18 Kwietnia 2026, 04:04:29 czas Polski

Autor Wątek: Bruzda w płycie wiórowej i plecy szafy z dykty - spasowanie  (Przeczytany 2944 razy)

Offline Wiórosław

Bruzda w płycie wiórowej i plecy szafy z dykty - spasowanie
« dnia: 28 Listopada 2018, 22:47:17 czas Polski »
Witam,

Poszukuję odpowiedzi na (mam nadzieję proste dla Was - specjalistów) pytanie.
Otóż zakupiłem komplet mebli z sieci meblowej noszącej imię z początku alfabetu.
Rozpakowanie, montaż, kołeczki, nóżki itp. - w porządku, nawet przyjemnie (nie jestem specjalistą stolarzem ale ulotka montażowa jest zrozumiała).
Problem pojawił się przy próbie wsunięcia pleców szafy (z dykty z okleiną) w przewidziane bruzdy w płytach wiórowych. Grubość pleców i szczelina to nieco ponad 3mm. Szafka ma wysokość prawie 2m a plecy udaje się wsunąć na 20cm. Problemem nie jest jakiś wiór, kropla lakieru itp. w bruździe, blokująca punktowo te plecy. Opór zwiększa się płynnie, w dwie osoby pewnie utknęlibyśmy na 30 cm a przy jeszcze większej sile złamalibyśmy plecy.
Boków też nie skręcam do siebie do końca więc kleszczenia płyty też nie ma.
Wygląda na to, że wymiary bruzdy i grubość płyty są na styk albo z jakichś powodów (np. wilgoć atmosferyczna) drewno/dykta bardzo nieznacznie napuchły i taki jest efekt.

Zastanawiam się co zrobić w tej sytuacji:

- poniekąd jest możliwość reklamacji, przyjeżdża serwis i wymienia wadliwą część, z tym że nowa płyta może być tak samo niedopasowana (to tylko drewno, tu nie mamy dokładności dziesiątych części mm), ponadto panowie serwisanci, którym się śpieszy nie będą specjalnie dbali o mebel, więc przy próbie wsunięcia stwierdzą, że się nie da lub coś uszkodzą

- wolałbym poradzić sobie sam, wydaje mi się, że jedyne wyjście to delikatnie zeszlifować bruzdę. Dykty z pleców bym nie ruszał bo jest bardziej delikatna i boję się ją "zmiętolić".

- przesmarowanie jakimś lubrykatem? Drewno pewnie napuchnie...