28 Kwietnia 2026, 10:59:50 czas Polski

Autor Wątek: Jak uniknąć wyginania się blatu dębowego lub bukowego  (Przeczytany 1295 razy)

Offline egorr

Jak uniknąć wyginania się blatu dębowego lub bukowego
« dnia: 10 Czerwca 2024, 16:00:07 czas Polski »
Dzień dobry!
Jestem amatorem i zamierzam kupić w markecie budowlanym lub internecie blat kuchenny wykonany z klejonych klepek dębowych lub bukowych. Z komentarzy pod różnymi tego typu produktami wynika że spora część kupujących spotkała się z wyginaniem takich blatów (takie opinie są pod produktami różnych producentów w wielu sklepach). Chciałbym Was prosić o podpowiedź jak najlepiej postąpić po przywiezieniu takiego blatu do domu, aby zminimalizować ryzyko wyginania się. Czy zanim przystąpię do docinania, szlifowania i lakierowania odłożyć go do wyrównania wilgotności (po wypakowaniu z folii)? Czy wprost przeciwnie, od razu po wypakowaniu z folii wyszlifować i polakierować? Jeśli tak to w jaki sposób najlepiej go ułożyć (wiem że jeśli szybciej będzie sechł z jednej strony to może się wygiąć)? Blat docelowo planuję polakierować i zamontować na szafce drewnianej, która stanie na zewnątrz, ale pod dachem.

Offline mario78

Odp: Jak uniknąć wyginania się blatu dębowego lub bukowego
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Czerwca 2024, 20:55:56 czas Polski »
Czesc
Mam kilka blatów które kiedyś kleiłem i ja trzymam je pionowo lub oparte o ścianę.  Nie kładę na podkładkach na podłogę,wtedy nierównomierne schnie,to jeśli chodzi o przechowywanie.  W lakierowaniu czy zabezpieczaniu w inny sposób,ważne aby było tyle samo warstw lakieru czy innego środka po obu stronach,spod i górą.
Pozdrawiam

Offline Lirorobert

• Administrator
  • Hero Member
  • Ocena +9/-0
  • View Gallery
    • Lirorobert
Odp: Jak uniknąć wyginania się blatu dębowego lub bukowego
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Czerwca 2024, 02:19:28 czas Polski »
Jak blat nie będzie dosuszony to się wygnie.  Ja bym zaraz po rozpakowaniu od razu szlif i lakierowanie lub olejowanie.