21 Czerwca 2026, 01:35:22 czas Polski

Autor Wątek: Problem z doborem narzędzi  (Przeczytany 3312 razy)

Offline BlackDeViil

Problem z doborem narzędzi
« dnia: 18 Listopada 2015, 19:56:37 czas Polski »
Witam ponownie wszystkich serdecznie!
Jestem nowym członkiem forum, napisałem na razie kilka słów o sobie, więc jeżeli ktoś ma taka ochotę zapraszam do, krótkiego zapoznania się z moja osoba w odpowiednim dziale :) Na wstępie chciałbym przeprosić jeżeli, źle dobrałem dział tego wątku. Nie mogłem się zdecydować i w końcu padło na ten najbardziej neutralny dział.
Tak jak pisałem jestem amatorem drewna, który zafascynował się tym materiałem i chce stworzyć coś własnego. Na początku chciałbym stworzyć coś w rodzaju niedużego pudełka na jakieś duperele. Zacząłem projektowanie, dobór narzędzi oraz dobór materiału. I tutaj pojawiły się problemy z narzędziami. Przeglądnąłem multum stron, wątków i mam taki mętlik w głowie, że nie wiem już co myśleć. Wiem jedno. Nie chcę wydawać kupy pieniędzy na bardzo zaawansowany sprzęt bo nie jest on mi potrzebny. To ma być hobby, uprawiane raz na jakiś czas a nie sposób na zarabianie pięniążków :) A teraz do rzeczy. Pudełko chciałbym wykonać z drewna sosnowego oraz ze sklejki. Drewno sosnowe o szerokości 10mm a sklejka o szerokości 4mm. Chciałbym wykonać, a przynajmniej spróbować wykonać połączenia na wpust.
Na dzisiejszy dzień, narzędzia jakimi dysponuję to:
-Wyrzynarka
-Wiertarka
-Wkrętarka
-Multiszlifierka Dremel 3000
-Zwykła duża piła do drewna (płatnica)
-Kątownik
-Miarka
-Suwmiarka
-Klej do drewna D4