Wrzesień 20, 2020, 20:13:27 pm

Autor Wątek: Frezowanie półbali przy krótszych krawędziach  (Przeczytany 92 razy)

Offline jarek1231

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
Frezowanie półbali przy krótszych krawędziach
« dnia: Wrzesień 13, 2020, 23:03:33 pm »
Witam forum - wygląda na przyjazne nowym użytkownikom :)
Czy można prosić Was o porade jak się najmądrzej zabrać za frezowanie rowków w miejscach zaznaczonych na obrazku ?
Półbal ma około dwóch metrów długości. Frez rozkowy ma być na 19mm głęboki, 28mm szeroki. Jestem kompletnym amatorem i zaczynam kompletować narzędzie potrzebne do takiego frezowania.
Wszelkie rady mile widziane jak to najlepiej zrobić, posiadam frezarke górnowrzecionową i narazie tylko tyle..
Półbali do frezowania posiadam sporo, ponad 100, myślałem każdy przykładać prostopadle do stołu frezarskiego - ale przy takich ługich balach nie byłoby to dobre rozwiązanie.. Może złączyć bale razem po kilkanascie sztuk poziomo i wtedy frezować od przykładnicy ręcznie z góry ,, nie wiem poradźcie prosze.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2020, 23:09:00 pm wysłana przez jarek1231 »

Offline JarekO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2258
  • Centrum dowodzenia
    • Zobacz profil
    • Domidrewno.pl
Odp: Frezowanie półbali przy krótszych krawędziach
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 14, 2020, 05:10:30 am »
Hejka! Dokładnie jak piszesz. Układasz na kobyłkach po kilka sztuk, na to szyna i jedziesz frezarką albo pilarką z frezem :) Szybko i łatwo.
----------------------------------------
Pozdrawiam
Jarek