15 Czerwca 2026, 03:13:31 czas Polski

Autor Wątek: Piła formatowa?  (Przeczytany 4646 razy)

Offline Wanderley

Piła formatowa?
« dnia: 02 Października 2015, 19:56:33 czas Polski »
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć - opłaca się inwestować w taką maszynę jako piłę formatową do stolarni? Zaznaczam, że jestem amatorem. Chodzi mi o docinanie klejonki 25mm do szerokości 270mm - długość desek około 2500mm. Z tego co widzę, jest tam też strugarko wyrówniarka oraz regulacja góra - dół. Mam tylko małą krajzegę graphite na stanie. Zastanawiam się jak z precyzją takiej maszyny. Z pewnością trzeba nowe blaty zrobić, ale co jeszcze? Jakieś regulacje do formatowania? Ma ktoś jakieś koncepcje?

« Ostatnia zmiana: 02 Października 2015, 19:59:13 czas Polski wysłana przez Wanderley »

Offline robson

Odp: Piła formatowa?
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Października 2015, 20:09:43 czas Polski »
uff tylko dzieci straszyć tą maszyną ,ktoś z głową  wyjoł mocowanie noży zapewne miała duże wibracje

Offline przemoprzem

« Odpowiedź #2 dnia: 02 Października 2015, 20:30:23 czas Polski »
Zrób fotki całej maszyny to będzie można więcej powiedzieć.

Na pierwszy rzut oka:
1. konstrukcja spawana, więc w miarę solidna
2. blat do wymiany jak sam zauważyłeś. Ja już bym nie kupił na blat blatu kuchennego ale chyba sklejkę szalunkową
3. Wałek piły razem ze strugarką - jak byś się postarał to można by i strugarkę uruchomić, ale ni wiem czy bym chciał pracować na takim "kombajnie". Żeby skorzystać z piły pasuje za każdym razem ustawiać blaty po lewej stronie piły (te od strugarki) na równo z blatem po prawej stronie - upierdliwe, zwłaszcza, że wałek jest po lewej stronie piły - czyli pod "prawą rękę". Ewentualnie - i chyba najlepiej i najbezpieczniej - nakładać do cięcia na pilarce duży blat w całości obejmujący strugarkę i prawą część od piły - wtedy masz zakryty wałek strugarki, ale znowu upierdliwe przezbrajanie.