02 Maja 2026, 14:59:14 czas Polski

Autor Wątek: zakup struga  (Przeczytany 9000 razy)

Offline Rafi

zakup struga
« dnia: 16 Października 2013, 21:22:57 czas Polski »
Witam.
Chciałbym się poradzić który strug wybrać. Moje typy to:
http://www.makita.pl/prod/strug_do_drewna_mt191-524-253.html
http://www.makita.pl/prod/strug_do_drewna_mt111kx1-742-253.html
Strug będę używał do ogólnych prac takich jak struganie desek, kantówek itp. nie jest tego dużo bo jestem amatorem i robię to hobbystycznie. Pierwszy strug jest o mniejszej mocy ale jest sporo lżejszy, drugi jest mocniejszy i wydaje mi się że lepiej wykonany ale za to cięższy. Zastanawiam się czy moc 500W to nie za mało na strug! Co myślicie o wadze struga 4,6 kg czy nie jest to za dużo?

Pozdrawiam.
Rafał

Offline JarekO

• Administrator
  • Hero Member
  • Ocena +26/-4
  • Centrum dowodzenia
  • View Gallery
    • Domidrewno.pl
Odp: zakup struga
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Października 2013, 21:51:50 czas Polski »
Zapraszam do lektury regulaminu oraz działu przedstaw się ;) A dopiero później odpowiemy na Twoje pytania ;)
----------------------------------------
Pozdrawiam
Jarek

Offline robson

« Odpowiedź #2 dnia: 16 Października 2013, 21:54:45 czas Polski »
Witaj  :)
moim zdaniem o ile chodzi o zakup struga należało by zwrócić również uwagę na wyrzut wiórów, powinna być  możliwość przełączenia w zależności na prawą lub lewą stronę. Jeżeli miałbyś strugać kantówki i deski optował bym za tym mocniejszym :)

Offline Rafi

« Odpowiedź #3 dnia: 16 Października 2013, 22:37:47 czas Polski »
Możliwość wyrzutu wióra na różne strony to fajna sprawa ale chyba nie stać mnie na taką maszynę. Jestem skłonny kupić ta mocniejszą tylko przeraża mnie ta waga.

Offline robson

« Odpowiedź #4 dnia: 16 Października 2013, 23:31:41 czas Polski »
Jestem skłonny kupić ta mocniejszą tylko przeraża mnie ta waga.
Jest to strug dedykowany do pracy dwuręcznej  :)po za tym jest dłuższy i łatwiej Ci  będzie wyrównać element :)

Offline Jakub