18 Maja 2026, 09:15:39 czas Polski

Autor Wątek: Strug Stanley 12-137 - problem  (Przeczytany 4155 razy)

Offline Jerry

Strug Stanley 12-137 - problem
« dnia: 16 Września 2015, 21:36:42 czas Polski »
Cześć,

Dzisiaj odebrałem w paczkomacie strug Stanley 12-137 http://www.stanleyworks.pl/products/detail/Narz%C4%99dzia+Stolarskie/Strugi+i+Ostrza/STRUG+R%C3%93WNIAK+354
Może jestem zbyt zielony jeśli idzie o strugi i mam z nim pewien problem. Nawet przy największym wysunięciu, nóż nie wystaje na tyle by dosięgnął do materiału.

Nie wiem jak to wyjaśnić, ale wygląda to tak, jakby stopa była za mało zeszlifowana co powoduje, że żaba w swoim najcieńszym miejscu (przy ustach) jest zbyt „oddalona” od stopy (ok 2mm).

Załączam zdjęcia pokazujące:
1. żabę po zdjęciu noża, z ustawioną na śrubie maksymalną głębokością skrawania
2. odległość od stopy do żaby w najcieńszym miejscu
3. maksymalne wysunięcie noża

Czy mam reklamować strug, czy może coś w nim powinienem wyregulować ?
« Ostatnia zmiana: 16 Września 2015, 21:39:08 czas Polski wysłana przez Jerry »

Offline Jerry

Odp: Strug Stanley 12-137 - problem
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Września 2015, 20:56:32 czas Polski »
Jak pisałem w poprzednim poście jestem zielony jeśli idzie o strugi… ale sobie poradziłem :)

Pokombinowałem ze śrubą od mechanizmu wysuwającego nóż i udało się.
Teraz, nóż wysuwa się poniżej stopy mniej więcej w połowie szerokości maksymalnie otwartej szczeliny. Więc jest chyba OK.

Offline Henry

« Odpowiedź #2 dnia: 17 Września 2015, 21:29:47 czas Polski »
Znaczy coś się zablokowała śruba regulująca?

Offline Jerry

« Odpowiedź #3 dnia: 18 Września 2015, 06:38:22 czas Polski »
Ta śruba którą reguluje się wysunięcie noża ma 2 gwinty po których poruszają się te elementy odpowiedzialne za ruch noża. Fabryczne wzajemne ustawienie względem siebie tych elementów było takie, że przy największym wysunięciu brakowało jeszcze trochę by nóż wystawał poniżej stopy.