Październik 19, 2018, 07:32:06 am

Autor Wątek: frezowanie dość głębokie  (Przeczytany 1416 razy)

Offline kesser

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
frezowanie dość głębokie
« dnia: Grudzień 05, 2016, 20:23:03 pm »
Witam,
Albo nie widzę albo nie ma takiego działo 'Jak to zrobić"?
Do rzeczy potrzebuję w 5cm grubości drewnie zrobić frez/otwór na głębokość 4cm, tak mnie naszło, że może wiertarkę na stojak i do niej jakiś frez dobrać?
Akcja jednorazowa praktycznie(może coś kiedyś)  stąd nie wchodzi w grę zakup czegoś poważnego, z różnych względów praca dłutem też odpada.

Offline SpecPiotr

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 5122
    • Zobacz profil
    • Stolarnia Speca
Odp: frezowanie dość głębokie
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 05, 2016, 20:37:49 pm »
Łooo panie. To nie, tamto nie. No ale spróbujmy. Na wiertarkę stołową dajesz wiertło i nawiercasz najbliżej jak się da. Jak gęsto zrobisz to nie powinno być problemu by później na pełnej głębokości przesuwać materiał. Teochę partyzancko ale się da. Co do czystości takiego wpustu to już zależy jakiego wietrła użyjesz. Są nawet do tych celów stworzone
Samo sie nie zrobi ale mogłoby sie samo wnosić.

Offline kesser

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
Odp: frezowanie dość głębokie
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2016, 20:50:39 pm »
A możesz mi jakiś link/zdjęcie podesłać żebym wiedział czego szukać?

Offline SpecPiotr

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 5122
    • Zobacz profil
    • Stolarnia Speca
Samo sie nie zrobi ale mogłoby sie samo wnosić.

sgt_raffie

  • Gość
Odp: frezowanie dość głębokie
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 05, 2016, 21:13:38 pm »
Tylko najpierw nawierć dużo otworów a "frezuj" potem bo łożyska we wiertarkach stołowych nie lubią bocznych obciążeń.

krzysiek_z

  • Gość
Odp: frezowanie dość głębokie
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 05, 2016, 21:42:59 pm »
A nie lepiej piłą zrobić rowek.

Offline tomekz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4965
    • Zobacz profil
Odp: frezowanie dość głębokie
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 05, 2016, 22:43:39 pm »
zrobić frez/otwór na głębokość 4cm,

Krzysiek tu nie chodzi o nacięcie o szerokości 8 cm ( tak przypuszczam )

krzysiek_z

  • Gość
Odp: frezowanie dość głębokie
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 06, 2016, 11:58:06 am »
Aha czyli słowo klucz to otwór a nie frez

sgt_raffie

  • Gość
Odp: frezowanie dość głębokie
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 06, 2016, 12:21:32 pm »
Kesser - To ja juz nie kumam. Ty chcesz otwor?? Taka zwyczajna dziure?? To w czym problem?

Offline SpecPiotr

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 5122
    • Zobacz profil
    • Stolarnia Speca
Odp: frezowanie dość głębokie
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 06, 2016, 12:23:00 pm »
Ja bym obstawiał, że o jakieś gniazdo chodzi.
Samo sie nie zrobi ale mogłoby sie samo wnosić.

Offline kesser

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
Odp: frezowanie dość głębokie
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 06, 2016, 17:41:57 pm »
Tak, chodzi o coś takiego jak gniazdo  ;) brak pomysłu na fachową nazwę.

Offline jasiop

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 501
    • Zobacz profil
Odp: frezowanie dość głębokie
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 06, 2016, 18:29:04 pm »
kesser
Podałeś za mało danych, bo tylko jeden wymiar - głębokość 40  mm
A jakie mają być pozostałe dwa wymiary ?
Jasio P - Rzeszów

Offline Gerdo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
    • Zobacz profil
Odp: frezowanie dość głębokie
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 08, 2016, 00:37:29 am »
No ja też nie rozumiem, bo jeśli chciałeś zrobić otwór, to po co pisałeś w ostatnim akapicie o dłucie? :)
Najlepiej by było jakbyś jakiś tam schemat zrobił i nam wysłał.

Offline kesser

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
Odp: frezowanie dość głębokie
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 11, 2016, 18:29:00 pm »
Chodziło o wydrążenie gniazda 5x5x5cm mniej więcej. Temat upadł bo pod koniec doszło do wypadku  ;) i przebiłem dno  :D koncepcja została zmieniona. Dużo jednak udało mi się wybrać materiału wiertłem frezującym (dzięki). Inny problem to ograniczenie wiertarki w uchwycie, odległość wiertła od nogi uchwytu skutecznie zmniejsza pole manewru muszę ją inaczej podczepić (do góry nogami) i będzie git.