05 Maja 2026, 09:55:50 czas Polski

Autor Wątek: Lamele pionowe z płyty?  (Przeczytany 6043 razy)

Offline SfinksMK

Lamele pionowe z płyty?
« dnia: 04 Lutego 2020, 12:52:24 czas Polski »
Witam serdecznie forumowiczów.

Zaznaczę z początku że nie jestem stolarzrm, natomiast bardzo lubię tworzyć meble, jakąś kuchnia już się udała oraz że 3 garderoby , ale mam zagwostkę w sprawie lameli pionowych oddzielajacych kuchnię od jadalni. Przejżalem forum ale nie natknąłem się na taki temat.

Podstawowe pytanie której mnie męczy to czy jeśli wykonam takie lamele np.275wysokości 80szerokości 36grubości z 2 płyt sklejonych to czy nie będą się prężyć/wyginać w łuki?
Lepiej z płyty meblowej czy mdf?
Klej kontaktowy?
A może przefrezować płyty tak aby w 2 elemęty sklejane wstawić profil stalowy 10x10mm? Czy to zbędne zabiegi?
A może macie już inne sprawdzone technologie?

Zaznaczę iż lamele na prześwit bez płyty z jednej strony i chciałbym bez stężenia w połowie bo stracą urok.
Wrzucę zdjęcie zapożyczone z Internetu w celach poglądowych.

Pozdrawiam.

Offline Lirorobert

• Administrator
  • Hero Member
  • Ocena +9/-0
  • View Gallery
    • Lirorobert
Odp: Lamele pionowe z płyty?
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Lutego 2020, 19:00:13 czas Polski »
Po pierwsze zgodnie z regulaminem zapraszamy do działu "Przedstaw się".
Rozumiem że chcesz wykonać taką przegrodę jak na zdjęciu?

Offline SfinksMK

« Odpowiedź #2 dnia: 04 Lutego 2020, 20:17:16 czas Polski »
Przedstawiony już jestem  ;) poprawiłem się  :)

Tak, taką przegrodę, mam dylemat jak już pisałem wyżej, dodam że nie ma opcji skręcenia tego na leżąco bo nie postawię tego że względu na przekątną.

Offline Lirorobert

• Administrator
  • Hero Member
  • Ocena +9/-0
  • View Gallery
    • Lirorobert
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Lutego 2020, 20:53:03 czas Polski »