18 Maja 2026, 00:25:52 czas Polski

Autor Wątek: Zielony w drewnie  (Przeczytany 2202 razy)

Offline Ruskowski

Zielony w drewnie
« dnia: 10 Września 2017, 11:01:59 czas Polski »
Jak pisałem w pierwszym swoim temacie na tym forum - nie znam się kompletnie na drewnie. Trochę pomagałem tu i tam, ale to tylko pomoc. Sam niczego w życiu nie zrobiłem.
Dlatego chce zainwestować (strasznie mały budżet) i kupić trochę desek, nauczyć się je ładnie obrabiać i coś z nich stworzyć. Choćby półkę. Pracował będę u dziadka, on ma piłę, szlifierkę i wyrzynarkę.
W Internecie znalazłem chyba najtańsze drewno w moich okolicach i w ofercie widzę deski heblowane i świeże. Kupując heblowane to po skręceniu wyjdzie mi wszystko mniej więcej jak w sklepie - bez sensu. Chce kupić te świeże. Mają zapewne nierówną i postrzępioną powierzchnię, więc teraz pytanie najważniejsze. Jak z deski świeżej zrobić deskę gładką pod lakierowanie? Gdzieś w Internecie wyczytałem, że zrobię to wszystko szlifierką mimośrodową i znalazłem w swoim budżecie Bosch PEX 220 A. Mam czas i zapał, nie musi to być idealny sprzęt, wolę dłużej popracować, żeby to wszystko ładnie zrozumieć.
Co sądzicie i co możecie mi doradzić?

kozio

• Gość
Odp: Zielony w drewnie
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Września 2017, 11:04:38 czas Polski »
Chce kupić te świeże. Mają zapewne nierówną i postrzępioną powierzchnię, więc teraz pytanie najważniejsze. Jak z deski świeżej zrobić deskę gładką pod lakierowanie?
Wysuszyć.
Przestrugać.
Szlifować.
Przede wszystkim wysuszyć.

Offline Ruskowski

« Odpowiedź #2 dnia: 10 Września 2017, 11:06:59 czas Polski »
Wysuszyć - będzie miejsce.
Przestrugać. Czyli? I czym?
Szlifować. Czyli dopiero tu weszłaby szlifierka, o której wspomniałem.

kozio

• Gość
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Września 2017, 11:10:37 czas Polski »
Przestrugać ręcznie albo maszynowo.
Tu polecam przeczytać jakieś podstawy co to jest strug i wyrówniarko-grubościówka.
Dopiero potem polecam drobny szlif.