Lipiec 04, 2020, 04:58:20 am

Autor Wątek: Wiercenie bez wyrwań  (Przeczytany 386 razy)

Offline pajewski

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 215
    • Zobacz profil
Wiercenie bez wyrwań
« dnia: Czerwiec 20, 2020, 16:59:41 pm »
Czy ktoś wie czym robi się czyste nawierty (bez wyrwań i wyszczerbień) fi 5,0 pod kołki oporowe do półek. Szukam wiertła, nie freza, bo nawierty robię "z ręki"  wiertarką. Wszystkie wiertła, które używam do tej pory mniej lub więcej wyrywają krawędż otworu.

Offline Lirorobert

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6546
    • Zobacz profil
    • Lirorobert
Odp: Wiercenie bez wyrwań
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 20, 2020, 17:54:03 pm »
Wiertłem nie wywiercisz ładnie. Kup frez i załuż do wiertarki.

Offline zarekl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 227
    • Zobacz profil
Odp: Wiercenie bez wyrwań
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 24, 2020, 06:17:19 am »
Ja używam wirteł z ostrzami z węglików (HM). Otwory wiercę wkrętarką. Wychodzą jak z fabryki.

Offline pajewski

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 215
    • Zobacz profil
Odp: Wiercenie bez wyrwań
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 24, 2020, 06:31:27 am »
zarekl, możesz coś bliżej- producent, kod wiertła itp.


Wysłane z mojego S68Pro przy użyciu Tapatalka

Offline zarekl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 227
    • Zobacz profil
Odp: Wiercenie bez wyrwań
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 24, 2020, 21:10:27 pm »
Chyba to kupowałem
https://allegro.pl/oferta/wiertlo-nieprzelotowe-hm-5-0x57-5-chwyt-10mm-prawe-9270253700
ale różne firmy to produkują i na allegro jest sporo tego: różne długości, średnice, lewe, prawe, przelotowe i nieprzelotowe. W sklepach narzędziowych też powinny się znaleźć.

Offline pajewski

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 215
    • Zobacz profil
Odp: Wiercenie bez wyrwań
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 25, 2020, 05:40:09 am »
Widziałem różne oferty, ale zastanawiało mnie czy ten centralny pilocik jest wystarczająco długi, aby pocelować nim w punkt wiercenia. Dlatego zależy mi na opinii kogoś, kto używa narzędzia.

Wysłane z mojego S68Pro przy użyciu Tapatalka


Offline zarekl

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 227
    • Zobacz profil
Odp: Wiercenie bez wyrwań
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 25, 2020, 06:00:04 am »
Do wiercenia pod półki zrobiłem sobie szablon, wszystko wtedy wychodzi jednakowo i półki się nie huśtają.