19 Maja 2026, 20:42:04 czas Polski

Autor Wątek: Pozdrowienia z Żywca :D  (Przeczytany 1431 razy)

Offline Krzysztof Smolicki

Pozdrowienia z Żywca :D
« dnia: 03 Lutego 2015, 20:26:38 czas Polski »
Witam,

jak tu zacząć pisać w tak szanownym gronie :D Mam na imię Krzysztof i stuknęła mi 28 wiosna. Pochodzę z Żywca gdzie leją nie tylko piwo ale wodę mineralną też :P. Zainteresowanie stolarstwem mam pewnie po moim Tacie bo on też miłośnik dłubaniny w warsztacie. Z wykształcenia jestem księgowym .... największa pomyłka życia :(. Zawodowo przez 7 lat byłem technikiem produkcji mebli z płyt wiórowych w/g projektów 90% na eksport a od zeszłego roku zmieniłem trochę branże na meble tapicerowane. Tyle pokrótce o sobie.

Moja przygoda z meblami drewnianymi posiadającymi duszę w przeciwieństwie do wiórówki zaczęła się przypadkowo. Kupiłem deski szalunkowe do mojego budującego się domku a tam trafiło mi się naprawdę sporo ładnych desek calówek z modrzewia i tak bez najmniejszego pojęcia o czymkolwiek wiozłem się do roboty. Z racji tego że ja młode jabłko zawsze wie lepiej niż to dojrzałe zamknąłem się w warsztacie przed tatą i niestety nie pytałem o rady. Tak oto powstały moje dwa pierwsze stworki:

Pierwsza komoda powstała z całych desek szczotkowanych kątówką a następnie pomalowane lakierem bezbarwnym. Tylko problem jest taki że deski mocno się rogami odgięły a blat pękł na łączeniu. Pomimo tych małych wad komoda dumnie stoi w sypialni.

Przy drugiej juz trochę poczytałem i zrobiłem "klejonkę" z listewek szer. na 5 cm plus jest taki że sie nie pogięły ale blat i tak pękł. Tak się do dzisiaj zastanawiam gdzie tkwi problem ?

HeHe wyszło jak zawsze dłuuugo, żeby nie przedłużać pisania. Witam w szanownym gronie !

Pozdrowienia
KS

Offline Krzysztof Smolicki

Odp: Pozdrowienia z Żywca :D
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Lutego 2015, 20:33:09 czas Polski »
To jedziemy dalej :D