03 Maja 2026, 15:41:23 czas Polski

Autor Wątek: Cięcie sklejki i płyt meblowych przez amatora - jakim sprzętem?  (Przeczytany 2877 razy)

Offline Picia

Cięcie sklejki i płyt meblowych przez amatora - jakim sprzętem?
« dnia: 18 Lutego 2019, 12:06:25 czas Polski »
Cześć,

Jestem amatorem. Wziąłem się projekt mebli dla dziecka (stolik + 2 krzesełka) z odcinka na youtube 398. i szczerze mówiąc troszkę poległem na cięciu prostokątnych elementów ze sklejki (18mm brzoza suchotrwała). Mam ręczną Makitę hs7611 (bez szyny i adaptera) i linia cięcia wyszła jak za wężem - tylko zmarnowałem materiał.

Stąd pytanie - czym ciąć sklejkę tak, żeby mieć pewność, że linia cięcia jest prosta, kąty zachowane materiał nie zmarnowany etc?

1. Dokupić szynę i adapter do makity + tarcze z większa ilością zębów?
2. Zrobić samemu stolik do makity i zamontować ją od dołu?
3. Kupić pilarkę stołową (max 1000 pln w budżecie)?
4. inne rozwiązanie?

W przyszłości planuję hobbystycznie pobawić się w meble dla dzieciaków ze sklejki / płyty stolarskiej lub laminowanej - zastanawiam się też pod tym kątem.

Offline ordi_2004

Odp: Cięcie sklejki i płyt meblowych przez amatora - jakim sprzętem?
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Lutego 2019, 21:04:20 czas Polski »
Szyna i adapter. Z większymi kawałkami sklejki na stołowej też nie będzie łatwo. Sposób DIY przymocować do sklejki np. łatę murarska i jechać wzdłuż niej.

Offline Picia

« Odpowiedź #2 dnia: 21 Lutego 2019, 21:08:46 czas Polski »
Dzięki za odpowiedź. Szczerze mówiąc to spodziewałem się rady żeby rozejrzeć się jednak za tania pilarka stołową (ryobi rts 1800/ bosch pts 10 / makita mlt 100), zrobić sanki, etc... . szyna i adapter to bez porównania tańsze rozwiązanie :)

Ale czy będę w stanie ciąć tym mniejsze elementy (ok 30cm) tak precyzyjnie jak na sankach? Sorry jeśli to głupie pytanie ale dopiero się uczę.

Offline Picia

« Odpowiedź #3 dnia: 22 Lutego 2019, 08:27:37 czas Polski »