29 Kwietnia 2026, 12:09:33 czas Polski

Autor Wątek: Evolution Rage 3s wymiana silnika  (Przeczytany 4637 razy)

Offline Andreas786

Evolution Rage 3s wymiana silnika
« dnia: 07 Lutego 2017, 11:33:21 czas Polski »
Witam

Posiadam ukośnice Evolution Rage 3s 210mm 1500w 3750 obr./min.
Spalił mi się wirnik i postanowiłem jakoś temu zaradzić. Nie chcę wysyłać jej do naprawy bo za dużo będzie mnie to kosztowało.
Znalazłem kompletny silnik również 210mm 1500w lecz 5000obr./min
Czy jeżeli wstawię go i kupię tarczę do max 6000obr./min. to będzie działać, czy może jest tam jakiś mechanizm typu przekładnia (jestem laikiem) która nie pozwoli na taką ilość obrotów w konsekwencji spalę piłę?

Offline amigorg

• Hero Member
  • Ocena +224/-6
  • Nie kupuj tego, co możesz zrobić sam.
  • View Gallery
    • Maszyny i projekty
Odp: Evolution Rage 3s wymiana silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Lutego 2017, 15:58:52 czas Polski »
To jest tzw, marketowa ukośnica o obrotach na biegu jałowym 3000 obr/min. Po wymianie silnika o ile to jest możliwe, to predkość wzrośnie do 4000 obr/ min co może być zabójcze nie tylko dla przekładni ukośnicy ( w domniemaniu taka sobie jakość).
Musiałbyś zainstalować regulator prędkości (np firmy AVT) i obniżyć prędkość na stałe. Wprawdzie moc spadnie, ale będzie bezpiecznie.

Offline Andreas786

« Odpowiedź #2 dnia: 07 Lutego 2017, 17:42:57 czas Polski »
Dlaczego więc w tej ukośnicy jest 3750obr./min? Czy ten silnik już był tak przerobiony czy może był tam podłączony ten regulator prędkości?

Offline Rafalski

« Odpowiedź #3 dnia: 07 Lutego 2017, 17:54:07 czas Polski »
Te 3750 1/min  i 5000 1/min to nie obroty silnika, a tarczy w danel pile. Czyli już za przekładnią. Sam silnik ma dużo wyższe obroty. Znalazłeś sam silnik bez przekładni i ci pasuje do twojej piły? Albo masz silnik razem z przekładnią i uchwytem na tarczę i jakoś to chcesz zamontować w twojej pile?