20 Kwietnia 2026, 18:44:59 czas Polski

Autor Wątek: boazeria(i nie tylko) z dębu  (Przeczytany 1919 razy)

Offline pfp76

boazeria(i nie tylko) z dębu
« dnia: 27 Grudnia 2018, 03:32:32 czas Polski »
Witam! Mam takie pytanie . Jestem kompletnym laikiem ,jeśli chodzi o wiedzę "tartaczną" Jednak z racji tego ,że mam b.dużo materiału z drzew różnych ,a pewne (drobne raczej ) prace w drewnie nie są mi obce postanowiłem podjąć parę wyzwań .Tu dochodzimy do istoty problemu .Samych desek ,bali ,i czego tylko sobie wymyślę mam praktycznie ilość dowolną . Jednak jest to materiał świeżo przetarty i...mokry . Jednym z wyzwań jest urządzenie synowi mieszkania w dębie .Mieszkam w strefie podzwrotnikowej , jakkolwiek temperatura na zewnątrz sprzyja suszeniu , to wilgotność jest już dużą .Mierząc różne elementy wewnątrz pomieszczeń wychodzi ok.16-17 % . Niektóre deski ,które leżą ok3-4 tygodni mają "już" 20-23 % .
Teraz do meritum :wymyśliłem sobie (być może naiwnie) ,że ściany w pokojach zrobię z desek trzy czwarte cala metodą na pióro obce . Pytanie jest takie :konstrukcyjnie chcę zrobić to w ten sposób, że trzy , a może dwie listwy będą przytrzymywać ową ,nazwijmy ją boazerie , jednak połączone będą tylko piórami ,bez kleju i bez mocowania ich do ścian (taka ściana pływająca ) Całość będie się trzymać dzięki owym listwom(nie zespolonym z deskami).
Chcę użyć drewna właśnie ok 20% wilgotności . Czy jest szansa ,że sostanie mi to wybaczone przez naturę drewna ? Zakładam ,że po pewnym czasie ,korzystając z lużnych połączen deski dobije do siebie ,lub fuszerkę technologiczną i większe odstępy międzu deskami "zakamuflują "pióra przez to ,że będą bardziej widoczne .
 Z góry dziękuję za odpowiedż i pozdrawiam.   

Offline Lirorobert

• Administrator
  • Hero Member
  • Ocena +8/-0
  • View Gallery
    • Lirorobert
Odp: boazeria(i nie tylko) z dębu
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Grudnia 2018, 10:58:26 czas Polski »
Witam.
Po pierwsze to wewnątrz drewba wilgotność będzie większa.