy branżowe / Odp: UWAGA !!! na zakupy Bernardo w firmie Hafen.pl
« Ostatnia wiadomość wysłana przez m_kola dnia Styczeń 10, 2018, 11:04:05 am »
Jureq ale chodzi o to, że nawet jeśli podpiszesz odbiór to masz wtedy prawo PRZY KURIERZE rozpakować paczkę i w razie problemu od razu napisać protokół szkody. Podejrzewam, że takie postępowanie by wyczerpało temat. Nawet jeśli wizualnie przesyłka byłaby OK a maszyna miałaby uszkodzenia to są to wady ukryte i nie jesteś pozbawiony praw bo wziąłeś fv.
Ja wiem, że brak sprawdzenia przy kurierze spowodowane było poniekąd pójściem na rekę kurierowi ale jak widać drogo Cię ta dobroć kosztowała :(
100
Sklepy branżowe / Odp: UWAGA !!! na zakupy Bernardo w firmie Hafen.pl
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jureq dnia Styczeń 10, 2018, 10:52:43 am »
Lirorobert tak to się właśnie odbywa gdyż możliwość sprawdzenia towaru przed odbiorem to opcja dodatkowa która musi być ujęta w chwili nadawania towaru - nie każda firma spedycyjna ją oferuje a żaden kurier nie pozwoli na rozpakowanie paczki za którą odpowiada do chwili pokwitowania jej odebrania.

A przy okazji, zapaliła się kontrolka wiadomości więc zaglądam do PW bo a nuż coś drgnęło w sprawie skoro Jarek pozamiatał wątek ale ...  to meridox z chęcią niesienia pomocy (dzięki)  :D

Na chwilę obecną mija tydzień od odebrania przesyłki a sprzedawca maszyny milczy jak zaklęty.

W garażu stoi "Austria cacko" w skrzyni zabierające tylko miejsce, którego nawet nie mogę zacząć naprawiać (pomimo że gwarancji i tak już nie mam) gdyż ze względu na złożenie reklamacji w Schenkerze (skoro nadawca mi odmówił to na szczęście mam jeszcze możliwość wystąpienia z roszczeniami do przewoźnika) muszę odczekać kolejnych kilka tygodni na ich decyzję. 

Cytat: hafen
(w internecie nic nie znika)
Jak widać potrafimy rozwiązywać problemy z korzyścią dla Klientów, sami też przecież robimy zakupy w innych firmach, sami również mamy wysokie oczekiwania i wymagamy żeby były spełniane.

Wnioski co do prawdziwości tych słów są chyba oczywiste.
Strony: 1 ... 8 9 [10]