Lipiec 16, 2019, 10:37:26 am

Autor Wątek: Otwory pod mimośrody Hettich VB  (Przeczytany 9789 razy)

Offline Bladepoland

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
Odp: Otwory pod mimośrody Hettich VB
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 19, 2018, 22:31:17 pm »
Jutro cyknę fotkę jak to wygląda. Tak podejrzewałem, że ktoś zapyta zdjęcie :D ,ale nie zdążyłem  dzisiaj zrobić.

Udało mi się zdobyć kawałki HPL 10mm i będę niedługo robił nowy szablon.

W linkach podanych przez kolegę post wyżej fajne są te szablony, ale mają jedną wadę - brak możliwości znaczenia otworu pod trzpień. I to jest właśnie kluczowe, bo co nam po dokładnym odwiercie pod mimośród jak z ręki trzeba mierzyć pod trzpień. Mała obsuwa na wiertle i po zabawie - nie pasuje.

« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2018, 22:39:16 pm wysłana przez Bladepoland »
Jeśli nie masz czego robić, nie rób tego tutaj...

Offline resort25

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
Odp: Otwory pod mimośrody Hettich VB
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 20, 2018, 20:33:52 pm »
Dzięki za zainteresowanie tematem chłopaki. Tak właśnie myślałem nad swoim szablonem, Szmar dzięki za linki, Bladepoland czekamy na foto. Mam jeszcze kilka pytań do Ciebie Blade (a może wypowie się również ktoś inny), jak oceniasz te złącza z perspektywy tych kilku miesięcy? Czy stosujesz je również do połączeń wieńców z bokami czy tylko do przegród/półek? Czy wzmacniasz te połączenia kołkami/lamelkami czy wystarczy dać ze 3szt na głębokości szafy 60? Czy stosujesz jakieś inne/podobne złącza czy te są w miarę uniwersalne?

Offline Bladepoland

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
Odp: Otwory pod mimośrody Hettich VB
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 21, 2018, 19:33:43 pm »
Sorki za opóźnienie z tymi zdjęciami. Mam remont łazienki i wyleciało mi z głowy. Zrobię z samego rana, bo już mi się nie chce lecieć do garażu, nalatałem się z gruzem :P.

Jeśli ma być to szafa 60 to kołki by się jednak przydały. Według mnie jeden kołek na jeden mimośród. Tylko trzeba pokombinować żeby centrycznie wyszło. Można dowiercić w szablonie otwory pod kołki.
Jeżeli mniejsze szafki, albo widoczny częściowo bok , to robię też tak połączenia wieńców. Do wieńców dużych zastosowałbym jednak chyba ten większy mimośród, ale tu trzeba dowiercić jeden otwór.
Jeśli chodzi o przegrody/półki to sprawdzają sie doskonale i trzymają i wzmacniają konstrukcję nawet bez kołków. Są łączniki plastikowe i metalowe. Te plastikowe wybaczają  minimalne błędy - metalowe nie bardzo bo lubią pękać przy dokręcaniu.
Stosuję również zwykle mimośrody na jakich składa się większość mebli systemowych. Do tego też mam szablon własnej roboty, nie jest jednak idealny, bo wiercę nim z ręki i zdarza się raz na 15-20, że nie pasuje idealnie. Muszę zrobić wersję z frezarką.
Jeśli nie masz czego robić, nie rób tego tutaj...

fyme

  • Gość
Odp: Otwory pod mimośrody Hettich VB
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 21, 2018, 20:31:02 pm »
Bladepoland ja również chętnie zobaczę fotkę szablonu :)
Ciekawi mnie ten temat bo chciałbym zastąpić konfirmaty mimosrodami.

Offline Bladepoland

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
Odp: Otwory pod mimośrody Hettich VB
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 23, 2018, 16:23:41 pm »
Wreszcie znalazłem trochę czasu :D. Oczywiście to wersja 1.0. W planach jak wspominałem wersja z HPL 10.  Oczywiście otwory robione moją  i Fyme chyba też  ;D , ulubioną frezarką. U mnie otworów jest trochę więcej, żeby było bardziej uniwersalnie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2018, 16:31:20 pm wysłana przez Bladepoland »
Jeśli nie masz czego robić, nie rób tego tutaj...

fyme

  • Gość
Odp: Otwory pod mimośrody Hettich VB
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 23, 2018, 17:31:14 pm »
No i gitara :D a makita to rzeczywiście moja ulubiona frezareczka ;)

Offline szmar

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
Odp: Otwory pod mimośrody Hettich VB
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 23, 2018, 18:25:06 pm »
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2018, 18:27:10 pm wysłana przez szmar »

Offline Bladepoland

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
Odp: Otwory pod mimośrody Hettich VB
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 23, 2018, 18:51:03 pm »
Jak widać patentów jest wiele. Mi zależało, żeby nic nie trzeba było mierzyć, kombinować, żeby była powtarzalność. Słowem zależało mi na idotoodporności - i to się udało. Jest jeden szablon i do mimośroda i do trzpienia. Wiedziałem, że nie dam rady dokładnie zrobić jakiejś skomplikowanej konstrukcji. Dlatego oparłem swoją o zasadę powtarzalności. Nie jest to na pewno jakiś wielki wynalazek, ale ma trzy zalety: jest wystarczająco dokładny, prosty w użyciu, i... jest za darmo.
Jeśli nie masz czego robić, nie rób tego tutaj...

fyme

  • Gość
Odp: Otwory pod mimośrody Hettich VB
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 23, 2018, 19:24:09 pm »
ma trzy zalety: jest wystarczająco dokładny, prosty w użyciu, i... jest za darmo.
Chyba wejdę z Tobą w spółkę bo myślimy dokładnie tak samo ;D

Offline Bladepoland

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
Odp: Otwory pod mimośrody Hettich VB
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 23, 2018, 20:28:55 pm »
Z tego co pamiętam to nie pierwszy raz  ;D.
Jeśli nie masz czego robić, nie rób tego tutaj...

Offline MPK

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
Odp: Otwory pod mimośrody Hettich VB
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 22, 2019, 23:49:05 pm »
Odkopię temat, bo nawiercałem kiedyś pod prawie 130 mimośrodów (ale w tej wersji dwuotworowej, gdzie wierci się 20 mm na krawędzi płyty i dodatkowo 10 mm). Używałem stojaka Wolfcraft do wiertarki, podczas wiercenia dużego otworu mocowałem czoło do czoła drugą płytę (odpad), żeby sednik 20 mm nie chciał uciekać na bok. Tolerancja dla tych dwuotworowych wersji jest jeszcze mniejsza, bo jeśli odległość otworów się nie zgadza to blaszka mimośrodu się podczas wciskania wygnie w jedną albo drugą stronę - wybrzuszy się albo wąski koniec z bolcem 10 mm nie będzie chciał wejść. W przypadku niedokładności korygowałem otwór 10 mm rozwiercając go w odpowiednią stronę.

Wkrótce będę robił kolejne meble, ale teraz już kupię ten przyrząd Hettich z zamontowanymi dwoma wiertłami, nigdy więcej takiej partyzantki. Wyszło nawet dobrze, nie mogę narzekać, ale co się urobiłem i nakląłem to moje. Aha, podpowiem, że zamiast wbijać te mimośrody tak jak to wszędzie pokazują, lepiej je wciskać ściskiem. Używałem do tego Irwin Quick Grip XP, jego łapka przykrywała cały mimośród i równo go wciskała. Nie ryzykuje się w ten sposób odprysków laminatu na brzegach otworów.