12 Czerwca 2026, 01:09:00 czas Polski

Autor Wątek: Stół Ogrodowy by aGoliat  (Przeczytany 5582 razy)

Offline agoliat

Stół Ogrodowy by aGoliat
« dnia: 11 Lutego 2017, 00:10:37 czas Polski »
Witam ja was wszystkich

Zima się kończy, sezon grillowy za chwilę, to by trza było zbić jakąś większą podstawkę pod karkówekczę i pifko.

@stachmiesz zrobić coś fajnego, to i ja spróbuję

Anu że mam desek sosnowych, sezonowanych na poddaszu ok 15-20 lat, dość dużo to chcę zrobić eksmisję wszelkim istotom tam żyjącym i sam użyć tego co pozostało.

A więc w skrócie

Od siebie :
Zaznaczam że jestem amatorem i to jest moja pierwsza większa realizacja bazująca na wiedzy zdobytej na forum za co z tego miejsca wszystkim wam dziękuję. Projekt zawiera kilka trudniejszych dla mnie elementów jak np czopy czy wręgi ale bez przesady. Powód jest taki że bardzo chcę to zrobić ale mam mało czas i termin do końca lutego.

Założenie :
Zrobić dość fajnie, w miarę szybko i nie na wieki a na jakieś 2-3 lata. Po tym czasie myślę zrobić coś bardziej ambitnego

Wymiary : 1600mm x 900mm x 700mm(wysokość)

Materiał :
- Deski sosnowe o grubości 20mm ale będą zestrugane do ok 1.6-1.5mm aby dojść do ładnej powierzchni.
- Kantówki sosnowe 80x80 lub 60x60
- Lamelki nr 20 i 10 lub kołki
- Złącze meblowe lub inny patent do zdejmowalnych nóg
- Kółka obrotowe z hamulcem
- Klej PATTEX D3

Zabezpieczenie powierzchni :
- Impregnat na robaczki
- bejca w kolorze
- no i coś na to ale jeszcze nie wiem co :)

Pytania do Was :
Nad projektem spędziłem ze 3 wieczory i mam nadzieję że w miarę zobrazowałem swoją wizję.
Ale spodziewam się problemów, stąd moje pytania
1. Wąskie listwy w blacie mają grubość 15 mm. Czop przewiduję o grubości 10mm. Czop będzie wchodzi we wręgę bez klejenia i z luzem. Wręga będzie także w desce o grubości 15mm. Czy to wytrzyma ciężar większego "obiadu" ?