29 Kwietnia 2026, 21:00:33 czas Polski

Autor Wątek: Mój pierwszy stół warsztatowy  (Przeczytany 6374 razy)

Offline Gerard

Mój pierwszy stół warsztatowy
« dnia: 25 Czerwca 2016, 11:25:41 czas Polski »
Jako że jestem początkującym stolarzem amatorem i jeszcze nie posiadam nawet porządnego stołu do majsterkowania postanowiłem że takowy zrobić. Stół będzie miał około 73 cm wysokości i blat 60 x 100 cm. Zamówiłem świerkowe drewno suszone strugane (nie mam strugarki ani grubościówki).
Blat będzie się składał z 3 deseczek 3 x 20 x100 cm.
Nogi: kantówka kwadratowa 7 cm
Kratownica (wzmocnienie górne) kantówka 6 x 4 cm
Szczęki imadła: 5 x 10 x 50 cm.
Niby wszystko przemyślane ale mam mały dylemat. Jak połączyć ze sobą deski blatu i jak je połączyć z kratownicą. Chciałbym aby było estetycznie. Myślałem o tym żeby deski blatu połączyć ze sobą kołkami (zamówiłem zestaw do kołkowania Wolfcrafta) i skleić - tylko jeszcze nie wiem jaki wybrać klej. Blat do kratownicy mam zamiar przymocować od spodu czyli od kratownicy wkrętami do drewna. Myślę ze jak wkręt wejdzie w blat około 2 cm to wystarczy (blat ma mieć grubość 3 cm).
Wszystko będzie łączone śrubami zamkowymi i wkrętami. W miarę postępu robót postaram się wrzucać jakieś zdjęcia. 
Ma ktoś jakieś rady?

Klo

• Gość
Odp: Mój pierwszy stół warsztatowy
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Czerwca 2016, 13:54:59 czas Polski »
Stół będzie miał około 73 cm wysokości
Nie wiem ile odstajesz od ziemi, ale pamiętaj, że robisz dla siebie. Do wygodnej pracy zalecane jest łokieć + pięść, tzn., że jak zegniesz rękę i podłożysz pięść, to na końcu pięści powinien być blat.
Do klejenia polecam klej poliuretanowy. Szybko łapie i ma bardzo dobrą wytrzymałość.

kozio

• Gość
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Czerwca 2016, 14:04:07 czas Polski »
Popieram Klo.
Ja przy wzroście 178cm mecze się przy 85cm. 
Do cięższe pracy jest ok ale do prac precyzyjnych wolę minimum 90cm.