Październik 27, 2020, 15:11:14 pm

Autor Wątek: Przygotowanie uchwytu aluminiowego  (Przeczytany 5619 razy)

Offline robertus69

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 109
    • Zobacz profil
Przygotowanie uchwytu aluminiowego
« dnia: Październik 02, 2015, 12:00:49 pm »
Cześć. Porzebuje porady w jaki sposób i jakim frezem frezujecie uchwyty te ciete ze sztangi. Takie jak w zalaczonych zdjeciach. W tych pierwszych nie jest to tak wazne jak to bedzie wyfrezowane poniewaz nie bedzie tego widac, wiec nawet na uprtego wyciac by sie to dalo brzeszczotem, ale w drugim przypadku frezowane krawedzie beda widoczne i musi byc to wykonane starannie. jakie macie sposoby na to?
Ten pierwszy jest nabijany od góry, a ten drugi przykrecany od tylu do frontu.
Pozdrawiam

Offline Pragmatyczny Przemek

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1260
    • Zobacz profil
    • Pragmatyczny
Odp: Przygotowanie uchwytu aluminiowego
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 02, 2015, 22:14:34 pm »
Hmm te górne to nacinam szlifierką wpust i lekko podginam rozszerza się i już się klinuje w wyfrezowanym rowku.
A takich drugich to nie montowałem ale pewnie bym ciął piłą do aluminium

Offline robertus69

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 109
    • Zobacz profil
Odp: Przygotowanie uchwytu aluminiowego
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 02, 2015, 22:50:12 pm »
Ale piłą do aluminium nie uzyskasz efektu porzadanego.
http://zobal.com.pl/produkty/uchwyty/uchwyty_listwowe_frezowane_przyklejane/u-11-011-056-05
Zobacz sobie. U mnie w hurtowni robia takie uchwyty na cnc ale licza sobie 20zl za jeden uchwyt za sama robocizne plus do tego koszt profila

Offline Lirorobert

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6574
    • Zobacz profil
    • Lirorobert
Odp: Przygotowanie uchwytu aluminiowego
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 04, 2015, 19:42:18 pm »
0bawiam się że pewnych rzeczy nie da się wykonać w domowych warunkach.
Pewne nadzieje wiązałbym z nową zabawką szefa JarkaO. X-Carvex-em.

Zobaczymy.

Offline Henry

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1138
    • Zobacz profil
Odp: Przygotowanie uchwytu aluminiowego
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 04, 2015, 20:53:02 pm »
Ludzie w domach zegarki robią a uchwytu się nie da?
Może zamiast frezowania to pojechać szlifierką z bębnem szlifierskim i odpowiednim szablonem?

Offline robertus69

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 109
    • Zobacz profil
Odp: Przygotowanie uchwytu aluminiowego
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 04, 2015, 22:21:40 pm »
Tylko przy szlifowaniu jest za wysoka temperatura i moze sie odbarwic aluminium. Cnc byloby najlepsze bo wlasnie tak to wykonuja, ale jak by wykonac szablon na cnc pod tuleje i jakies mocowanie do uchwyty to moze jakos dalo by sie frezowac reczna frezarka. Tak wiec chciałbym zeby ktos mi cos podpowiedzial. Moze ktos juz frezowal alu?

Offline Lirorobert

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6574
    • Zobacz profil
    • Lirorobert
Odp: Przygotowanie uchwytu aluminiowego
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 05, 2015, 00:12:51 am »
Ja nie, ale możesz być pionierem.
Powodzenia

Offline Pragmatyczny Przemek

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1260
    • Zobacz profil
    • Pragmatyczny
Odp: Przygotowanie uchwytu aluminiowego
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 05, 2015, 00:34:47 am »
Ręczna frezarka tego nie zrobisz.   Na aluminium obroty koło 900 potrzebujesz a najmniejsze na frezarkach GW to jakieś 11000


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk wiec mogą trafić sie literówki

Offline Lirorobert

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6574
    • Zobacz profil
    • Lirorobert
Odp: Przygotowanie uchwytu aluminiowego
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 05, 2015, 01:11:52 am »
Przemku
Jakiś błąd się wkradł. 900 jest mniej niż 11000.
Miałeś na myśli 19000 lub 90000?

Dzięki

Offline sebacmielow

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
Odp: Przygotowanie uchwytu aluminiowego
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 05, 2015, 06:10:32 am »
Nie wkradł się do aluminium potrzebne są mniejsze obroty niż do drewna.

Offline Pragmatyczny Przemek

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1260
    • Zobacz profil
    • Pragmatyczny
Odp: Przygotowanie uchwytu aluminiowego
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 05, 2015, 09:23:57 am »
I do tego trzeba chłodzić pipeta lub strzykawka. Wystarczy denaturat. Parując odbiera temperaturę z Alu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk wiec mogą trafić sie literówki

Offline Lirorobert

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6574
    • Zobacz profil
    • Lirorobert
Odp: Przygotowanie uchwytu aluminiowego
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 05, 2015, 09:29:13 am »
Dziękuję za poradę.
Nie pracowalem z aluminium wcześniej wiec porada jak się znalazł.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk


Offline robertus69

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 109
    • Zobacz profil
Odp: Przygotowanie uchwytu aluminiowego
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 08, 2015, 22:21:18 pm »
Wiem ze male obroty stosyje sie przy wiekszych srednicach freza, ale przy malych mozna podobno spokojnie wysokie obroty. CMT ma kilka frezow do aluminium, ale właśnie nie wiem jak sie do tego zabrac. Poprostu nie chce czegos odwalic i wyladowac w szpitalu z kawalkiem aluminium w brzuchu, albo uszkodzic frez. Zobaczymy, moze ktos przeczyta ten temat kto juz frezowal alu i moze sie wypowie. Bede musial poczekac

Offline Lirorobert

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6574
    • Zobacz profil
    • Lirorobert
Odp: Przygotowanie uchwytu aluminiowego
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 08, 2015, 23:01:30 pm »
Ja też bo temat interesyjący.