27 Kwietnia 2026, 07:40:03 czas Polski

Autor Wątek: Jaki strug polecacie - Lie Nielsen  (Przeczytany 7414 razy)

Offline Cracoviak

Jaki strug polecacie - Lie Nielsen
« dnia: 14 Marca 2018, 19:53:14 czas Polski »
Witam,

Zrażony zakupem taniego strugu, postanowiłem zainwestować w coś z górnej półki. Z racji tego że mam znajomego który mieszka w USA i często bywa w Polsce na pewno zdecyduję się na zakup Lie Nielsena. Jeśli to możliwe, to chciałbym żeby strug był w miarę uniwersalny, tak aby nadawał się do wykańczania powierzchni, finalnego nadawania prostopadłościennego przekroju elementu (po wcześniejszej obróbce strugiem elektrycznym), wyrównywania powierzchni. Obrabiane przeze mnie elementy są z reguły małe lub średnie. Planuję odnowić starą drewnianą podłogę, w związku z czym czeka mnie struganie kilkumetrowych desek.

Zastanawiam się czy lepszym wyborem byłby strug blokowy, czy może z racji tego że jestem laikiem, o niskim kącie natarcia. Z jednej strony strug typu low angle łatwiej ustawić - z drugiej, z tego co wyczytałem, to trudniej się prowadzi aby nie zadzierał materiału. Wydaję mi się że dla moich potrzeb dobrze sprawdziłyby się:

- No. 62 Low Angle Jack Plane
- No. 5 Jack Plane

Będę wdzięczny za pomoc, bo jak już wspomniałem jestem osobą początkującą, a kupując strug za takie pieniądze nie chciałbym się czuć rozczarowany.

Offline Jestemnanowymforum

Odp: Jaki strug polecacie - Lie Nielsen
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Marca 2018, 21:01:32 czas Polski »
Cześć Cracoviak! Nie miałem w rękach lie nielsena ale jeżeli chcesz mieć "uniwersalny" (nie ma takiego) to moim zdaniem lepszym wyborem będzie no 62 ale z kilkoma nozami naostrzonymi pod różnymi kątami.
Mając kilka takich nozy będziesz miał uniwersalny strug, z jednym nozem już taki uniwersalny nie będzie :)
Zobacz co o tym pisze producent: