08 Maja 2026, 17:02:33 czas Polski

Autor Wątek: Jak zrobić stół pod frezarkę?  (Przeczytany 8062 razy)

Offline vlad

Jak zrobić stół pod frezarkę?
« dnia: 23 Czerwca 2013, 22:10:33 czas Polski »
Posiadam frezarkę cnc i chciałbym w końcu zrobić do niej jakiś stół, bo ileż można pracować na podłodze  :D . Niestety nie mam doświadczenia w stolarstwie ani w projektowaniu stołów. Wymyśliłem sobie coś takiego jak w załączniku- rama z belek 11x9cm, nogi 9x9cm, połączone zastrzałami z bala 9x3cm. Wymiary trochę duże, ale po pierwsze: zależy mi na stabilności stołu, po drugie: tylko takie belki posiadam  :)
Na to poszłaby płyta meblowa 18mm.
W związku z powyższym mam do Kolegów kilka pytań:
- w jaki sposób połączyć nogi z ramą stołu?
- czy te zastrzały są potrzebne, czy np połączyć nogi między sobą takim balem?
- czy to, co wymodziłem ma w ogóle jakiś sens?
maszyna waży ok 150kg, materiały jakie obrabiam nie więcej niż 50 kg.

Offline Dominik

Odp: Jak zrobić stół pod frezarkę?
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Czerwca 2013, 23:17:27 czas Polski »
Ramke przydało by się zafelcować żeby była wytrzymalsza, a między nogi daj rozpórki żeby Ci się "niezłożyły", a nogi możesz połączyć z ramką za pomocą śrób. Miał bym jeszcze taką sugestjie żeby odfelcować ramko tak żeby płyta metalowa się z nim zlicowałą, to usztywni ramko.

Offline vlad

« Odpowiedź #2 dnia: 24 Czerwca 2013, 11:28:23 czas Polski »
Felc to znaczy taki rant jak na obrazku w załączniku?
I w jaki sposób przyśrubować nogi do ramy - w moim "projekcie" rama leży na nogach, jak w takim układzie je ze sobą połączyć?

Offline tomekz

• Moderator
  • Hero Member
  • Ocena +64/-7
  • View Gallery
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Czerwca 2013, 20:01:00 czas Polski »