20 Czerwca 2026, 00:07:35 czas Polski

Autor Wątek: jaki podklad/lakier na mdf  (Przeczytany 4425 razy)

Offline jczernia

jaki podklad/lakier na mdf
« dnia: 05 Stycznia 2015, 12:24:19 czas Polski »
Witam,
Wiem ze pytanie dosyc banalne, ale jestem calkowitym amatorem i nigdy jeszcze nie lakierowawalem mdf. Zeby bylo trudniej chcialbym kupic w jakims mniejszym opakowaniu, bo jak kupie 100l jakiegos srodka, to przy moim "przerobie" pewnie jeszcze moje dzieci beda z niego korzystaly. Chce zrobic maly regalik i stolik, zrobilem rozeznanie i np w Castoramie Pan polecil "pierwszy lepszy" akrylowy srodek, mowiac ze jako podklad moge go uzywac tylko mam dac wiecej rozpuszczalnika. Hmm nie bardzo mnie to przekonalo tym bardziej ze powloka lakieru, byla jakby przezroczysta na prezentowanych kawalkach, ja chcialbym jednolicie matowa, np biala. W internecie znalazlem srodki, np DICCOPLAST, ale sprzedaja to chyba w jakis duzych opakowaniach (zreszta nie znalazlem sklepu ktory to oferowal, jedynie kontakt do dystrybutorow). A moze jest na forum ktos z Trojmiasta lub okolic, kto profesjonalnie sie zajmuje stolarstwem i odstapi mi mniejsza ilosc jakiegos profesjonalnego lakieru/podkladu.
Pozdr
jacek

Offline jczernia

Odp: jaki podklad/lakier na mdf
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Stycznia 2015, 12:47:19 czas Polski »
Aha jeszcze jedno pytanie. Czy najpierw wyfrezowac, skleic/skrecic mebel a pozniej go polakierowac, czy najpierw polakierowac elementy a pozniej go zlozyc w calosc?
Pozdr
jacek

Offline robson

« Odpowiedź #2 dnia: 05 Stycznia 2015, 14:13:40 czas Polski »
Jeżeli chodzi o malowanie czy lakierowanie , w Twoim przypadku mebelki złożyć w całość mam tu na myśli( frezowanie, kołkowanie ,szlifowanie) ale nie kleić .
Tak przygotowany mebel rozłożyć na części ,wszystkie miejsca w ,którym będą klejone nakleić np. papierową taśmę (powinna być trochę węższa od elementu).
Napisz jaką techniką chcesz malować .

Offline amigorg

• Hero Member
  • Ocena +224/-6