Maj 20, 2024, 21:08:32 pm

Autor Wątek: automatyczne uruchamianie odciągu  (Przeczytany 7320 razy)

Offline Jureq

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 232
    • Zobacz profil
automatyczne uruchamianie odciągu
« dnia: Luty 14, 2016, 21:36:31 pm »
ze względu że jestem zakażony prądem i bardziej mnie ciągnie do gniazdka niż do gniazda (ale dłuta już naostrzyłem) to zamieszczam tu informację o małym sprytnym wynalazku który może niektórym umilić pracę :)
nazywa się to włącznik priorytetowy i zaprojektowano go do zupełnie innych celów ale jeśli się go odpowiednio podłączy to sam włączy nam odciąg w chwili włączenia dowolnego elektronarzędzia
tu jest link do dokumentacji (moim zdaniem) najsensowniejszego modułu: http://www.zamel.pl/index/downloadFile?file=/public/inst_ext_pl_ppm-05.pdf

wyciąg podłączamy jako odbiornik niepriorytetowy z tą różnica że zamiast do zacisku 14 wykorzystujemy styk NC czyli zacisk 12

miłego odciągania ;)
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem ...  ale łatwo się uczę i kiedyś coś ładnego z drewna zmajstruję

kwita

  • Gość
Odp: automatyczne uruchamianie odciągu
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 15, 2016, 17:59:11 pm »
Fajne...
Jako, że nie kupiłem sobie jeszcze odkurzacza  gniazdem na elektronarzędzie (Festool w planach), to wymyśliłem póki co listwę elektryczną z gniazdami MASTER-SLAVE za 49 złotych, kupioną w Castoramie. Do gniazda Master podłączam elektronarzędzie a do Slave'a odkurzacz. W taki sam sposób mam zrealizowane całe zasilanie sprzętu RTV w szafce a sterowane jest TV, włączam TV i układ podaje zasilanie na pozostałe (chyba 7 gniazd) Slave. Po wyłączeniu TV układ odcina zasilanie na gniazda slave...

Offline quadrat1985

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
Odp: automatyczne uruchamianie odciągu
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 15, 2016, 21:41:08 pm »