26 Czerwca 2026, 20:48:48 czas Polski

Autor Wątek: Cyklina  (Przeczytany 9899 razy)

Offline PiotrM

Odp: Cyklina --------
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Czerwca 2014, 10:33:59 czas Polski »
witam,
Amigor, to  moja pierwsza samodzielna praca, spędziłem przy tym jednym krześle trochę godzin.Syn pomógł mi przy klejeniu krzesła.
Mój syn który jest stolarzem, jak policzył godziny to mówił że to nie rentowne zajęcie.
Ja robiłem tę renowację jako drugą, swoją prace z dużym nakładem pracy, nie jestem stolarzem. I nie chodziło mi o zysk.
Krzesło podarowałem moje 13 letniej córce.
Przy tej pracy , przerobiłem chemiczne zdjęcie starych lakierów.Szlifowałem w zasadzie większość ręcznie.
No i na czym mi zależało najbardziej nie  użyłem lakieru na dębie, bejca, olej i wosk.

Wosk pierwotnie chciałem użyć swojej własnoręcznie wykonanej pasty woskowej wg przepisu Pani Lidki .
Zrobiłem tą pastę z wosku pszczelego ,z przepisu
podanego w pkt 1
. 100g  węglanu potasu ,200g wosku, 900 ml wody

Połowę  wody  +  100 g potażu  mieszając   zagotować i dodać rozdrobniony  wosk . Po jego rozpuszczeniu  dodać  resztę  wody i  wlać do  słoika jako  pastę.
ale ta pasta jest tempa i nie wiem czy przepis Pani Lidki, to należy rozumieć tak że pkt 1  to pewien pierwszy etap pracy na pastą i potem należy przejść do punku t 2 i pkt 3?

Moja pasta jest tempa, nie ma poślizgu, ?
Przy renowacji tego krzesła użyłem gotowej pasty

Pierwszą odnowiłem piłę po moim dziadku , i to była żmudna i długa, praca, piła ramowa.
Przy jej odnowieniu tez spędziłem dużo czasu.
Po odnowieniu tej piły , powiesiłem ją w honorowym miejscu w moim warsztaciku i ucieszyłem się że piła prawie 10o letnia
jest w takiej dobrej formie.

pozdrawiam
PiotrM

Offline Waldi

• Hero Member
  • Ocena +28/-31
  • Praca człowieka uszlachetnia
  • View Gallery
Odp: Cyklina
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Czerwca 2014, 11:38:01 czas Polski »
Piotrze, solidna robota. "+"