Listopad 18, 2019, 19:26:42 pm

Autor Wątek: Szpary przy klejeniu  (Przeczytany 1152 razy)

Offline tomek.wrz

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
Szpary przy klejeniu
« dnia: Styczeń 04, 2019, 01:34:24 am »
Cześć Panowie.
Mam pewien problem z klejeniem.
Otóż nie wszystkie elementy schodzą się tak jakbym chciał. To znaczy w niektórych miejscach pozostają duże szpary między deskami. Nawet po przepuszczeniu krawędzi przez wyrówniarke nie było idealnie. Zastanawiam się gdzie tkwi problem. Czy temperatura w garażu (gdzie pracuje) może mieć duży wpływ? Czy raczej chodzi o kiepskie narzędzia i słabe spasowanie elementów? Od czego zacząć?

Wysłane z mojego LLD-L31 przy użyciu Tapatalka


Offline zarekl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
Odp: Szpary przy klejeniu
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2019, 06:14:57 am »
Jeśli są szpary to znaczy, że deski nie są proste. Jak masz jakąś łatę pomiarową aluminiową, to możesz to sprawdzić (zazwyczaj sprawdza się tak jak to zrobiłeś, obrabia się dwie deski i składa ze sobą, żeby sprawdzić czy są szpary).
Sprawdź ustawienie noży, stołów i techniki strugania.

Z opisu wynika, że chcesz zrobić klejonkę...?
Jakie wymiary mają deski?

Offline mk1265

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 90
    • Zobacz profil
Odp: Szpary przy klejeniu
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 25, 2019, 07:28:35 am »
Witam odświeże trochę temat. Postanowiłem zrobić na próbę tropnie na schody i tutaj spotkał mnie mały problem. Deski miałem grubości ok55mm. Porozcinalem je co drugi odwrocilem. Żeby wyrównać cięte krawędzie robiłem tak jak jarek na jednym z filmików o klejenie ze dwa elementy do siebie i strugiem. Niestety ze łącznie było prawie 110mm bo tak szerokiego nie miałem i musiałem zrobić to na wyrowniace. Tutaj cały problem się pojawił bo ostatnio wymieniłem wyrowniarke i w sumie to była na niej pierwsza praca. Po przestruganiu gdy zlaczylem  do siebie deski boki ładnie się zlaczyly natomiast środkiem wyszła szpara jak na zdj. Co może być tego przyczyna ? Czy to wina wyrowniarki czy może to ze wkleiłem dzień po rozcieciu i wyrównaniu krawędzi?

Offline tomekz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 5142
    • Zobacz profil
Odp: Szpary przy klejeniu
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 25, 2019, 08:00:02 am »
Sprawdź czy zaraz po struganiu masz proste i dolega , to otrzymasz odpowiedź . Maszyna / umiejętności strugania/ materiał .?

Offline mk1265

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 90
    • Zobacz profil
Odp: Szpary przy klejeniu
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 25, 2019, 08:14:43 am »
Materiał to sosna i teraz patrzyłem zaraz po struganiu zrobiła mi się szpara delikatna problemem byłoby ustawienie stołu? Bo w odwrotną stronę jakby na bokach była szpara to bym rozumiał jaką przyczyna. Niby przyglądając aluminiowa lata jest równo.

Online amigorg

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 7152
  • Nie kupuj tego, co możesz zrobić sam.
    • Zobacz profil
    • Maszyny i projekty
Odp: Szpary przy klejeniu
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 25, 2019, 09:10:40 am »
Sprawdź czy powierzchnie blatów są do siebie równoległe.

Offline mk1265

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 90
    • Zobacz profil
Odp: Szpary przy klejeniu
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 25, 2019, 14:39:17 pm »
Są równolegle ale teraz wziąłem kawałek kablówki i zauważyłem ze blat odbiorczy delikatnie się rusza i pewnie dlatego środek jest bardziej wybrany.