24 Kwietnia 2026, 16:47:16 czas Polski

Autor Wątek: Wybór ukośnicy  (Przeczytany 14074 razy)

Offline KrzychuC

Wybór ukośnicy
« dnia: 22 Września 2013, 00:40:21 czas Polski »
Witam wszystkich serdecznie.
Od pewnego czasu planuje zakup ukośnicy, a że jestem laikiem w temacie maszyn do obróbki drewna prosiłbym o pomoc w wyborze sprzętu.
Na uwadze mam jak na razie dwa typy :
1.Festool Kapex KS 120 lub 88 (ale raczej 120 ze względu na laser)
2.Dewalt dws780
Bardzo chciałbym poznać wasze sugestie w tym temacie.
Nie ukrywam, że jestem początkującym  w dziedzinie stolarstwa, ale jak na razie bardzo to lubię robić:)

Offline studio tata

Odp: Wybór ukośnicy
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Września 2013, 03:22:17 czas Polski »
witaj Krzysztof
wysoko mierzysz z tymi ukosnicami , moze to i dobrze
ja posiadam dw 780 od roku i jestem zadowolony , ale to wielka landara
i nie mam porownania do Kapexa , jak cos to pisz
pozdr

Offline valdi

« Odpowiedź #2 dnia: 22 Września 2013, 09:46:46 czas Polski »
Mam i używam taki model makity LS1216L ma tarczę 305 mm, ukośnica sprawuje się bardzo dobrze tnę nią drobne elementy oraz belki (których tnę dużo przy budowie domu z drewna) 120 mm x 180 mm.

Offline KrzychuC

« Odpowiedź #3 dnia: 22 Września 2013, 09:50:28 czas Polski »
wysoko mierzysz z tymi ukosnicami
Wiem, że są to dość drogie urządzenia, ale ponieważ moje drugie hobby to elektronika
(głownie programowanie mikroprocesorów, gdzie "czarne musi byc czarne,a biale musi byc  biale " , bo inaczej to to nie ma prawa dzialac prawidlowo)
mam takie troche "skrzywione"(moze przesadzone) podejscie do dokladnosci poszczegolnych elementow danego projektu.-- ja tak sobie to tlumacze  ;)
Uważam wiec, ze najpierw maszyna na ktorej pracowac bede musi byc dobrej jakosci , a dopiero potem bede szukal powodow dlaczego cos nie wyszlo tak jak chcialem.
Szukam wiec czegos dokladnego, powtarzalnego i w miare mozliwosci z szybkim, dokladnym ustawianiem parametrow pracy.